The naakte tijger - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu The naakte tijger - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

The naakte tijger

Blijf op de hoogte en volg Jordy

31 Oktober 2012 | Nicaragua, San Juan del Sur

In de brandende zon wachtte wij op de chickenbus naar Rivas. Het was weer lekker krap en natuurlijk moest de grootste en dikste Nica weer naast mij zitten. Wij kletsten wat met twee Canadese meiden die ook in de bus zaten en haalden deze twee tantes ook over om naar Nimishas favoriete hostel te gaan. Eenmaal in het chaotische Rivas besloten wij een taxi te nemen. Maar een persoon durfde het aan om ons alle vijf in de taxi mee te nemen. De andere taxichauffeurs dreigden hem dat de politie hem een boete zou geven en bladiebla, maar dat gebeurde natuurlijk niet. Het hostel The Naked Tiger ligt vlakbij het stranddorpje San Juan del Sur aan de kust van Nicaragua. Hoe kom je op de naam? De eigenaar zou het wel bedacht hebben op een wild avondje in Poste Rojo. Het werd pas echt leuk met de taxi toen wij de bult op moesten en de taxi het simpelweg niet aankon. Halverwege moesten wij wel uitstappen en onze zware rugzakken naar boven sjouwen. De hostel leek wel op een hacienda van een drugsbaron. Een prachtig uitzicht vanaf de berg op de zee, San Juan del Sur en het grote beeld van Jesus Christus. Het zwembad was ook geweldig en aangezien het bloedje heet was lag ik er binnen een paar minuten in.

Dit hostel was wederom een partyhostel en ik begon mij af te vragen of ik dat wel aankon? Ach, niks wat een bloody mary niet kan regelen. Het eten in het hostel was ook buitengewoon goed al zat zelf koken er niet in. Ik luierde lekker aan met de rest en voerde eigenlijk niet zoveel uit tot happy hour. De rum was ik inmiddels wel even klaar mee, dus nam ik een paar biertjes in een rocking chair terwijl ik genoot van de langzaam ondergaande zon. Dat het de hacienda van Pablo Escobar had kunnen zijn bleek wel toen een groep mensen zich een beetje vreemd gedroeg. De neusjes werd behoorlijk veel gepoederd wat de relaxte sfeer een beetje veranderde. Nick voelde zich inmiddels al een oude man en viel in het hostel naast The Naked Tiger als een blok in slaap. De feestjes beginnen hun tol te eisen. Ik voelde de vibe ook niet helemaal en besloot er ook op tijd een einde aan te breien. Morgen weer een nieuwe dag.

Vanuit de hoek waar Nick en Nimisha verbleven kwam niet veel leven, dus ging ik met een groep Aussies, Nederlanders en de Engelse Polly naar het strand. De hostelshuttle bracht ons naar het strand Maderas waar wij werden verwelkomd door een groep howlermonkeys. Dit strand was rustig, want alle surfers lagen in de zee. De hond van het hostel ging ook mee en leverde goed vermaak de hele dag. Een strandwandeling, gooien met een stok of lekker zwemmen, het beestje ging overal mee. Een heerlijk stranddagje en een uitzonderlijk mooi strand voor aan de pacifische kust. In de richting van de bar zag ik tot mijn stomme verbazing de twee Denen zitten die ik in Managua had ontmoet. Klein wereldje toch.

Dag drie in de Naked Tiger was een echte partyavond. Nick en ik gingen vroeg naar San Juan del Sur om een fles rum te kopen en een beetje rond te struinen in het stadje. Nick zocht nog een korte broek en dat is een hele opgave hier. Wel lachen natuurlijk en de Nica´s zijn bijna altijd aardig. Er was natuurlijk dat ene momentje toen wij in de winkel aan het rondkijken waren en er een roze kinderpetje op de tafel lag. Nick dacht leuk, wij hebben een crazy hat party tonight dus dit kon hem wel is worden. Dit leverde hem echter een boze blik op van de eigenaar, het petje was van zijn dochter. Ok, chill dude! Neem een chill pil! De rest van hostelgangers had ook drank ingeslagen, dus konden wij met de volle shuttle terug.

De sfeer in het hostel is soms een beetje te grimmig of onpersoonlijk, dus gingen wij om de hoek in het hostel van Nick en Nimisha lekker kaarten. Na een paar cuba libres moest ik even met de aap buzz van het hostel kletsen. Een paar klik en klak geluiden was alles om onze liefde te bezegelen en de binnen de kortste keren slingerde zij aan mijn armen en kroop zij op mijn hoofd. Schijnbaar erg comfortabel, want zij bleef maar rondhangen. Maar goed dat ik geen haar heb, want Buzz schijnt het nogal fijn te vinden om aan de haren te trekken. Vooral vrouwen met zwarte haren moeten het ontgelden en die lopen dan ook meestal een ommetje om. Nimisha moes bijvoorbeeld niet in de buurt komen. De racistische aap was ook bijtgraag. Gelukkig had ik daar geen last van. ik vond het ook wel snue, het arme beestje zat daar maar vast aan een touw.

De avond was er een roast en de geweldige Australische eigenaar was een megavriendelijk vent. Het was supergezellig en de sfeer beviel mij eigenlijk beter dan in de Naked Tiger. De avond in de Naked Tiger was niet helemaal wat wij hadden gehoopt en wij hadden al veel te veel gedronken. Ik had er wel even genoeg van vooral toen iemand mijn pet had gejat en ik wist wie, maar dat het hostelpersoneel er niks aan deed. Anger managment dan maar en op naar bed.

Toen de zon opkwam besloot ik dat ik wel even klaar was met drinken. De hele dag probeerde ik bij te komen van de rum en het gebrek aan slaap. Ik at alleen salades en zwom een beetje rond in het zwembad. Ik vond het wel weer mooi geweest en bereidde mijn trip voor naar Costa Rica. Helaas heb ik wel het gevoel dat mijn tijd in Nicaragua nog net te kort was en ik zou hier zeker graag nog een keer terug willen. Mijn boot naar Colombia zou echter niet op mij wachten en het is makkelijk om hier vast te komen zitten. Nick en Nimisha kwamen helaas niet mee naar Costa Rica en besloten nog iets langer in Nica te blijven.

  • 31 Oktober 2012 - 22:58

    Vincent Hulst:

    Hey Jordy !!

    Wat een verhalen allemaal joh !! Ik krijg ze allemaal op mijn mail, al kan ik niet allemaal lezen. Je maakt me jaloers met Nicaragua, Costa Rica, superleuk...

    Genieten maar !

    Tot gauw !

    Vincent

  • 04 November 2012 - 22:07

    Jan Jansen:

    Ben benieuwd naar je avonturen in Colombia en Venezuela!

    Geniet er van!

    Ga je nog door naa Suriname of de Antillen?

    Groeten,

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 133595

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: