Hostelbinkie 2.0 on the move! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Hostelbinkie 2.0 on the move! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Hostelbinkie 2.0 on the move!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

24 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Bijna is het weer tijd om de wereld te verkennen. Ik heb de uitspraak van St.Augustine nog altijd in mijn hoofd zitten: 'The World is a book, and those who do not travel read only a page'. Aangezien ik nog steeds leergierig ben zal het reizen dan voorlopig ook niet ophouden. Met nog een week te gaan begint het behoorlijk te kriebelen. Volgende week zit ik in Canada om vervolgens ons lief sophietje op gaan zoeken in Montréal. Het zal een lange reis worden, niet alleen qua tijd maar ook qua afstand. De reis zal van Canada tot aan het zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika reiken. Midden-Amerika zal ik naar alle waarschijnlijkheid voorbij vliegen, want ik verkies vanwege mijn historische achtergrond toch het land van Fidel Castro om nog de laatste beetjes van het Cubaanse communisme te ervaren. Dit betekent ook dat ik Spaans wil leren en wel moet leren. Vanzelfsprekend hou ik ook weer een blog/dagboek bij: 'I never travel without my diary. One should always have something sensational to read in the train'.

Hoe betaal ik dit? Waar slaap je? Om dit te betalen heb ik een redelijk bedrag verzameld, maar niet genoeg om la vida loca te gaan reizen. Daarom heb ik een fijn lichtgewicht tentje, het geweldige couchsurfen (http://www.couchsurfing.org), vrienden van vorige reizen, hostels en natuurlijk het vagebond bestaan. Dit houdt simpelweg in werken en doorreizen, treinhoppen, liften etc. Daarbij heb ik ook het "idealistische" doel om als vrijwilliger aan de slag te gaan. Wat heb ik gevonden? Een heleboel, maar het fijne is dat ik mij vooralsnog nergens op vast hoef te leggen. De laatste meestgestelde vraag is met welk transportmiddel ik dit allemaal ga doen. Simpel antwoord, alles wat beschikbaar en betaalbaar is. Ja zelfs, fietsen of de benenwagen. Zo lijkt het mij geweldig om de gevaarlijkste weg ter wereld om de fiets af te leggen( http://www.flabber.nl/linkdump/video/top-gear-op-de-gevaarlijkste-weg-ter-wereld-3827
) Eerlijk gezegd durf ik dit ook niet met de bus of auto.

Voor nu even genoeg gefantaseerd, tijd om het allemaal te gaan beleven. Ik ga zoveel mogelijk proberen deze blog te onderhouden, dit is voorgaande reizen ook goed gelukt. De foto's verschijnen naar alle waarschijnlijk op facebook. Time to get ready!

  • 24 Maart 2012 - 17:35

    Jan Jansen:

    Goede reis Jordy!

    Groeten van Elena en Jan

    .... BTW from Metz

  • 18 Mei 2012 - 17:16

    Moeder Van Nannie:

    Hallo Jordy, ik vind het geweldig
    om je reis te volgen.
    Geniet, maar pas goed op jezelf!
    groetjes van uit Amersfoort!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 133577

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: