Kiwi paka, kia ora - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Kiwi paka, kia ora - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Kiwi paka, kia ora

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

09 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Kia Ora mensen hier dan een berichtje vanuit Kiwi-land(nieuw zeeland)...Of schapenland, hoe je het ook wil noemen..

Feitje: Op elk persoon in nieuw zeeland zijn er 11 schapen, Dus er zijn 4 miljoen mensen x 11 schapen = 44 miljoen schapies, meeehh...

Naja terug naar mij, uhmm naja mijn laatste dagen in Sydney waren voornamelijk dronken dagen, veel feesten, lang leve de lol, etcetera...

Mijn Vliegtuig naar nieuw zeeland vertrok de 26ste april, Met Argentinas Airlines... jaja dus Dag van tevoren weer een hoop adressen uitgewisseld en toen klaar gemaakt voor vertrek!! De helft van me bagage achtergelaten in het hostel bij de zeer betrouwbare manager (hopelijk) en gaan met die banaan. Zeer vroeg op voor de shuttle en om 8 uur op het vliegveld, daar kreeg ik de fijne mededeling dat er een 5 uur vetraging zou zijn meeeeeh..... Wel een voedselbon gekregen te waarde van 15 bucks (dollar) en daar lekker zalm sushi van gehaald mmmmmmmmm sushi:D dus naar 3 uur vervelen besloten maar ff te gaan pitten... Wekker gezet en het vliegtuig ingestapt.. enz..

na 3 uurtjes in Auckland aangekomen en daar aan de zelfde strikte regels als australie blootgesteld.. me Nomads werden nog ff goed bekeken maar ze waren schoon genoeg, mede omdat ik ze een kleine 9 maanden geleden het laatst heb gedragen mischien....Naja eenmaal aangekomen de shuttle gepakt naar me hostel... Ingecheckt en slapen maar.. SWEET AS, BRO...

In de vrolijke ochtend zou ik de Auckland tour gaan doen met kiwi experience.. jaa en raad is...Gratis en voor niets.. je bent Nederlander of je bent het niet.. Ik ging daar dus heen met een turk genaamd Tarkan.. ja, die van dat liedje... Dussssss wij gingen de brug beklimmen, naja eigenlijk wat minder stoer bewandelen...:D Je kon daar bungee jumpen maja leek een beetje saai dus maar niet gedaan he.. Toen door een mooi natuurlandschap gegaan daar uitleg gekregen over de geschiedenis, dat de russen NZ wilden innemen enzo blabla En dat het grootse leger van Nz (40 man) Auckland zou verdedigen maja niks gebeurd uiteindelijk, de russen zouden wel iets teveel wodka genuttigd hebben... naja toen weer terug naar het hostel en met Tarkan wezen feesten in Auckland..

Dag erna natuurlijk brak dus niks gedaan......

29 april
Vandaag lekker boodschapjes gedaan enzoooo en de hele dag uitgekeken naar de hereniging met Sannie en marleen:D Ik zonder telefoon dus ouderwets een briefje achtergelaten bij hun hostel.. Uiteindelijk in een internetcafe via een mailtje van marleen, sannie's nummer vekregen en haar een belletje gegeven.. na 4 belletjes uiteindelijk ergens afgesproken.. Toen kwamen ze aan hoor in een taxi sannie half uit het raam hahaha met een wuppie op de kop:D Er was ook nog een vriendin van san bij, Roos.. en 2 kiwi's...naja naar een bar geweest enz.. maja die ging vroeg dicht dus wij heel lang lopen en uiteindelijk een bar gevonden die open was.. We zagen daar vreemde dingen zoals drankjes genaamd penis colada, en er waren een hoop travestieten.. uuh toen we 2 mannen zagen zoenen kwamen we tot de conclusie.. Dit is een gaybar! dus wij snel weg gegaan om wat te bikken.. ik met me zatte kop tot 6 uur met de bewaker van het hostel lopen praten haha

30 april
Om 12 uur met roos en marleen afgesproken, sannie zat al op het vliegtuig naar huis.. Wonderbaarlijk dat ik me gewoon goed voelde... dus wij alle winkels afgegaan in Auckland en een gezwellie dagje gehad.. ondanks het slechte weer, alleen maar regen..Toen bij de bios afgesproken met marleen maar we kwamen er niet echt uit met de film, toen maar de verstandige beslissing genomen om gewoon, te gaan slapen:D

1 mei
Nu begint de kiwi experience... Dat is een van tevoren betaalde tourbus die door het hele land gaat en je kan zelf bepalen wanneer je in de bus gaat:D Dus de bus in en gaan, de chauffeur reed nog bijna een kleine chinees aan.. maja dus de heuveltop op en daar een uitzicht over heel uackland, mooi mooi..Toen naar Cathedral cove en stingers bay.. Helaas geen stingers omdat het tij al te hoog was.. Hetzelfde gelde al voor hot water baths die in aan de zee zitten.. dat was al overspoeld dus ze waren niet zo hot meer.. naja flinke wandeling allemaal pracht en praal van de natuur en toen de bus weer in op naar mercury bay.. eenmaal daar lekker op tijd naar bed voor de volgende dag.

2 mei
Vandaag naar de Karangahake, goudmijn- grotten. Over een schommelbrug daar en door de donkere tunnels van de goudmijnen.. Daarna door naar Hobbiton waar ze de scenes van Lord of the rings hebben geschoten jaja.. Maja het regende weer stervens hard dus het was een kort bezoekje.. Toen door naar Rotorua waar de zwavellucht alom is....Hier heb ik ook me mooie BP-tas verbrand, snik.. Ik wou me mooie nieuw zeeland vlaggetje erop strijken maar me tas leek niet echt strijkijzer bestand...:( dus een dik gat in me tas..meeeh..maja we werden dus opgehaald door de Maori's voor onze culturele avond :D Met HAKA en al...Sweet as, bro.. Dus allemaal geweldige shows die ik niet kan uitleggen maar wel op film heb :D dus kijken als ik terug ben;) naja Daar kregen we dus ook een heerlijk diner..Bijna allemaal klaargemaakt op de traditionele kookmanier van de maori's, dus onder de grond... Het was echt briljant eten bijvoorbeeld mossels en Kurampa( zoete aardappel) en heerlijk vlees... en het beste van alles was.. het was ALL YOU CAN EAT.. en dat kan ik :D I ATE ALL... gingen echt 2 volle borden doorheen en toen moest er ook nog dessert bij.. Wat ook nog wel paste... na deze superavond terug naar het hostel en behoorlijk vermoeid het bedje in.

3 mei
Vandaag bleven marleen en ik ff een dagje langer in rotorua de bus ging door dus we zouden dag erna met ene andere bus gaan.. Wij naar het geiserpark gegaan met die LUFT!!! Maar wel mooie geiser he... Toen waren we van plan naar de polynesische spa te gaan maja die zag er niet echt spectaculair uit dus wij terug naar het hostel waar wij ook een heerlijke thermopool hadden... Eenmaal uit het water de kou van NZ in en als een gek naar de kamer gerend..verder niet veel intressants gedaan:D ohja ook met tas gerepareerd met een stukje gordijn en superlijm hahaha..

4 mei
Met de nieuwe bus opgehaald en op naar ''Te Puia'' daar weer wat Maori cultuur verhalen aangehoord en een echte Kiwi vogel gezien :| Ook hier had je weer een hoop geisers en modderpoelen.. naja toen door naar Waitamo waar marleen en ik de grotten in zouden gaan... Eers lekker in het zonnetje gezeten buiten op het terras met een biertje erbij, en me bedacht dat het leven toch eigenlijk heel mooi is... Om kwart over 4 werden we opgepikt voor onze ondergrondse grotten tour oehhh.... We kregen dikke wet suits aan en een helm met lampje erop enz.. dikke clownsschoenen erbij, top-outfit dus.. We kregen eenmaal bij een riviertje een rubberen band die precies om je kont moest passen..daarna de rivier om de temperatuur van het water vast te voelen.. VRIEZENSKOUD!! onze gids vertelde er ook nog is leuk bij dat het water in de grot nog veel kouder was.. In de grot begon het avontuur lampje aan en gaan.. Het water was echt stervenskoud pfff..In de grotten heb je allemaal glimwormen.. we moesten dan onze lampjes uitdoen en dan leek het net alsof er allemaal sterren in de grot waren, echt super mooi... Op een gegeven moment had ik het gevoel dat me voeten eraf zouden vallen zo koud was het water... dus eenmaal bij de uitgang nog een foto en toen naar de douches waar me voeten eindelijk weer konden opwarmen... daarna kregen we een bagel en soup.. Bij het hostel nog een biertje genuttigd en toen naar bedje..

5 mei
In de ochtend een lekker wake up wandeling gehad.. Toen was het moment daar de dag van het Sky diven!!!! De chauffeuse nog ff leuk It's the final countdown opgezet.. bijna de hele bus ging ongeveer 30 mensen.. dus heel spannend nog ff een kleine 4 uur gewacht tot we konden springen.. Wel leuk dat marleen en ik in hetzelfde vliegtuig zaten. Dus het hele outfit aangetrokken en me instructeur ontmoet, Jorn.. Hij stonk onzettend uit zijn muil maar wel een aardige kerel.. dus in het vliegtuig was ik verbaasd dat ik niet echt bang of nerveus was, ik wou zo graag sky diven dat dat teniet werd gedaan ofsow:S maja daar was het moment dan 12.000 feet hoog in de lucht.. Ik was als laatste.. daar hing ik dan half uit het vliegtuig en toen viel de angst even in!!! toen we eruit vlogen duurde de angst 5 seconden voor een in plezier omsloeg.. Je valt gewoon ff met 200km p uur naar beneden...het duurt maar 45 sec voordat de parachute open gaat... Als die eenmaal open is kun je lekker rustig van het uitzicht genieten over lake Taupo. Wat een kick... Jorn bedankt en de DVD bekeken.. toen op naar het hostel en daarna lekker uitgeweest...

6 mei
Vandaag beetje rustig aan gedaan, weer boodschappen doen enzo.. Later op de dag naar de door natuur gecreerde hot water pools gegaan.. ongelofelijk hoe lekker warm dat water was zit je dan in 10 graden buitentemparatuur in je zwembroek in een park! Ook toen we eruit gingen was het gewoon niet koud meer... toen op tijd het bedje in voor de dag erna..

7 mei
Op naar river valley, onderweg nog bij een plek gestopt waar ze de scene hebben gefilmd dat Gollem/smeagol tegen zichzelf loopt te praten.. Toen naar een berg gegaan waar in 1951 een vulkaanuitbarsting aan 150 mensen het leven kostte.. sta je dan.. In river valley bij het enige hostel aangekomen waar je eventjes met meer dan 20 man in een kamer zit, je kon echt zo bij de ander in het bed rollen.. Gezellige avond gehad maar toch weer vroeg naar bed..

8 mei
In de ochtend ging marleen paardrijden dus ik besloot maar even te gaan wandelen in me uppie.. De wandeling liep uit op een survival pad ofsow ik kwam er behoorlijk onder modder en planten en water alles uit.. Wel mooi zo in een Canyon staan terwijl er niemand om je heen is:D Verder de hele dag in de bus gezeten naar Wellington.. In de avond ging iedereen van de bus uit dus was een gezellige avond..

Nou dat was em weer pfff... ik blijf nu nog 3 dagen in Wellington en daarna op naar het zuidereiland!!!! dat nog mooier schijnt te zijn oehlala!!!

Dooeeeeeiii

  • 09 Mei 2007 - 06:11

    Lieke:

    het noord eiland heb ik niet gezien, maar het zuideiland is zeker moooi!!
    kus lieke

  • 09 Mei 2007 - 10:56

    Annelijn:

    Wat heb je het daar goed man..lekkerr!! Gave foto´s ook!!Geniet ervan! Liefs Kus Annelijn

  • 10 Mei 2007 - 04:39

    Jan Jansen:

    Mooie verhalen Jodokus!

    Ik kan lezen dat je erg geniet!

    Groeten,

    Jan

  • 16 Mei 2007 - 04:35

    Marleen:

    Hay broeder,

    Hoe is het daar nou, zo alleen?
    Hier is het opzich wel leuk.. Eerste paar dagen waren een beetje wennen maar gisteren met een Engels en Iers meisje uitgeweest en uiteidelijk belanden we in een karaoke bar dus dat was wel weer grappig!
    Heb je al lekker gewandeld in het AT-park?? En nog leuke meiden in de bus;)

    Nou het is nu echt aftellen voordat mn vader komt en ga vanavond maar vroeg naar bed zodat het snel morgen is. Ik kan niet wachten!!!

    Ik spreek je snel weer..

    Genietse!!!

    Kus

  • 16 Mei 2007 - 15:25

    Lauke:

    Jordy!! wat lief om wat van jou te horen! wat maak jij veel mee zeg! Ik lees al jouw verhaaltjes heel trouw :D hele gave foto's ook..! Xje vanuit VS!

  • 17 Mei 2007 - 16:19

    Oma:

    Hee jordy!

    het waren weer mooie verhalen ik heb er weer van genoten.

    vanmorgen heb ik je nog aan de telefoon gehad dus ik weet alles.

    en er zitten ook nog eens leuke foto's bij

    ik heb mama de groeten gedaan en alles even verteld nou jij en ik op de hoogte van alles.

    groetjes oma

  • 18 Mei 2007 - 19:48

    Marion:

    Hallo neefje,

    Wat ben jij een held. Springen uit een vliegtuig. Moet er niet aan denken. Staat jou trouwens leuk zo'n pakje en bril....

    Ook NZ ziet er gaaf uit maar wij horen jouw verhalen nog wel.
    De peertjes staan klaar als jij thuis komt en dan horen wij het wel.

    Wij hebben naar het postadres in Sydney post gestuurd dus niet vergeten op te halen. Miss u.

    Marion en de rest.

  • 20 Mei 2007 - 12:35

    Lisa:

    hee hallo jordy!
    hoe is het nou? raad es waar ik ben.. jaja terug in het kikkerlandje! en dat is wennen hoor :\ eerst paar dagen Helemaal geweldig iedereen weer zien, duizende verhalen vertellen (eigendlijk steeds hetzelfde..) maar nu heb ik t soms serieus wel even moeilijk als ik denk aan het mooie Australie... vooral nu ik die site van jou heb bekeken, wat een mooie uitzichten zeg, ik voel de jaloerzie opborrelen! ik moet ook snel weer aan t werk, centjes verdienen want die heb ik natuurlijk allemaal besteed aan het goede doel (mij ;))
    laat je weten wanner je ook weer in t land bent?
    kus lisa

  • 22 Mei 2007 - 12:14

    Iris:

    aapie ik was al zolang niet meer op je site geweest OEPS maar je verhalen zijn nog steeds geweldig echt ,
    in juli kom ik ook nog even een maandje langs dan neem ik het van je over daar ;) haha
    kussss

  • 22 Mei 2007 - 13:54

    Sannie!!:

    Hai kleine broeder!

    Hoe is het leven nou in Nieuw Zeeland? Niet verkeerd he? Hier in Nederland gaat eigenlijk alles weer zijn gangetje. Het went weer erg snel. Ben ondertussen al verhuist naar mijn top huis en heb zelfs al een baan! Ben dus in een gespreidt bedje thuis gekomen. Have fun daar en doe geen dingen die ik ook niet zou doen he;)
    kus san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: