koala's, kangaroos en krokodillen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu koala's, kangaroos en krokodillen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

koala's, kangaroos en krokodillen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

19 Juli 2006 | Australië, Sydney

jaja hier dan Alweer een berichtje van me moet gewoon zoveel mogelijk erop zetten want alles moet onthouden worden:D

14 Juli
de plannen om vandaag te gaan zwemmen zijn niet doorgegaan. ja hoor regen in surfers paradise niet te geloven. maar beetje geinternet enzo. toen ben ik maar met cindy meegegaan naar het winkelcentrum waar ik een leuk broekje heb gekocht. de regen was inmiddels voorbij en toen zijn we toch ff naar het strandje gegaan waar we lekker een kebab hebben gegeten( ja die hebben ze hier ook ). rustig eten was het niet want we hadden een stuk of 200 meeuwenogen op ons gericht die ook wel van kebab houden. daarna kregen we een nieuwe kerel op de kamer een fransman genaamd Arno. Ik dacht ff leuk een spelletje pool te spelen tegen Ryan (canadees). ik kreeg het voor mekaar geeneen bal erin te stoten dat beteklent broek naar beneden en rond de pooltafel lopen(geweldig toch?haha). Arno ging meteen mee uit maar cindy wou niet echt mee. Toch na veel gepush van mij en Arno besloot ze toch mee te gaan. Ook de 2 koreanen die op onze kamer sliepen gingen mee. Koreanen echt supervolk haha ze vonden de euro een leuke munt dus heb ik ze ff een hollandse 10 cent gegeven. Toen lekker met zijn allen naar de stad waar ik in een deuk heb gelegen om de nichterig dansende fransoos en de fanatieke koreanen. natuurlijk zijn er veel foto's van gemaakt die later naar me toe worden gestuurd.

15 Juli
Vandaag weer regen dus niet zoveel gedaan. weinig surfers "Paradise" maja me boek ff uitgelezen " het geheime avondmaal" AANRADER kvond het echt een superboek. hele tijd ff met een israelische meid lopen praten genaamd Annat. Toen met een klein groepje uitgeweest in de Melbas zonder geld te besteden ja we zijn al aan het bezuinigen:P

16 juli
vandaag naar strand geweest met cindy en Arno. waar we een ijsje hebben gegeten en wat hebben gepraat. ik heb besloten weg te gaan uit surfers het weer was gewoon terrible. en het was wel handig want nu kon ik met cindy meerijden naar Brisbane en allerlei andere plaatsen. Eerst ff Arno gedag gezegd die vertrok naar Byron bay en daarna op naar Brisbane. Wij allebei in kampeerstemming dus Kamperen(newmarket gardens)! ook zin in BBQ dus ja je raad het al veel Vlees gehaald en onzelf volgepropt was ik wel aan toe naar zoveel dagen van pasta's en rijst. We waren best moe dus vroeg naar bed gegaan ik zonder matras fijn zo'n harde vloer in een tentje haha.

17 Juli
vandaag gingen we naar het "Low Pine Koala Center". Na eerst de weg te zijn kwijtgeraakt het dan toch gevonden. Eerst een vogelshow gezien met uilen en gigantische arenden was wel indrukwekkend. daarna het kangaroo hok ingelopen en met ene paar kangaroos op de foto gegaan. Ze zijn heel tam maar toch pas je wel op want die klauwen zijn echt groot. Ook een paar rare emu's gezien soort australische variant van de struisvogel. Maar er kan er maar 1 de beste zijn en dat waren toch echt de koala's die beestjes zijn wel zo schattig. heb 15 dollar betaald om er met 1 op de foto te gaan. het is net alsof je baby in je handen hebt en ze ruiken heel lekker . Ook nog de befaamde Kookaburra gezien "lachvogel". Daarna weer terug nara Brisbane en de reis naar "fraser island" en the "whitesunday islands" geboekt:D We besloten vanuit te stad terug te lopen naar de kamping na een uur lopen waren we er dan haha.

18 Juli
Vandaag vroeg opgestaan. We wilden nog wat van Brisbane zien dus wij met bus ernaartoe. We zochten naar een strandje dat helemaal kunstmatig was aangelegd. naar weer een tijd gezocht te hebben waren we er dan. Geweldig gewoon prachtig gemaakt palmbomen, rotsen, helder blauw water alles was er prachtig gewoon. maja we konden niet zwemmen want we moesten om 10 uur uitchecken en naar de "Australia Zoo".
Na lang zoeken en meerde bussen gemist te hebben eindelijk de goeie. snel de spullen ingepakt en uitgecheckt. Toen op naar de Zoo van de "Crocodile Hunter":D. Onderweg nog wat fruit gehaald supervers. eenmaal binnen in de zoo en 37 dollar lichter (door YHA pas van 8 dollar eraf)meteen naar de slangen gegaan. Ze houden niet zo van bewegen net als de krokodillen en alligators dus ff de wombats gekeken en weer door. Weer met een paar nog tammere kangaroos op de foto geweest. Heel indrukwekkend was een gigantische python deze wurgslang is echt een monster die kom je niet graag tegen. Nog indrukwekkender was de krokodillen show. Voor onze ogen en met gelukkig 2 hekken ertussen werd een 5 meter lange krokodil gevoerd. Wat een monster niet normaal. dan ga je niet graag de regenwouden in. 1 x pakte de krokodil het vlees niet goed maar de man van de show durfde ook het vlees niet meer op te pakken want het lag te dicht bij de krokodil. kheb er aardig wat foto's van maar je moet het zien om te begrijpen hoe groot ze zijn.
Daarna nog de tasmaanse duivel gezien. ksnap nog niet waarom ze die zo noemen ze zien er eigenlijk heel lief uit. Ook nog nara het graf van de voormalig oudste schildpad van de wereld geweest die maar liefst 176 was geworden en door Charles Darwin nog is bestudeerd. helaas net doodgegaan voor ik er was (reuzenschildpadden btw). helaas de Crocodile hunter himself was er niet. Toen naar Noosa vertrokken teveel dieren gezien ff weer mensen haha. Al vrij snel een camping gevonden in dit strand-regenwoud achtige gebied. uitzicht op de rivier en palmbomen enz. geweldig allemaal pelikanen. Wij nog naar de supermarkt voor eten geweest ik enthousiast spaghetti gehaald. Wat blijkt geen pannen:| dat hadden we nog nie meegemaakt dus eerst maar wat brood gegeten met gebakken eieren. Gelukkig waren er wat gulle engelsen die nog vlees over hadden en het aan ons aanboden. dus toch nog lkkr gegeten.

Ja het is weer een flink bericht. Leuk al die berichtjes, doet me altijd goed.

  • 19 Juli 2006 - 12:43

    Lauke:

    Heeeeeee Jordy! jezus wat maak jij veel mee, echt super!! stoere verhalen zeg ;) geweldige foto's.. kortom ik ben strontjaloers! ik hou je site in de gaten..! heel veel plezier! kuss

  • 19 Juli 2006 - 14:09

    Jenny (zus Van Maikel):

    heey jordy!
    ik vind het wel heel erg leuk om jou verhalen zo te lezen, egt heel erg gaaf wat je allemaal tot nu toe al meegemaakt heb!
    die foto's wil ik zeker wel allemaal zien!
    hier is het op het moment 36 graden duss helemaal niet vol te houden en de nijmeegse vierdaagse is helemaal afgelast, de zomerfeesten gaan gelukkig wel nog door!
    maikel gaat volgende week maandag ook op vakantie, ik moet je de groetjes doen van hem!
    Nog heel veel plezier daar en ik blijf je geweldige verhalen allemaal wel volgen
    groetjes xxx Jenny

  • 19 Juli 2006 - 16:13

    Jan Jansen:

    Hoi Jordy,

    Mooie avonturen de laatse dagen!

    Ik ben dan ook blij om te lezen dat je mooie dingen hebt gezien.

    Inmiddels heb ik een grote kaart gekocht van Australië om beter je reis te kunnen volgen :)

    Nog bedankt voor je SMS!

    Vanavond gaan we met je vader & nannie een hapje eten bij ons in de tuin (ruim 35 graden ... biertjes zullen dus wel smaken).

    Heb je al leuk werk gevonden? Zo te lezen gaat het hard met het geld :)

    Groeten,

    Jan (en natuurlijke van Lena)

  • 19 Juli 2006 - 16:26

    Jan Jansen:

    PS Ik heb wat fotoruimte voor je aangeschaft!

    Dus gooi de mooie platen er maar op!

    Jan

  • 19 Juli 2006 - 18:12

    Lieke:

    heej!!
    heb je nou ook al gesurft? en vanuit waar ga je naar fraser? kijk als je zin hebt/ vaker wilt in airlie beach of je nog eens mee kan naar de whitsundays als vrijwilliger.. ik vond het echt een aanrader!!
    liefs lieke

  • 19 Juli 2006 - 19:29

    Fam. Van Duren:

    heey jordy.

    nou we zijn weer helemaal op de hoogte van jou dagelijkse bezigheden.

    je maakt wel veel mee hoor in zo groot land.

    Renzo is nu inmiddels terug van vakantie en heeft het heel leuk gehad.
    hij belde op of hij een visnet mocht kopen van 10 euro, omdat hij het liefts het geld van john wat op de bank staat niet wil aanbreken.
    na het telefoontje heeft hij een kruisnet gekocht en daar ving hij wel veel vissen mee(30)

    Lynn heeft op dit moment niets te doen want al haar vriendinnen zijn weg (allemaal op vakantie:()
    Dusz.. gaat ze 's avonds lekker zwemmen bij de gemeente:P

    Wij moeten gwoon werken,
    want de camel opdr8 moet eind juli af..

    dan aanstaande zaterdag ben ik jarig(simone)
    Word ik al 40!

    HELP! NOG MEER RIMPELS>:S

    Met oma gaat het wel wat beter maar moet wel op terapie voor haar knie.
    verder kunnen ze er niks aan doen, want er was niks te zien op de foto's

    Nu even nieuws de nijmeegse vierdaagse is voor het eerst afgelast vanwege de hitte en er zijn 2 mensen overleden(door de hitte)
    Maar de feesten gaan wel door maar dat is natuurlijk wel wat minder...


    Veel plezier en we horen van jou:)

    KUsjes Ons..

    Harry
    Simone
    Renzo
    &
    Lynn

    We houden van je;)

  • 20 Juli 2006 - 07:25

    Gina:

    hallo jordy,

    wil jij een vooto stuuren van het leukste meisje?
    met mij gaat het goet en met jou?
    ik mis jou!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?

    van gina

  • 20 Juli 2006 - 14:17

    Anita En John:

    GEWELDIG VERHAAL HIER VANUIT EEN ZONNIG BARCELONA EFF EEN BERICHTJE, JE GEZICHT ZAG ER MOOI UIT OP HET FOTOOTJE!! Lekker dat we met je hebben kunnen kletsen voordat je drie dagen onbereikbaar zult zijn i.v.m. je reis naar Frasier Island.
    Wat ontzettend gaaf van Jan J. om ruimte voor je foto´s te kopen. Heel erg leuk Jan!!!!!! Nou jongen een leuke trip en we horen gauw hoe het is geweest!

    Groetjes je moedertje en John

  • 20 Juli 2006 - 20:03

    Paul Sandra Jules Max Amber:

    He Jordy

    Geweldig je reisavonturen!
    Ook vanuit Zuid Frankrijk volgen we je verhalen. Hier is net de Tour langsgekomen. 37 graden zitten wachten en ja hoor in flits komt zo'n karavaan langs.
    Dit berichtje is mede mogelijk gemaakt door van een onbekende Fransoos,( merci monsieur !) waar ik illegaal zijn draadloos netwerk even voor mijn laptop misbruik in het dorpje. Ik sla de tekst op zodat ik op de camping het rustig kan nalezen.

    Au revoir !

    PSJMA

  • 21 Juli 2006 - 07:04

    Suus:

    Heeeeeeediehoooooooooooo

    Geweldig wat jij allemaal meemaakt! En wat een schattig koalabeertje heb je in je armen....die zou je toch zo in je rugzak meenemen, toch?

    Hiero in Het Arnhemse is het nog steeds snikheet.........zo rond de 35 graden.....je wordt er echt helemaal pia van.........maar goed dat is dan weer echt Nederland......

    Hee Jody.......geniet er maar lekker van.....en de groetjenssssvanSuusssssssssssssss

  • 23 Juli 2006 - 07:47

    Tante Tinie:

    Jordy,

    Oma heeft tante Tinie aan de lijn gehad en zij was zeer benieuwd naar jouw ervaringen. Oma vertelde dat zij een aantal minuten heeft gescholden toen ze hoorde dat jij een paar tikken had ontvangen. Zij zei dat het schorem was om zo'n mooie jongen tikken te geven. Zij zou jou naar huis laten komen....
    Daarnaast moet jij de groeten van haar hebben en zes! dikke zoenen.

    Doei!
    Marion

  • 24 Juli 2006 - 16:58

    Iris:

    jordyyyy pas je wel een beetje op jezelf??
    je verhalen zijn wel echt geweldig haha. nou tot over een jaar ciaoo xx

  • 24 Juli 2006 - 18:52

    Aleid:

    Hola Jordy, van je pa de tip over je site gekregen. In één woord; Geweldig!! P.S een gebroken neus is een Krasenberg niet vreemd.
    Saludos Aleid.

  • 24 Juli 2006 - 21:58

    Esmee:

    eleuww br0ederr,,
    live vanuit Franceee!!
    sorry da ik je wakker heb gebeld he hahaha kan gbeure tog?? maaruhh hoe is je neusjje? nog moooi blauw paars groen?? kmis je nu al 0uwee super vervelend egt mjaa ik lig tog ni graag tusse de kangoeroes heeeaaa..

    hvj0uww kusjess,,

    s.May

  • 27 Juli 2006 - 18:45

    Oma Lona:

    heey jordy

    hier een berichtje van oma.
    het is hier erg warm kheb er wel last van...

    kben gister een dagje met mien van de gym weg geweest
    dat was heel gezellig.
    Maar ik was wel laat thuis hoor!

    Alles gaat met mij verder goed alleen de knie..

    ik vond het leuk om met je te praaten aan de telefoon

    Alleen meot jij voor mij betalen!?

    want anders bel ik niet meer dat is zonde van jou geld!!

    wil je dat even in eeen mailtje naar lynn sturen dan kan ik dat ff leze..

    heel veel plezier!

    en ik hoor van jou:)

    =XxX= Oma Lona

  • 29 Juli 2006 - 08:02

    Jan Jansen:

    Hoi Jordy,

    Van je vader gehoord dart je operator bent geworden in de procesindustrie van tomaten!

    Wederom ben ik trots op je met deze belangrijke stap in je avonturen in down under!

    Ik lees (en zie) binnenkort wel hoe het je verder vergaat!

    Groeten van elena en jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 133457

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: