Bratislava en Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Bratislava en Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Bratislava en Budapest

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

07 Augustus 2009 | Hongarije, Boedapest

03-08-2009
Eindelijk een keer een goede nachtrust. Samen met Luis op pad gegaan richting Sudbahnhof. We kwamen al snel in contact met de eerste tegenslag. De tram waar we inzaten kon niet verder aangezien er ergens een ongeluk op de trambaan was gebeurd. Gelukkig gaan de treinen naar Bratislava om het halfuur. We moesten lang zoeken naar een oplossing en Luis was blij dat ik er was omdat ik het Duits kan begrijpen. De oplossing werd gevonden en we waren al binnen een uur in Bratislava. De enige echte attractie daar was het kasteel, maar die was niet toegankelijk omdat het gerenoveerd werd. Nice going Bratislava. De gezellige straatjes en de vele mooie vrouwen maakten echter veel goed. Na gezellig van biertjes te hebben genuttigd vetrokken we met de trein richting Budapest. Het was een leuke treinrit door Hongarije waar we veel mooie natuur en kastelen zagen. In Budapest wisten we het hostel al snel te vinden. Baroque hostel heet het. Het was heel mooi huis dat omgetoverd was tot hostel. De hostel in Europa zijn tot nu toe 10x beter dan die in Ozzie. Alles is schoon en ik durf daadwerkelijk met de lakens van het hostel te slapen. Het is nauwelijks een partyhostel, maar dat hoeft nu nog even niet.

04-08-2009
Ondanks de heerlijke overnachting in de donkere kamer waren we nog moe. We besloten op zoek te gaan naar een supermarkt wat nog een hele klus was, doordat de mensen onze allerlei tegenstrijdige kanten opstuurden. We besloten het rustig aan te doen en naar het stadpark te gaan. De stad is nogal smerig en vervallen, mede door de vele autos. Als topattractie van de dag zijn we naar het Terror Haza museum geweest. Dit museum gaat over de terreur van de Hongaarse nazis en communisten. Naja voornamelijk de communisten, want ik kreeg het idee dat het Hongaarse nazi verleden bewust niet echt benadrukt werd. Terug in het hostel zijn we flink aan de Vodka gegaan en hebben we iedereen in het hostel leren kennen, waaronder een groep Franse meisjes. Wij zijn toen naar een nachtclub gegaan boven een supermarkt. Deze club werd me aangeraden door een Hongaarse maar het was niet bepaald de leukste club al hadden we veel plezier met dansen en de Franse meisjes. Hier leerde ik ook Kriscti kennen waar ik de resterende dagen Budapest ook mee door zou brengen. Toen met de metro naar huis aangezien ik Luis kwijt was en in het hostel op de bank KO gegaan.

05-08-2009
Na wakker te worden op de bank rond 9 uur ben ik nog even naar me bed vertrokken. Luis en ik zijn nu het centrum van Buda en Pest gaan verkennen. Het parlementsgebouw en het Fishermans Bastion waren het meest indrukwekkend in mijn ogen. Het leek een beetje op de Efteling qua bouw. De grote wandeling viel ons echter zwaar, mede door de regen en wind. In de avond had ik afgesproken met Kriscti, aangezien Luis het allemaal even niet meer trok. In het centrum gezellig wat gaan drinken en toen naar dezelfde club, waar Luis ons inmiddels vergezelde. Uiteindelijk ging ik met Kriscti en haar vriendin mee naar een vreemd plaatsje ver van Budapest. Iets in de trend van Gobollo maar dan boven de O twee puntjes. De rit ernaartoe was ellendig lang en pikkedonker. Eerst met taxi en toen met de bus. Ik verkeerde gelukkig in goed gezelschap, maar was toch blij toen we eenmaal in het communistische aandoende flatgebouw waren.

06-08-2009
Na een slechte nachtrust wat aardig vaak voorkomt tijdens mijn reis moesten we met de trein terug naar Budapest, wat maar liefst 45 minuten duurde. Ik was veel te laat met uitchecken, maar gelukkig heb ik een goede indruk achtergelaten en was het geen probleem. Met Luis ben ik weer vertrokken naar het staion om een ticket te kopen voor Belgrado. Dit was niet gemakkelijk, want om een of andere reden spreken ze geen Engels bij de internationale loket of Duits dus moest het door middel van gebarentaal. Ik was echter goed voorbereid en kon relatief snel weer gaan al moest ik in totaal een uur wachten op de mensen voor mij. Zo wist de vrouw achter het loket niet waar Kroatie lag en moest ik het op de kaart aanwijzen aangezien de arme man het niet tot haar verstand kon brengen. Met Kriscta afgesproken bij de Thermale baden waar we een heerlijke dagje konden ontspannen. Luis ging echter om financiele reden niet mee en ik kon hierdoor helaas geen afscheid van hem nemen. Een paar uur heerlijk genoten van de sauna en koude of warme baden zowel binnen als buiten. Daarna ben ik met Kriscti uit eten geweest en heb ik traditioneel Hongaars gegeten. Om 23:00 ging de trein naar Belgrado en ik moest nu toch echt vertrekken. Kriscti kwam me uizwaaien met tranen in de ogen en ik moet nu terug naar Budapest van haar haha. Who knows. Na douana ontberingen en dus geen slaap in de nachttrein richting Servie Belgrado kapot op het station. Maar dat is voor de volgende keer.

  • 08 Augustus 2009 - 10:28

    Angie:

    Nice....

  • 13 Augustus 2009 - 10:48

    Jan Jansen:

    Mooie stad Buda en Pest!

    Heb je gezwommen in het badhuis van hotel Geller?

    Ik hoor binnenkort wel van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: