Welcome to the Jungle - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Welcome to the Jungle - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Welcome to the Jungle

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

11 Oktober 2006 | Australië, Sydney

G'day, ben ik weer met een berichtje.. Weer veel gezien en gedaan. Ik ben al weer een tijdje weg uit arlie beach, tijd gaat nu echt zo snel :| maja hier is dan de update!

2 oktober

Vertrek uit arlie beach.. EINDELIJK!Voor vertrek Cindy nog leuk kadootje gegeven. Een foto van mij, cin en chris in een toga in een arlie beach lijstje. Auto ingeladen die echt propvol zat! ik zal de mensen die met me in de auto zitten even voorstellen.
Pete- engelsman met de achternaam Janssen, nederlandse vader blijkbaar, hele aardige gozer.
Phil- duitser die te veel vragen stelt maar overal wel een aardige kerel.
David- weeeer duitser, ook wel aardige kerel maar niet al te snugger.
Om 3 uur vertrokken, phil wou Bowen nog even zien zei die hij hoorde dat het wel mooi was, ik had al anders gehoord van chris die daar al een lange tijd gewerkt had... Het was zo, we komen aan zien een klein stadje extreem vervuild, roetzwarte zee, geen winkel te bekennen..oftewel K*t.. 10sec regel, meteen weggegaan haha. Onderweg nog een jerrycan verloren:| was van me roofreck gevallen en het was niet mogelijk daar te stoppen helaas..Om 6 uur dan Townsville bereikt. Leuk stadje om te zien, campingkje gezocht en daar met zijn 4'en in de tent geslapen, ik had een mooi matras gekocht van cindy voor een matsprijsje heel fijn:D

3 oktober
Vroeg wakker, ik de enige in de tent die goed geslapen had:D de rest had namelijk geen matras en met zijn 4'en is ook aardig knus. Boodschapjes gedaan en toen naar de ferry(pont) gereden. Waren we net te laat moesten we nog 2 uurtjes wachten, No Worries. Na 50 min op de ferry te hebben gezeten dan in magnetic beland. Leuke camping gevonden en maar voor 2 personen betaald. (backpacken blijft budget:P)In de avond kwam de rest van groep, chris, cindy, ian, sam. Met zijn allen nog een biertje gedronken en toenm finaal ingestort(slaap nodig?).

4 oktober
Met zijn allen besloten het eiland te verkennen. (Bushwalking) Eerst naar een leuk strandje gelopen met lekker WARM zeewater.. Het is gelukkig nog geen kwallen seizoen anders kon je beter niet gaan zwemmen. In het water vlakbij de rosten nog een klein zeeslangetje gezien(YES me eerste slang in Oz) toen verder gelopen en gelopen, gelopen, gelopen, gekropen, gerold.. heuvel op heuvel af.. kuitjes deden beetje pijn op een gegeven moment haha. Voor de gein nog naar een art gallery geweest:D zie je het voor je...? eindelijk weer op de camping, een frisse duik genomen..das fijn er zijn echt overal zwembaden in queensland:D De hele avond yatzee gespeeld. goed vermaak:D ohja dit moet het koala reservaat zijn van australie.. GEEN 1 gezien:( alleen veel possums en vogels.

5 Oktober
Vertrek uit Magnetic.. Op naar cardwell waar ik Natsumi weer zie..(ook in Surfers paradise en arlie beach) Na een paar uur rijden begon te auto te haperen en sloeg die af :| niet fijn als er een gigantische vrachtwagen achter je aan rijd met 100km p uur.. ook nog een kussen verloren onderweg was ook al van het roofreck gevallen. Auto startte eindelijk weer dus verder gereden naar een kreekje ergens.. Mooi helder water dat ook nog drinkbaar was. Je kon er lekker zwemmen met de vissen(gezellig). In cardwell Davids verjaardag gevierd.. Ik nog met een paar ozzies en een nieuw zeelander gaan schaken.. alles gewonnen natuurlijk:P de rest van de groep vergezeld met een raar spelletje dat ze deden.. iets met regels verzinnen zoals elke zin die je eindigt moest je zeggen ''and sleep well'' en elke keer als je een slok van je drankje nam moest je zeggen '' happy birthday david''. Je snapt het vast wel veel lol dus..

6 oktober
Op weg naar weer een nieuwe plek.. Mission beach. Onderweg nog paar keer off road gegaan en wat mooie plekjes gezien.. tot op het punt dat we naar een waterval reden en dat me auto zei ik doe niet meer mee..:( Even in de auto van Ian naar de waterval gereden die echt mooi was maaar me hoofd dacht aan me auto.. Met chris naar een aboriginal dorp gereden en gevraagd of ze konden helpen.. Ze kwamen meteen en na de olie ververst te hebben Startte hij weer:D jordy blij:D Het blijkt dat me olielek wat groter is dan ik eerst dacht:S De beste man bedankt en toen vertrokken naar mission beach. Onderweg kwam het tropisch regenwoud in zicht en met dat ook de cassowari borden.
Cassowari's = hele grote vogel struisvogel achtig maar deze is al 18 miljoen jaar oud en onveranderd. Ook een mooie vogel alleen wel met uitserven bedreigd, dit word door de ozzies heel serieus genomen dus om de 100 meter weer een ander cassowarie bord. No Speeding!!
Leuke camping gevonden(3 dollar per dag)Op het strand nog wat gevoetbald en in de avond lekker uit eten geweest.. Toen nog ff naar een kroeg waar ik david 3 keer klop heb gegeven met pool! De reden dat ik dit vermeld is omdat ik het geweldig vind van duitsers te winnen:P

7 oktober
Eenmal wakker wachtend op chris die ging skydiven:D Hij was alleen vergeten te vertellen hoelaat hij zou landen duss heb ik het gemist helaas...beetje de hele dag op het strand gechilled met wat strandspelletjes en dat soort dingen. In de avond naar een festival gegaan aan het strand en daar weer Alex gezien de switserse krullebol die ik ook al in arlie had ontmoet..Ik lekker gratis in het dichtsbijzijnde hostel kunnen slapen haha...

8 oktober
Chris me s'ochtends opgehaald, en toen op naar Cairns!! Gratis overnachting doordat cin en sam enzo nog vanuit arlie gratis overnachtingen kaartjes hadden meegenomen..handig aangezien een overnachting hier 25 dollar kost:|(kwam ik later achter) Cairns is echt gevuld met jappaners, per dag vliegen er 4 vliegtuigen vanuit japan naar Cairns. In de avond nog uitgeweest was weer gezellig..

9 oktober
Spullen gepakt en met 2 auto's vertrokken naar Cape tribulation. ik bij cindy en chris in de auto.. daar darren opgehaald(Australier) die misschien een leuk baantje op een boot voor me kan regelen:D altijd handig...Onderweg veel tropen en mangroves..Mooie camping gevonden vlakbij het strand.. ik heb lekker een strandwandeling gemaakt op zoek naar Crocs, helaas bleef het bij het waarschuwingsbord niet te gaan zwemmen daar. Daarna met zijn allen gaan beachvolleyballen, waar ik nu echt nog steeds spierpijn van heb.. In de avond Airhockey gespeeld allebei de duisters verslagen, Ah YEah
(Cindy favoriete zinnetje naja met Wauw dan ) Ik heb alleen verloren van een 5 jarig meisje waarvan ik niet wist waar de ouders waren:S Om de avond af te sluiten nog wezen pokeren en toen lekker naar bedje..

10 oktober
Nog even doorgereden door Daintree National park en daar weer een gaaf creekje gevonden.. Crocs inhabit this area dusss eerst voel je je niet zo fijn in dat water.. daar een had je een mooie springplek die aardig hoog was.. dus wij ervan af springen heel gaaf.. Er waren daar ook 2 ozzies die een schildpad hadden gevangen dus iedereen even die schildpad vasthouden..David had ook nog een slang gezien onderweg maja die beesten zijn echt binnen 3 seconden verdwenen..Toen weer terug gereden nog een mooie plek bezocht.. Uiteindelijk weer terug naar Cairns, de rest van de groep vertrekt morgen en ik blijf hier achter:( ik met chris besloten naar de film te gaan. We zijn naar "world trade center" geweest, toch weer een indrukwekkende film. Daarna besloten naar de de kroeg te gaan gewoon omdat het de laatste avond is.. Chris echt alle drankjes voor me betaald die avond, echt gouden gozer..onze laatste partijtje pool gespeeld en toen terug naar de hostel, maar wacht........ een raar verschijnsel gebeurde in Australie.. Het REGENDE :D dus Chris en ik Singin in the rain, just singin in the rain.:D toen halfnat het bed in gedoken en lekker slapie gedaan.

Dit was hem dan weer, vandaag is de dag dat iedereen weggaat dus betekent afscheid nemen:( ik ga Cindy en Chris echt missen... Echt een geweldige tijd met hun doorgebracht..Chris probeert nog zijn ticket te wijzigen zodat ie in australie kan blijven en niet meteen naar zuid amerika gaat. Dan zou de kans bestaan dat we mekaar weer zien in Perth of west australie ergens...Australie is klein zeggen veel mensen hier ook.. voorbeeldje op het moment dat hier ik op internet zit komt een meisje die ik nog ken van bundaberg ineens binnenzetten:D das echt 1600 km hier vandaan haha en dat gebeurd constant... Naja ik ga accomodatie zoeken en werk.. en dan wachten op sjonnie en anita:D Ik plan ook een reis naar Bali dus als iemand nog tips heeft, GRAAG!?

Sayonara :D

  • 11 Oktober 2006 - 14:15

    Stefan Veerman:

    He Jordy, leuk om te lezen dat het goed gaat.
    Groeten van
    Stefan "Gerda" Veerman

  • 14 Oktober 2006 - 23:23

    Jacqueline:

    Ha die Jordy,
    sjonge, sjonge, jongen wat vermaak jij je zeg! Zo te lezen verlang je nog niet naar huis.
    Ik wens je nog veel avonturen op jou doorreis Down Under!!
    Liefs Jacq.

  • 16 Oktober 2006 - 05:37

    Yvette:

    Heej Jordy! Hier een berichtje uit Alice springs waar ik net ben aangekomen, goede reis gehad maar het was wel een flinke rit. Hoe is het in Cairns, zit je nog in Asylum, of is het gelukt met die kamer? Hoop dat je al leuk werk hebt gevonden en veel nieuwe vriendjes hebt gemaakt. Veel plezier nog and take care. Kus Yvette

  • 16 Oktober 2006 - 10:08

    Sandra:

    Heee jordy!
    We missen je man!:D
    maar zo te zien heb je het heeerlijk! al die super mooie stranden pfoeee jaloers!!!
    Fijn om te zien dat het goed met je gaat je ziet er ook prima uit(Y)
    Veel plezier nog!
    kusjeee Xxxx Sandra van Rumpt

  • 18 Oktober 2006 - 14:46

    Robin:

    Jordy, ouwe GlobeTrottert

    Waar blijven de fotos om je verhalen een beetje te ondersteunen!?

    Leuk om te lezen allemaal, je zal zelf ook wel doorhebben dat de tijd vliegt als je in t buitenland zit!

    Rustig aan!

  • 19 Oktober 2006 - 10:47

    Annelijn:

    Hey Mister!!Ziet er goed uit!Weer super mooie foto's, echt mooi!!! Kusje XxX Liefs Annelijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: