White beaches and fishes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu White beaches and fishes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

White beaches and fishes

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

30 September 2006 | Australië, Sydney

Hier is dan weer het volgende verhaal..a big one... ik heb echt een geweldige trip achter de rug dus qua foto's kan het wat beloven.. alleeeennn kan ik me camera hier niet aansluiten op de computer:( dus moet ik ze eerst ff op cd branden om dat te doen maar dat komt later wel. Komt ie dan he....

18 September
Niet veel geslapen... weer bij de lagune gelegen(hoe kan het ook anders)Chris voelde zich knap beroerd hahah altijd grappig..beetje met de barmeisjes van de morocco lopen lullen en besloten maar is naar de kapper te gaan.. ik was al bijna vergeten wat een kapper was...niet echt een goeie kapper maja klus geklaard een hoop haar eraf... ik was toen niet echt blij ermee maar het ziet er nu wel goed uit gelukkig..ook naar de tattoo shop geweest om te vragen naar me beoogde tattoo. Nadat hij me wat tekeningen had laten zien was me keuze snel gemaakt..GEEN tattoo hier haha echt van ..uuhhh je bakt er niks van. Maaja daarna lekker bij morocco's gegeten en natuurlijk gepooled... dat is echt het enige wat ik aan sport doe hier hahaha...besloten lekker vroeg naar bed te gaan, verstandig he????

19 september
Klokje rond geslapen, hoezo slaap nodig..! Als ik niet de tent was uitgezweet had ik nog wel langer kunnen slapen:D lekker ontbijt bij de mac gehaald:| ja, de mac je hoorde me goed lekker gezond..met cindy en chris de reis geboekt voor de whitesundays en later met Ian en chris de reis voor south molle island gewoon om weg te gaan uit arlie..Me auto stinkt heel erg naar benzine ineens mmmm vraag me af wat het precies maar laatst al tape gekocht om een slang goed af te dichten, werkte natuurlijk niet haha helaaaasss...no worriessss alles komt goedddd...toen weer me favoriete sport beoefend POOL...na het fysiek vermoeiende spelletje pool lekker naar bed gegaan...chris bleef nog hangen die liep met een duits meisje te chancen...

20 september
Vroeg opgestaan voor South Molle Island.. Ik Chris en Ian de auto ingeladen (niet mijn auto want we wilden niet HIGH op het eiland aankomen van de benzine lucht) Op een klein geel bootje naar het eiland gevaren..meteen al iets aparts een strand niet van zand maar van dood koraal:| niet met blote voeten op lopen, doet AU! Snel me nieuwe king size tent opgezet die bij de auto inbegrepen zat. Ik me hengel uitgeprobeerd maarrrr had niet echt de goeie fishing gear dus lukte niet echt..Ik en Ian besloten het eiland te gaan verkennen en chris ging slapen.. mooi verhaal trouwens chris heeft zoveel geslapen dat Ian en ik hem ''The half man half koala bear'' noemen!:D naja wij lopen naar "Oyster bay" door de jungle.. echt de gekste beesten gezien.. ik bedoel spinnen met een gehoornde kont geel en paars van kleur ik bedoel dan zijn de kruisspinnen in nederland maar saai he...minpuntje aan deze spinnen!!! Ze zitten OVERAL om de 5 meter belande ik weer in een spinneweb. waarna Ian de spinnen van me af moest slaan...eenmaal aangekome hoopte ik dat ik kon snorkelen...niet dussss echt 100 meter ondiep water gevuld met gekke beesten.. ook nog een pijlstaartrog gezien je weet wel zulke beestjes met een een staart zo scherp als een zwaard..Maajjjaaa wij doorgelopen naar een resort aan de andere kant van het eiland.. eindelijk wat gegeten,heel lekker trouwens.. ook cindy's vriendje daar tegengekomen en een paar nederlanders. Op de terugweg nog naar de balancing rock gelopen, en op naar basecamp sandy bay.. 11km afgelegd die dag en onze koalabeer chris weer slapend aangetroffen. Hij wel ff voor ons gekookt daarna een paar biertjes genuttigd en al om 8 uur naar bed!!

21 september
pas half 10 wakker..Chris weer slapend aangetroffen buiten de tent haha..hij alleen op pad gegaan..ik en Ian besloten langs de kust te klimmen..Klimmen vanwege alle rotsen..zo ver mogelijk gegaan tot we bij een mangrove niet verder konden.. 2 uur geklommen he!!! toen terug ff een soepje gegeten en besloten de andere kant te gaan beklimmen...de vogeltjes onze noodles opgegeten 'bummer'!!Aan de andere kant gezien wat de mens met de natuur doet! het goed verzieken het lag vol met plastic.. ik daar zelfs een bouwvakker helm aangetroffen.. sjon nog eentjuh nodig? Ook nog wat heel gaafs gezien toen we 1 van de strandjes bereikte zagen we duizenden lichtblauwe krabbetjes.. echt het hele strand bestond uit Krab.. als je bij ze in de buurt komt graven ze zich met duizenden tegelijk in, was heel gaaf om te zien. Trouwens teva's(Nike Air Jeruzalem) zijn echt briljant voor dit soort loop en klimavonturen, dankjewel nan!!:D wij helemaal langs het eiland naar oyster bay geklommen om dan ook nog is 4km terug te lopen naar sandy bay.. echt we moesten op onzelf in praten om het vol te houden. Eenmaal aangekomen lekker spaghetti gegeten gekookt door 'Moi' dus dat moet wel goed zijn..toch...:D lekker paar biertjes gedronken onder de sterrenhemel.. heel veel vallende sterren gezien echt om de 5 minuten en ook een satteliet..

22 september
6 uur opgestaan tentje afgebroken en maar wachten op de boot.. die vent echt een uur te laat... No worries lifestyle..Eenmaal terug weer genoten van het beschaafde leven zoals DOUCHEN!!! Deja vu(fraser island). Toen met cindy en chris lekker geBBQ en weer is uitgeweest..

23 september
Lagune time again..op weg naar de mac chris en annika tegengekomen, twee roommates van Bundaberg. Nog heel ff naar de Irish Pub geweest om celtic-glasgow rangers te kijken en toen lekker naar bedje..

24september
Cindy laatste werkavond...dus je raad het al 1 gapend gat kweet er niet zoveel meer van hahaha.

25 september
Lagunee.....enz. chris lag daar met zijn duitse vriendinnetje dus saaaiii dacht ik.. gewoon naast 2 meisjes gaan zitten canadese en een amerikaanse, beetje praten over hoe irritant amerikanen zijn en hoe gaaf canadezen zijn...naja ik gaan koken bij de resort waar wij overigens illegaal verblijven haha betalen hoezo..?!! moet dat dan:P daar met een duits meisje aan de praat geraakt..en met haar afgesproken de dag erna ff wat drinken.. leuk he..!

26 september
In de ochtend chris en zijn vriendinntje julia opgehaald en naar het winkelcentrum gereden. Beetje geshopt enzoooo..naja niet veel boeiends.. nog met dat duitse meisje wat gedronken bij beaches en op tijd naar bedje gegaan voor de grote dag!!!

:DWHITESUNDAY ISLANDS:D

27 september
Vroeg op, tenten snel afgebroken, kopje koffie en gaan met die banaan.. jessie ons afgezet bij de haven.. daar kregen we een wet-suit voor het snorkelen..ik kreeg natuurlijk weer een antieke.. De boot heette 'ileola' de eigenaar was een italiaan die al meteen tegen de duitsers het grapje maakte ''sorry for the world cup''!Naja daarna met de crew kennisgemaakt Cory en Gary.. meteen al het vreemde lachje van cory gehoord aardige kerel maarr hij lacht als een paard en ziet eruit als een hobbit (komt ie ook nog is uit new zeeland, toeval?) Toen was het lean back en relax.. lekker zeilen naar een mooi plekje om te snorkelen.. echt geweldig om te zien echt de mooiste vissen en koraal gezien.. ik wel zo slim geweest een onderwatercameraatje te kopen dus hopen dat de foto's gelukt zijn!
Daarna naar een mooi wit strand gevaren met zand dat voelt als sneeuw, echt geweldig mooi. Geweldig eten gekregen op de boot, voorgerecht -gamba's en tonijn- dat is al een koningsmaal vooral voor een backpacker krijgen we daarna ook nog ''Baramundi' (australische vis) nou mensen die me goed kennen weten dat ik dan niet veel ervan overlaat:D bij nacht ook nog gigantische maanvissen gezien echt geweldig mooie vissen. Gelukkig geen last gehad van seasickness.. anderen hadden dat wel, niet een prettig gevoel lijkt me.. naja lekker op tijd naar bed gegaan voor de volgende dag..

28 september
half 8 op en meteen een superontbijt voogeschoteld -allerlei fruit met yoghurt- cornflakes en croissants!!JAMMIE:D Weer het strand opgeweest, leuke strandwandeling gemaakt en genoten van het goeie weer.. Daarna naar Whitehaven gevaren.. het eiland opgegaan en daarna een geweldig uitzicht gezien.. dat kunnen foto's nog niet beschrijven zo mooi.. lichtblauw water met witte stranden heel veel pijlstaartroggen en andere vissen.. ik hoop dat de foto's goed zijn ik kan dat namelijk nie zien want me camera is beetje kapoet.. helaas moesten we deze plek weer verlaten..:( de weg naar de boot nog van dichtbij een zeeschildpad gezien.. echt supermooie beesten zijn dat.. wij het geluk gehad dat we tot 4 meter konden naderen.. cindy heeft er een foto van dus die komt nog wel op de site te staan. Weer geweldig gegeten.. echt deze trip worden met eten zo verwend.. kan ik altijd wel waarderen, hou nogal van eten:D weer verder gezeild naar een resort waar we lekker spa in zijn geweest en lekker konden duiken en zwemmen..sauna deed het helaas niet:( toen lekker fris gedouched en weer terug de boot op.. de burgermeester van Arlie beach is ook een muzikant en die trad daar in de resort op hahah heel grappig..
Echt de lekkerste kip gegeten die ik ooit heb gehad, echt die man weet wat koken is..Er is ook altijd genoeg te eten het maakt niet uit hoeveel je opschept... Ik daarna lekker op de boot gelegen naar de sterren kijkend... en genietend van deze geweldige plek..

29 september
Geweldige ontbijt was er weer deze ochtend, dus jordy'tje blij :D wij verder zeilen naar naar ''South molle island'' NEE HE, been there done that' naja maar wel meeglopen ongeveer 3km.. en toen met chris besloten hardlopend naar beneden te gaan.. nog volgehouden ook 'Shocking':P weer de boot in, op naar de volgende snorkelplek... daar weer geweldig gesnorkeld en veel mooie vissen gezien.. zoals ik al zij, hoop dat de foto's gelukt zijn..toen kwam weer 1 van mijn favoriete momenten: Middageten mmmmm! pasta met pesto, broodje met gedroogde tomaten en salade, kon er geen genoeg van krijgen, cory vond het geweldig dat ik 2 volle borden heb opgegeten..toen de terugreis naar de haven, toppunt van relaxen echt waar.. heerlijk op die boot zonnend en genieten van the good life..toen weer terug in arlie beach..over de kade teruggelopen tentjes opgezet, natuurlijk niet betalen...haha lekker bij morocco's gepooled en wat voor mezelf gekookt niet teveel ik zat nog vol van de pasta en pesto hahaha... daarna met de mensen van de boot lekker wat gedronken en toen weer terug naar morocco's, wederom iets teveel gedronken.. maar leuke avond gehad..ik heb trouwens voor het eerst een engelsman met pool verslagen :D hele prestatie!

Nou dat was weer een flinke update, ik zal jullie nog wel me plannen vertellen.. ik vertrek 2 oktober uit arlie beach richting cairns. Ik heb 3 mensen gevonden die met me meerijden een engelsman en 2 duitsers..scheelt centjesss... onderweg stop ik waarschijnlijk bij magnetic island, mission beach, townsville en cardwell. Dan blijf ik waarschijnlijk een lange tijd in cairns hopend daar snel een baan te vinden. Ik maak ook plannen om naar bali te gaan omdat dat heel goedkoop is vanuit darwin dus, waarom niet:D? nou ik ga weer verder met me dagelijkse dingen :P enne ik zet zo snel mogelijk de foto's op de site...

See Ya Later

  • 30 September 2006 - 12:28

    Lynn:

    Lieve jordy
    kmis jou egt wel hoor!!:(
    maar het is leuk om te horen dat j het zoo leuk hebt daar:D
    morge 1 okt gaat de winkel open met nieuwe mensen erin;)
    nieuwe kleren enzoow:D
    duszz...
    nou khouheelveelvanjou:D(L)
    en khoop dat j snnel trug komt
    Nogg heel erg veel plezier daaro;)

    dikke kus j nigie lynn:D(L)

    l0ve
    y0uu
    soow
    much

  • 30 September 2006 - 12:58

    Jan Jansen:

    Hoi Jordy,

    Mooie verhalen weer! Ik ben erg benieuwd naar je foto's.

    Leuk idee om naar Bali te gaan, schijnt heel erg mooi te zijn (heb ik ooit gehoord van iemand die daar een jaar heeft gewoond).

    Ik ga op de kaart kijken waar je allemaal naar toe gaat!

    CU

    Jan

  • 30 September 2006 - 15:07

    Annelijn:

    Heej Schatje!
    Wat een te gave verhalen!!Je maakt er echt wat moois van, had natuurlijk ook niks anders van je verwacht;)!Ben blij om te horen dat je het egt geweldig hebt gewoon daar=)!! Ik mis je wel!! Heel veel plezier nog richting Cairns en ik wacht op je next message!!! Liefs Kusje Annelijn

  • 02 Oktober 2006 - 03:01

    Me, Myself And I:

    foto's staan erop!!! niet allemaal want dat past niet... ik heb ook onderwater foto's maarrr die stuur ik nog wel naar huis.. mis jou ook hoor lynnetje

  • 02 Oktober 2006 - 11:13

    Chris:

    Heej Maatje!

    Onwijs gaaf die foto's ...! Gaat je missen straks... nu nog ff samen richting Cairns.. daarna: Australie is helemaal niet zo groot ... en anders: ooit ben ik weer terug in Nederland ;-)

    groets Chris

  • 02 Oktober 2006 - 11:37

    Anita:

    Hele gave foto's Jordy krijg er nu al helemaal zin in, nog maar drie maandjes wachten!!

    Mamma XXXXXX

  • 08 Oktober 2006 - 15:04

    Roos:

    Hi Jordy, klinkt echt super je verhalen.. en de foto's zien er ook gaaf uit!! Heel veel plezier daar nog, Kus Roos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 133510

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: