Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Praag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

01 Augustus 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

30-07-2009
Het gebrek aan slaap viel me eigenlijk wel mee. Ik kon snel uitchecken en de trein naar Praag was niet moeilijk te vinden. Daarbij had ik een treincabine voor mezelf, zodat ik even lekker onderuit kon zakken. De conducteurs onderweg reageerden allemaal niet bij het zien van mijn interrailticket en ik kon zonder problemen lekker verder reizen. Na even te hebben gezocht naar mijn hostel in Praag kon ik dan eindelijk me spullen dumpen en het centrum ingaan. Ik kwam al snel tot de conclusie dat er inmiddels geen Tsjechen meer rondlopen en dat de prijzen gelijk zijn geraakt aan Amsterdam. Binnen een korte tijd had ik alle gebouwen wel gezien en kon ik enigszins teleurgesteld terug naar het hostel. De gebouwen waren heel mooi, maar van Tsjechie was geen sprake meer en dat is toch jammer. In het hostel met een Nederlander aan de praat geraakt en wij zijn toen in een locaal restaurant genaamd Skelp wat gaan eten. Dus probeerden we de traditionele Tsjechische keuken. Dat was meteen een 1x en nooit meer verhaal. De aardappelen smaakten ongeveer naar spons en mijn eend was niet bepaald royaal in het vlees. Gelukkig bestaat er Budvar, dat goudgele drankje waar je in Tsjechie wel royaal op getrakteerd wordt. In het hostel gezellig met allerlei mensen aan de praat geraakt, maar toen kwam toch echt de man met de hamer en ik was binnen no time, KO!

31-07-2009
Ik ben lekker lang blijven liggen in bedje en kon nog het ontbijt meepakken ook. We kregen voorverpakte broodjes die niet echt lekker waren, maar wel goed in mijn tas pasten! Ik leef toch op een budget dus is dit zeker geen slechte optie. Mijn hoofddoel van deze dag was het kasteel van Praag. Om het kasteel te bereiken moest ik over de befaamde en met toeristen overladen Karelsbrug oversteken. Het kasteel was buitengewoon interressant en ik heb erg genoten. Vooral de Gouden laan sprak mij erg aan. Dit middeleeuwse straatje stond vol kleine winkeltjes en het mooiste was dat ik met een middeleeuws kruisboog kon schieten. Ik schoot er maar twee van de vijf raak, maar het was meer dan leuk om te doen. Weer terug in het hostel aan de praat geraakt met een Noors stelletje en samen met de Nederlander wederom naar Skelp gegaan. Deze keer was het eten goed vertoefen en wederom vloeide de Budvar rijkelijk. De avond hoe kan het ook anders afgesloten met een gezellige groep, waaronder twee leuke Amerikaanse dames. We zijn naar de grootste club van Praag gegaan en ik heb weer gefeest, totdat mijn trein vertrok om 5:57 naar Wenen. Praag laat zeker geen slechte indruk achter, maar het is niet geworden wat ik ervan had gedacht. Gelukkig hadden we veel leuke mensen in het hostel die yeer geyellig waren. Vienna is gonna be the next story!

  • 02 Augustus 2009 - 19:08

    Anita:

    Ha jongen,

    Leuk weer al je verhalen en zet eff een fotootje erop van je huidige uiterlijk, ben heel nieuwsgierig!!!!!

    doeiii mamma en john

  • 04 Augustus 2009 - 10:14

    Stefan:

    Heee kerel,

    Praag valt altijd tegen als je al in Ceské Budejovice bent geweest! Was het niet zo dat daar de Budweiser Budvar (dat goudgele drankje)gebrouwd word? Althans die rondleiding heeft toen meer indruk gemaakt dan de Fair Play prijs die we daar ook in ontvangst mochten nemen. Vergeet vooral niet om axe-samples achter te laten! blablabla...!

    Hip dat je de kant van de Balken opgaat! Ben erg benieuwd naar je avonturen, maar dat ga ik hier allemaal lezen! Maak er een mooie tijd van Capi!

    Arrivederci, Stefan

    Ps. Archipel in Azië was very nice!


  • 07 Augustus 2009 - 08:42

    Jan Jansen:

    How is Vienna?

    CU

    Jan

    PS Ik ben een paar dagen in België

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: