Vienna - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Vienna - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Vienna

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

07 Augustus 2009 | Oostenrijk, Wenen

Nou Jan, hier is dan eindelijk Wenen. Soms is het lastig de tijd te vinden om een blog bij te houden want er gebeurd zoveel en er is zoveel te zien. Op het moment ben ik in Belgrado.

01-08-2009
Na een goede treinrit waar ik regelmatig even indoezelde, was ik al snel in Wenen. In hostel Ruthensteiner kwam ik al meteen in contact met de mensen van het hostel. Het was bloedheet en erg gezellig. Het was zelf zo gezellig dat ik het hostel niet meer uit ben geweest totdat ik ging stappen. Helaas gingen de meesten net die dag weg, maar dat mocht de pret niet drukken. Na aardig wat biertjes en schaakspelletjes die allemaal in overwinning eindigde voor Nederland, ben ik met twee Mexicanen en een Chileen het Weense nachtleven gaan verkennen. Daar kwamen we een rare Indiaase Oostenrijker tegen die ons om een of andere reden als gids wou optreden. Na een flirt met een Servische gingen we naar de hipste nachtclub van Wenen genaamd Flex. Na wat danswerk nog even snel een kebabje genomen en onze gids gedag gezegd. Ik ben nu in het bezit van een Pamplona stierenrennen hoed die ik kreeg van de Mexicaan Jorge.

02-08-2009
Ik werd al vroeg geconfroteerd met de immense hitte van de zon en de biertjes van de avond ervoor. Deze dag leerde ik Luis kennen een Braziliaan uit Sao Paolo. Met hem ben ik door Wenen gaan struinen. Als eerste gingen we naar de Hofsburg. Het was een prachtig complex en we hebben aardig wat tijd hier gespendeerd. Door de hitte besloot ik bij elke fontein even me kop in het water te steken. Wenen is echt een gewldige stad en staat bij mij zeer hoog aangeschreven. De relaxte sfeer en de gebouwen zorgden voor een zeer goed beeld van de stad. Het mooiste moest echter nog komen. We gingen nu naar het zomerpaleis waar we kennis maakte met de Oostenrijkse monarchie. Het interieur en de verhalen waren als een sprookje. Frans joseph en prinses Sissy zijn natuurlijk de bekendste. De tuinen van de paleis waren daadwerkelijk gigantisch en prachtig. Luis en ik waren kapot van al het geloop maar door alles wat we zagen besloten we toch door te zetten. Op de top van de tuinen raakten we in gesprek met twee Israelische. Met hun nog een tijdje door de tuinen gestrold waarna we in de metro afscheid van elkaar namen. Wederom van een kebabje genoten en toen besloten het even rustig aan te doen. HEt is tenslotte zondag en de dag erna wilden we naar Brastislava en en Budapest. In een woord ben echt verliefd op Wenen. Wat een briljante stad.

  • 13 Augustus 2009 - 10:43

    Jan Jansen:

    Hoi Jordy,

    Mooi verhaal van Wenen! Ik had niet verwacht dat het je zo goed zou bevallen. Er is inderdaad veel geschidenis op te snuiven!
    Ben dan ook trots op je dat je zowel het bieren op de avond weet te combineren met een zwaar cultureel programma overdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 133561

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: