Here I Go Again.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Here I Go Again.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Here I Go Again..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

26 Oktober 2006 | Australië, Cairns

G'day everone,
Hier dan weer een berichtje al moet ik zeggen dat ik niet teveel te vertellen heb.. als je elke dag op de zelfde plek is het net als thuis zijn eigenlijk.. maja dat kan ook interessant zijn toch? O uh robin hou je commentaar ff voor je:P me Camera is kapoet...:( ff balen maja dat gebeurd en vooral in een land als australie.. dus ff geen foto's helaas... ik stuur binnekort een pakketje naar huis met de foto's 3 cd's vol dus genoeg kijk materiaal...here we go..

woensdag 11 oktober
De dag van afscheid... ze zijn eerst met zijn allen naar het rif.. ik vandaag zoeken naar goedkope accomodatie of werken voor accomodatie.. helaas niks gevonden toen maar besloten naar het goedkoopste hostel te gaan op advies van yvette die zei dat het heel leuk was.. toen werd ik gebeld door cindy dat ze terug waren en op het punt stonden om weg te gaan.. ik er ff naar toe gelopen en afscheid van ze genomen (snik) (snik).. dat zijn de minst leuke momenten van reizen... al weet ik zeker dat we mekaar weer zullen zien... toen terug naar het hostel gelopen en daar rustig een boekje gaan lezen, ja je hoort het goed ff niet uitgaan..

donderdag 12 oktober
Weer de hele dag naar goedkopere accomodatie gezocht en zowaar zag ik op een notitie bord bij peter pan een briefje staan voor accomodatie..IN HET NEDERLANDS!!! Ik denk das lekker makelijk dus meteen ff gebeld.. ik nederlands praten.. wat blijkt is het een ozzie... Ik natuurlijk een beetje in de war maja toch met een afspraak gemaakt voor morgen om het appartement is te bekijken...ja Appartement helemaal voor mezelf:D geen 8 mensen in een kamer joehoe:D In het hostel verder nog niks gedaan weer rustig.. tis wel ff wennen weer in je eentjuh te zijn.. wel met yvette beetje in het ronte gelopen..en ff e-mail uitgewisseld enzo.. aangezien ik die ook al ijn bundaberg, arlie beach en cairns was tegengekomen...

vrijdag 13 oktober
ik in de ochtend me spullen in de auto geladen en naar het appartement gereden.. het is 1km van het centrum in een woonwijk.. daar ontmoet ik de eigenaar, wat echt een ontzettende eikel is.. na zijn regel lijstje te hebben gezien wat o.a inhoud 105 dollar borg:| belachelijk maja het kamertje ziet er perfect uit en het is gewoon heel goedkoop maar 75 dollar p week en dan echt ook nog het kamertje voor mezelf:D lijkt wel kerstmis... naja ik de spullen in me kamer ingeladen en heel wat opgevrolijkt..er is zelf een zwembad naja wel klein maaj tog verfrissend in het hete weer hier.. in de avond nog uitgeweest met alex een switserse meid.. was gezellig tot dat ze dronken werd.. en ik d8 ik ga der lekker vandoor... dus op de weg terug zie ik ineens de 2 nederlandse meisjes die ik nog kenden van o.a arlie beach..toen met hun nog ff in een cafe geweest en een beetje gechilled.. ook hun gingen weg de dag erna dus ook weer ff e-mail uitgewisseld...

Zaterdag 14 oktober
weet niet wat ik heb gedaan.. staat niks in me dagboek dus zal wel niet belangrijk zijn hahahah waarschijnlijk wat ik elke dag doe proberen een baan te vinden en overal afgewezen worden.. omdat ik een buitenlander ben hier en omdat ik een reiziger ben die combinatie spreeekt hun niet aan....

zondag 15 oktober
Vandaag gaan vissen met de eigenaar van het appartement... ja ik weet het hij was toch een eikel blablabla maja verder is hier niks te doen en ja vissen vind ik wel leuk:D dus hij ik en nog een zoontje van een kennis van hem (verwende snotaap)... zegt genoeg he:P eenmaal op de boot een plekje gezocht en begin maar.. ik veel lopen ouwehoeren met terry (de eigenaar) waarna hij 2 kanten blijkt te hebben.. hij kan best aardig zijn als die zijn best maar doet... naja einde van de dag had ik niks gevangen en me camera kapot en dat jochie 1 eetbare vis, en terry 10 vissen allemaal niet eetbaar...en dat blaag moest het er nog inwrijven ook.. waar bij mij de gedachte op kwam om hem tussen de krokodillen in de rivier te gooien.. met terry ook een afspraak gemaakt dat ik werk ga doen voor accomodatie.. dat betekent dat ik veel geld bespaar aan accomodatie :D

Maandag 16 oktober
in de ochtend begonnen met me accomodatie baantje wat inhield de palmbomen bijknippen en een hok schoonmaken dat denk al 10 jaar niet schoongemaakt was... in de middag weer baantje gezocht en niks gevonden GRRRRR.... besloten maar een bluecard te gaan halen.. dat is nodig om hier in de bouw te kunnen werken...

Dinsdag 17 oktober
Ja niet veel gedaan behalve me Bluecard gaan halen... dat kost je 90 dollar ..au...en dan krijg je 4 uur lang uitleg over regeltjes in de bouw... ik wel geluk gehad want die man had er geen zin in dus duurde het maar 2 uur:D jordy blij... ook de test met vlag en wimpel gelsaagd.. dus ik heb me bouwvakkers certificaat.. sturen we naar huis:D

woensdag 18 oktober
weer accomodatie werk gedaan.. en verder niet veel eigenlijk.... ook had ik wel veel moeten doen:P

donderdag 19 oktober
vandaag heeeeeeel veeel accomodatie werk.. zwembad schoonmaken(ja ik leer ook wel wat), weer planten knippen enz.. 4 uur verder...weer nie veel gedaan zoals alledaags...

vrijdag 20 oktober
vandaag me auto weg gebracht om hem het olielek te laten maken...ik om 4 uur terug zegt de goeie man om dit te laten maken kost je meer dan de hele auto.. wat je beter kan doen is gewoon olie kopen en er op zijn tijd olie ingooien... aardige vent.. naja moet dan maar ik weer terug gereden en ik denk dat ik film ben gaan kijken met de andere mensen van het appartement...

zaterdag 21 oktober
Uitgeweest staat er in me dagboek.. en dat is het hahaha... moet een leuke avond zijn geweest...haha nee geintje ik kan me nog herinneren... in de middag kwamen de mensen van het andere huis naar ons ketsbezopen! ze vroegen mij en Erna(finse meid die is hier met haar vriend) om ook mee te gaan dus ja zagen wij wel zitten maar dat zo vroeg drinken niet hahah.. dus rond 8 uur erna en ik besloten naar hun appartement te gaan.. wij gezellig daar wat gezeten al waren iets te nuchter om in hun feestvreugde mee te genieten.. wij met zijn allen naar naar een pub.. onderweg gooit de dronken ier(zoals alle ieren) een winkelwagentje midden op een drukke weg.. ik verstandig dat wagentje maar ff snel van de weg gehaald... ieren en drank....naja wij overal en nergens geweest... ik harri en erna kwijt geraakt dus ik liep alleen terug en wie zag ik daar zitten naast een aboriginal.. ja onze dronken ier.. en wat ik eruit op kon maken wist hij niet waar die was.. ik hem bij die aboriginal weg getrokken en gezegd dat ie mee moest komen.. zo mak als een lammetje was die en dat kan geen goed teken zijn aangezien die aboriginal net naast hem zat..

zondag 22 oktober
In de middag komt die ier naar me toe en vraagt of die mijn sleutel mag lenen (ik heb de zelfde auto als hem)ik zei dat ik wel ff mee liep met mijn sleutels.. naja je raad het al daar krijg je zijn auto niet mee open.. ik vraag hem hoe komt het dat je je sleutels kwijt bent.. hij zegt ja alles is weg me sleutels en portomennee... toen wist ik het al! Ik zeg weet je nog iets van gister..hij wist niks meer.. ik zeg nou dan weet ik wie je portomenneee heeft.. die aboriginal van gister ... hij kon het zich niet meer herinneren dat ie naast een abo zat... en was me best dankbaar dat ik hem daar weg had gehaald... best eng als je dat allemaal niet meer weet:S

Maandag 23 oktober
Vandaag wel wat leuks gedaan voor me werk/accomodatie! BIER BROUWEN! ik zei het al je leert best wel wat... toen het klaar was kreeg ik ook een 750ml flesje mee.. ik ben trouwens lid van de videotheek geworden en ben een vaste klant sta er echt elke dag...:D

dinsdag 24 oktober
Vandaag 1 van de boten schoongemaakt..en vroeg klaar met werken... ik moet me auto registreren voordat me road worthy niet meer geldig is.. aangezien ik die niet meer kan krijgen:P met dat olielek enzo.. ik kon het eerst niet vinden en toen ik het iemand vroeg kwam er een man aan die zei dat ie me wel bracht.. dus die vent me daar heen gebracht.. hij was 2 jaar terug in nederland geweest en vond het een heel leuk land..(kweet niet waarom?iemand?) eenmaal daar ongeveer 50min gewacht to ik aan de beurt was.. pffff naja het voor mekaar gekregen, 300 dollar snik:( maja dat is makelijker als ik hem wil verkopen... toen terug naar het appartement en ff wat uhhm ja kweenie wat gedaan:P waarschijnlijk weer films gekeken:D

woensdag 25 oktober
heeeeel veeel gedaan weer voor wer/accomodatie.. dus weinig tijd om verder iets te doen.. alleen nog boodschappen gedaan.. iets teveel boodschappen, echt een km met 5 tassen gelopen pfff... spiertjes!!! in de avond weer filmpje gekeken en ja dat was em weer..

Zoals ik al zei niet extreem veel te doen hier in cairns behalve het duiken.. maja heb je ook weer veel centjes voor nodig..en ik heb hier lang zat om een goede organisatie uit te zoeken..
Ik heb trouwens een adres waar je me een kaartje of een pakketje naar op kan sturen..

Cairns post shop
(straat)grafton street 13,
(stad en provincie)Cairns- Queensland (postcode) 4870

Ik kan daar heenlopen en vragen of er iets voor me is binnengekomen.. wel handig als je aangeeft dat je iets hebt gestuurd zodat het daar niet een maand ligt haha.. ohja renzootje gefeliciteerd met je verjaardag, je kaartje komt wat later haha gladweg vergeten op tijd op te sturen...srry mate..

Groetjes

  • 26 Oktober 2006 - 13:11

    Suus:

    Haiaiaiaai,
    Leuke verhalen.....
    Dus je bent nu de trotse bezitter van een apartement met zwembad.....das heel mooi!

    Vervelend van je auto.....hopelijk wordt deze snel gerepareerd.

    Enne als je werk krijgt als bouwvakker wordt je nog knapper, bruiner en gespierder.......ja en dan komen er nog meer foto,s van knappe meissies.....

    Enfin, geniet er maar lekker van.....het ziet er heel mooi uit.....vooral dat witte strand met die mooie blauwe zee.....

    Doeiiiiiiiii groetjes en liefs van Suus.

  • 27 Oktober 2006 - 20:28

    Sia:

    Hee!
    Zoals ik altijd weer zeg: leuk om je verhalen weer te lezen! :) Liep alweer een tijdje achter, maar heb ff een grote inhaalslag gedaan! Balen dat je camera kapot is man!

    Enn ben wel trots op je hoor, dat je zo verstandig was die gast mee te nemen en dat jij niet degene was die zwaar lam beroofd werd:D Trouwens gefelici met je bouwvakkerscertificaat!

    Nja lief, heel veel plezier verder nog!
    Kuss

  • 28 Oktober 2006 - 11:36

    Simone:

    Hallo jordy

    Dat is lang geleden dat deze familie iets heeft laten horen.nu dan even wat geouwehoer van mij ik moet zeggen je schrijft erg leuk,en het is boeiend om jou verhalen te lezen, het is net of we het zelf mee maken en je ziet het zo voor je.
    bij ons was het weer hectisch qua werk,dus weinig tijd voor leuke dingen en ontspanning.maar nu kunnen we weer genieten van de kleine dingen. film kijken, af en toe de stad in en nog wel eens een musical met lynn bezoeken.
    de laatste was belle en het beest maar als je de lionking heb gezien dan zijn volgens mij de andere musicals minder spectaculair.Ook stonden we inde file en hebben we er 3 uur over gedaan naar scheveningen dus dat was wel balen maar lynn en gina hebben zich goed gehouden. De kleding voor de operette was toen bijna af dus kon ik wel genieten van de musical.
    Als het goed is krijgen we nog kaartjes voor de operette dus die gaan we dan wel bekijken mett z,n tweeen.De laatste keer dat we daar waren moest een van de hoofdrolspelers geintervieuwd worden en moest ik bij haar een ketting om doen en daar stond ik dus met mijn hoofd op televisie, maar alleen mijn moeder had het gezien omdat zij op dat moment in het ziekenhuis lag en zij vaak nederland 1 , 2 en 3
    volgt en daar was het dus op. toch geloofde ze het niet, maar de volgende dag was lona bij haar en die zei dus dat ik het was en dat ze zelf net te laat was en had mij dus gemist. Mijn moeder is gelukkig weer thuis en het gaat wel weer goed.
    gisteren 28 oktober hebben we de verjaardag van renzo gevierd maar het was erg rustig.
    vanavond (zaterdag dus) gaat hij stappen met een paar vrienden want ze waren vorige week in doetinchem wezen stappen en hebben het tot 5 uur vol gehouden dus het was wel gezellig. alleen renzo had wodka red bull en nog wat anders gedronken en was behoorlijk chagrijnig en had koppijn. maar ja we zullen zien vanavond.
    Het is niet t ehopen dat hij de smaak te veel te pakken krijgt anders is het afgelopen met voetballen(grapje).
    verder gaat alles goed met hem, het laatste jaar school en dan doorleren ?.
    Lynn heeft inmiddels ook haar draai gevonden en heeft nu ook een paar nieuwe vriendinnen
    (Oosterbeekse kakkers , met zo,n overdreven R nou dan weet je het wel)
    Ze vind het wel moeilijk en de eerste periode is voorbij,maar ze moet wel wat herkansingen doen.
    Ze heeft ook ontzettend veel huiswerk en dat is wel wennen maar ja dat hoort erbij.
    Verder heb ik niet zo veel nieuws want volgens mij heb ik iedereen gehad.
    harry voetbalt nog steeds fanatiek op zondag maar begint ook steeds meer te voelen na een potje voetbal we worden toch allemaal wat ouder.
    mijn bloeddruk is nu weer een beetje goed dus dat is ook weer op de rails.
    het verhaal van de honden van sheranie heb je geloof ik ook wel mee gekregen dus dat is ook geen nieuws meer dus dan hebben we alles weer gehad. Nou tot ziens en ik zal nu weer wat regelmatiger wat laten horen(schrijven)
    liefs harry, simone, renzo en lynn.

  • 28 Oktober 2006 - 21:36

    Jan Jansen:

    Hoi Jodokus!

    Klinkt allemaal een beetje saai man!

    Misschien moet je me neef Peter maar eens gaat opzoeken in de outback, hij heeft een schapenboerderij voor de fun: heeft duidelijk zijn schaapjes al op het droge!

    Goed bezig met het bouwvakkerscertificaat, maar wat ga je er mee doen?

    Ik kom net terug van een logistiek congres uit Huddersfield (met als topic: de supply chain van bier!) en wat lesjes in Londen.
    Rondom Huddersfield wat brouwerijen bezocht van real English ale! :)

    Verder gaat het goed met ons!

    Groeten van Elena en Jan

    PS Zal ik wat gehaktballetjes naar je postadres sturen?


  • 18 November 2006 - 20:42

    Jan Jansen:

    Hoe gaat het met je beste Kebab-bakker?

    Al weer plannen aan het maken voor een volgend tripje? Bali?

    Wanneer denk je richting de westkust te gaan?

    En hoe staat het met je auto?

    Groeten,

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 133457

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: