watch out for the dingo + fruitplukken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu watch out for the dingo + fruitplukken - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

watch out for the dingo + fruitplukken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

02 Augustus 2006 | Australië, Sydney

O zoveel dagen te updaten niet echt veel tijd gehad om me site te updaten naja gaat wat kosten haha:D o ja ook ff nog gefeliciteerd simone en elise :D

19 juli
bij het opstaan keek ik uit de tent en het eerst wat ik zag was palmbomen de rivier en niet te vergeten pelikanen. )(verschrikkelijk toch?)ik enthousiast naar de de rta gelopen voor me internationale rijbewijs (1.5uur) helemaal in tewantin. blijkt dat ze die niet verstrekken. KUT weer helemaal terug naar Noosaville omdat ze dat daar wel zouden en je raadt et al Nee doen ze niet. naja verder niet veel gebeurd.

20 juli
vroeg opgestaan en nog ff genoten van het strand en de hoge golven waar ik overenthousiast in ben gedoken.toen met cindy door naar rainbow beach voor onze trip naar fraser island. eerst nog door de jungle gereden echt geweldig in die oude roestbak haaha. Eenmal binnen in de hostel blijkt dat onze vermoedens over het personeel klopten. verschrikkelijk onbeschofte lui. binnen in de hal eenmal zag ik de 2 nederlanders die ik ook al bij peterpan in Noosa had gesproken wel toevallig. na een veel te lange intrdouctie over onze trip naar fraser eindelijk de groepindeling. 5 nederlanders maar liefst geweldig haha en ook nog 3 ieren, een duitser en 2 engelsen.

21 juli
vroeg op!pannekoeken als ontbijt en toen de 4Wheel Drive wagen ingepakt met de groep. in een nog 2e introductie over veiligheid is me nog ff iets bijgebleven dat ik ff voor mezelf moet vermelden die gast heeft wel 100x 'Gotta respect the tides' gezegd en wat had ie gelijk. ook veel drank ingeslagen voor op het eiland aangezien er gewoon verder niks is daar.:P
hier begint het avontuur. met 80k\m over het strand crossen met 8 man achterin de auto en 3 voorin:D en oppassen voor de kreken anders kan de vering het wel is begeven. op een bepaald punt gestopt en een route afgeleged lopend van 3 km door de jungle. waarnaar we op 1 of ander meertje uitkwamen met aan de ene kant jungle en aan de andere kant hele grote zanduinen. daarnaar weer doorgereden naar de campeerplek maar onderweg hadden we nog een bijna doodervaring. op een zandheuvel bij het strand zakte het zand onder ons weg waarnaar de wagen begon de kantelen als de man aan het stuur op dat moment geen vol gas had gegeven waren we over de kop geslagen en dat is niet fijn als je met zijn 8'en in de auto zit en je ff 5 meter naar beneden valt. gelukkig er heel van afgekomen iedereen meteen de autop uit gesprongen en de rest van het kleine stukje over de heuvel gelopen:D eenmal bij de campingplek wat dnek je ja hoor Regen het kan ook niet anders. in dit verschrikkelijke weer de tenten opgezet en het zeil om ons droog te houden in de avond. in de avond was het droog in een paar biertjes en wijn gedronken. daarna met zijn allen gezongen en gedanst op o.a ierse liedjes echt geweldig. ohja het koken werd achterin de auto gedaan we hadden echt goed eten meegekregen. en nog een leuk feitje als je moet poepen moest je een kuiltje graven en het daarin doen(dus john geen fraser island voor jou. of wel?)

22juli
weer vroeg op. meteen met opstaan begon me neus verschrikkelijk te bloeden. gelukkig is de zee dichtbij dus snel met zout water dichtgebrand. nog leuk vragen gehad van ons slim vrouwelijk medemens. o dat moet je oppasssen want haaien komen op bloed af( uuhh ohja die komen in water van nog geen 20cm diep!) kamp opgeruimd en naar het hoogste punt van het eiland gereden. daar de rosten opgeklommen om walvissen en dolfijnen te zien zwemmen. helaas alleen wat dolfijnen gezien. toen naar de champaine pools wwat een beetje tegenviel. alhoewel ik daar nog jeugdherineringen opdeed aan het krabben vangen in frankrijk. ja kheb een australische krab gevangen met paarsre scharen en een lichtgroen schild. nog ff het water ingedoken met de ieren!(IJSKOUD)en weer terug de wagen in voor een kampeerplek vlakbij lake mckenzie.smane met een andere groep een mooi kamp gebouwd en meteen naar dat het af was begon het keihard te regen. gelukkig door de mooie constuctie bleven we droog:D. heel erg lekker gegeten en natuurlijk iets teveel gedronken deze avond:P

23 juli
op naar lake mckenzie. wat een rit en wat een coureur die ciara(ierse meid) daar kan schumacher nog wat van leren. en john ik neem het terug dat vrouwen niet kunnen rijden:D haha dit was echt een PRO. het was heel spannend door de jungle rijden in de stromende regen met dalen en heuvels op hele smalle wegen. eenmal op het meer aangekomen wat er mooi uitzag maar tog niet zoals op de brochure er was namelijk geen zon!!!. toch maar het water in gegaan. waarnaar het binnen 2 min keihard ging regen. snel naar de auto gerend. wegereden en en nu was de regen helemaal extreem! het was net als in een vliegtuig met extreme turbilentie. een week geleden was er al een meisje omgekomen omdat die geen riem omhad en met haar hoofd tegen het dak was aangekomen(knak). voor ons een auto met pech geweldig want het waren echte eikels:D toen lekker de pont op en terug naar het vaste land. je kan je niet voorstellen hoe lekker een douche is naar 3 dagen:Dtoen met iedereen van de groep gezetn en adressen uitgewisseld. Ik ga naar ierland heb ik beloofd. Toen afscheid geomen van de ieren en de nedelranders reizen nog ff een dagje met elkaar:D

24 juli
weer vroeg op naar 'Tin can Bay' om dolfijnen te voeren. Wilde dolfijnen dan he geen dolfinarium beestjes. was heel leuk om te doen. toen naar Bundaberg(HEL,Satan enz.) waar ik na een tijdje zoeken eindelijk een een hostel had. toen afscheid genomen van cindy wara ik toch 10 dagen mee gereisd heb:( en van chris en wouter en marij de andere nederlanders. Niks te beleven in Bundaberg Btw.

25 juli
5 uur al wakker dan moeten de mensen al werken jaaaaaaa. een australische account aangemaakt bij westpac. ik ook nog ff naar de voetbalclub van bundaberg geweest naar dat de man van de bank me erover had verteld.daar iemand gesproken die mij misschien wel aan bepaalde mensen kan voorstellen zodat ik daar kan voetballen of trainen. om 8 uur op het werkrooster geken en ja hoor WERK voor jordy. tomaten inpakken.

26 juli
vanaf dit moment zullen me verhalen minder worden. SAAAI sta je dan 10 uur lang tomaten in dozen te verpakken. de machine ging gelukkig al om half 4 kapot haha dus nog snel thuis.

27 juli
weer tomaten inpakken maar wel een uurtje eerder op omdat de machine kapot was SCHEIZZE haha kheb vandaag 11 uur gemaakt x 15 dollar prima tog. nee helaas, gaat ook weer aardig wat belasting vanaf.

28 juli
5 uur opstaan aangkomen op de de courgettes boerderij in de stromende regen en dan weer naar huis gestuurd worden. geweldig zeg geen geldjes voor mij:(

29 juli
weer vroeg op en toen begon het. De locals zijn btw verschrikkelijk dom echt van die boerenpummels. een hele lange dag van emmers legen de de bakken. me rug helemaal naar de mallemoeren. weer 10 uur gewerkt:S in de avond met de nederlanders uitgeweest die hier zijn. klein beetje dronken geworden :P en op de terug weg lekker een kebabje gehaald wat ook hier echt OVERAL te verkrijgen is.

30 juli
om 5 uur s'ochtends op heel fijn als je om 2 uur in bed ligt. dus het was ff heel zwaar heeeeeel zwaar me rug nog meer pijn en die locals worden echt vervelend. honderd keer dezelfde grappen maken ensow echt veel dommer heb je ze niet. gellukig niet te laat geworden. en vroeg naar bed gegaan.

31 juli
weer terug bij het tomaten inpakken. Dit is echt een familie bedrijf het verschrikkelijk aardige mensen. als je een lange dag maakt krijg je een lekker pilsje van ze echt toppie.:D me handen zijn al onwasbaar het vuol krijg je der met geen zeep vanaaf. gelukkig heb ik goeie nomad schoenen voor het werk dat scheelt een hoop last aan voeten enz.

nou dit was weer ff een update jullie houden nog 2 dagen tegoed maar ik ben nu al 5 dollar lichter voor een uurtje dusss iedreen de groetjes

ohja als ze ooit zeggen dat dingo's gevaarlijk zijn nou... ze zijn verschrikkelijk klein ik denk dat zelfs molly(me hondje) ze nog zou kunnen pakken.

  • 02 Augustus 2006 - 09:24

    Jan Jansen:

    Hallo Jordy!

    Mooie avonturen weer man!

    Helaas is het leven soms saai (=werk) , om daarna weer leuke dingen te doen!

    Gaaf van je baan in de tomatenfabriek ... lijkt me tof om met locals in contact te komen (ondanks dat ze een beetje dom zijn). Krijg je ook een bredere kijk op Australië, ook daar werken mensen gewoon om te kunnen leven.

    Groeten van Elena & Jan

  • 02 Augustus 2006 - 09:26

    Jan Jansen:

    PS Heel herkenbaar dat je wat minder vaak gaat schrijven, betekent dat je het goed naar je zin hebt met reizen, leven en (helaas)werken

  • 02 Augustus 2006 - 10:43

    Di Stefano:

    Ey Jordy,

    Relax verhaal man. Echt leuk! Al veel dingen meegemaakt in de jungle enz. Jammer dat je geen internationaal rijbewijs kon krijgen, anders had jij fftjes in die 4Wheel Drive auto gereden (dan was je wel het mannetje geweest!) Nu een vrouw aan het stuur, die ook nog eens je leven redt, ook niet verkeerd!

    Veel succes met plukken, ook dat hoort erbij hé. Anders zie je ook te snel te veel van Aussie, dus zo'n rust moment (werken) is wel oké.

    Ik vraag mij nu wel af: waarom ik in Nederland ben, het leven kan veel leuker zijn, het bewijs is er.

    Ouwe levensgenieter, veel plezier in Aussie! Stefan

  • 02 Augustus 2006 - 11:11

    Gino:

    Aaaai wat een verhalen man zo relax. Mijn vakntie is alweer zo goed als voorbij:( gister ook alweer begonnen met trainen en moet vandaag meteen weer nu maar hopen dat we niet zo veel moeten lopen:P.

    Laterssssssssss

  • 03 Augustus 2006 - 16:53

    Nannie:

    Ha Jordy,

    Als ik zo jouw verhalen lees lijkt het of je al een jaar weg bent.
    Wat hier zo in het Leusdense gebeurt is natuurlijk heeeeel saai en niets bijzonder. Vandaar dat ik met je vader op avontuur naar Cadzand-Bad ben geweest en zowaar ook hier hadden ze krokodillen!!Je zult ze nog te zien krijgen.
    He Jordy, liefs van ons allemaal. Oh ja wij gaan vanavond lekker tomaten eten!! Nikki, Barrie,Myet en Nannie

  • 03 Augustus 2006 - 21:06

    Pavel:

    ouweeeeee

    hoessuutt nou


    ik ben helemaal geen flippen toen ik het verhaal las dat je een possie had gehad man dacht echt was ik der maar bij geweest.

    doe rustug aan en laat dat jaar beetje opschieten dan gaan we weer chillen:D

    (Y)rustug aan ouwee

  • 07 Augustus 2006 - 15:01

    Karen:

    haaai schatje,
    heb je t gezellig met de koala's,krokodillen en die gezellige idioten die je kop verbouwen?!hoop dat je t allemaal leuk hebt en dat je t allemaal overleefd,dus niet al te vaak meer de held uithangen oke?
    heel veel liefs , mis je.
    kusjesss

  • 07 Augustus 2006 - 18:36

    Sia:

    Heey aap :D
    Leukee verhalen weer, altijd leuk om te lezen en vooral omdat het nu goed met je gaat! Trouwenss hoe bevalt het nou tussen de boerenpummels te zitten hahaha daar is Giesbeek dan toch niks bij he?? ;)

    Achjaa,, veel plezier met het inpakken van tomaten het gaat je goed!

    Kuss xx

  • 07 Augustus 2006 - 18:43

    Esmee:

    haayy tomateplukkertjeee,,
    leuk die verhale vooral al die regen.. in nederland is het namelijk ook so .. mja helaas sit ik in lloret hahaha lekker feeste strand zon zee.. alles hierr.. als mam je nummer heeft gesmst dan stuur ik je wel ff een berigjj.. slegt hoor dat jemijn nummer nie eens uit je hoofd weet hhaha.. maaruhhh geen tijd om 8er de pc te sitte heb nog heel wat son in te hale.. ik kom snel weer ff note op je sittee....

    Lo0veess,

    S.May

  • 12 Augustus 2006 - 09:52

    Serkan:

    Jirdos,

    K heb alles alweer gelezen en bekeken. Echt harde shit jonge;) Veel plezier.
    Kus,
    Serkan
    (P.S: ik mis je wel kerel..)

  • 12 Augustus 2006 - 16:52

    Lola:

    Hai schat,
    Ik ben zooo jaloers op je dat je daar zit! Als ik een keer de loterij win, dan kom ik je opzoeken =)

    Heel veel plezier daar! doe de groetjes aan je tomaatjes&spreek je snel!

    Veel liefs & een dikke Kus!

  • 13 Augustus 2006 - 12:19

    Murat D:

    Jordy hou je nou gewoon een keer rustig kerel.. Gewoon werken, doekoes maken, feesten enzo enzo, maar wij zijn er niet he.. Als je weet wat ik bedoel. Alles goed verder?

    Kusje lief,

    Murat

  • 13 Augustus 2006 - 17:26

    Marije En Wout:

    Hey steigerbouwer!

    nog steeds aan t werk? hoop voor je dat je alweer genoeg geld hebt om verder te gaan, want t wordt alleen maar mooier. Vooral de great barrier reef trip! En darwin was helemaal geweldig, springende croccies van heel dichtbij gezien!!

    Wel jammer dat je moest blijven hangen in bundaberg, had nog wel ff gezellig geweest!

    Wij zijn gisteren aangekomen in het nederige landje en we willen weer terug!!

    Zonder enige bagage trouwens, want die is met de chaos in londen kwijt geraakt....

    He veel plezier met alles wat je gaat doen en we blijven je volgen...

    kus marije en wout.

  • 13 Augustus 2006 - 17:30

    De Rotterdammers:

    gast....waar zijn je fraser foto's nou???

  • 19 Augustus 2006 - 05:45

    Jules:

    he yordi sparta-vitesse was 1-2 geworden 1ste helft 1 Danko lazovic en nog een keer Ruud Knol en in de 2e helft van sparta danny schenkel
    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 26 Augustus 2006 - 09:29

    Robin:

    Jordy, Leef je nog?!

  • 28 Augustus 2006 - 03:41

    Cindy:

    Ha maatje! Een dikke knuffel vanuit Airlie Beach. Ik wacht hier op je hoor. Zodat je bij mij in Morocco's wat gratis biertjes achterover kunt gaan slaan!! Succes nog met het fruitplukken en tot heel snel!! Liefs Cindy

  • 28 Augustus 2006 - 13:10

    Annelijn:

    haaj schat!zo te lezen en te zien vergaat het je nu weer prima af!gave verhalen en leuke foto's! ik wacht op je vervolgverhalen! Mis je! Liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: