kop kapot, stranden zee en zon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu kop kapot, stranden zee en zon - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

kop kapot, stranden zee en zon

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

14 Juli 2006 | Australië, Sydney

de zaterdag 8 juli, een dag die ik niet snel vergeet. we zouden gezellig met de mensen van de hostel uitgaan maar de avond kreeg een rare draai. 3 ierse helden hebben me deze dag de kop kapot geslagen. in de hostel nog wel. we zaten gezellig met een grote groep wat te drinken en er waren 3 vreemden die niet van de hostel waren. ze liepen al de hele tijd te zieken tegen het personeel van de hostel zoals een meisje ''Tramp'' noemen zonder reden enz. daarna kreeg ik ineens een doos tegen me kop aan gegooid. dus ik gooi em terug en vraag wat zijn probleem is. na veel engels gescheld tegen mij probeerde ik em duidelijk te maken geen zin te hebben om te gaan vechten. maja ik kreeg dan het antwoord fuck you i want to fight you. binnen een paar sec kreeg ik vol een kopstoot waarnaar er een gevecht volgde. uiteindelijk ben ik half KO op de grond geeindigd onder bloed. ze renden hard weg alle drie. toen naar ziekenhuis met de ambulance waar ik door politie ondervraagd werd. me camera was eerst nog zoek dus ik was wel ff in paniek maar ze hadden em gelukkig gevonden. in het ziekenhuis 2 hechtingen boven me rechterwenkbrauw en een tentanus prik. Toen naar de hostel terug met de taxi die zo meelijden met me had dat ik gratis mee kon rijden. Terug in de hostel waar al DNA onderzoek op flesjes en alles wat er maar op de tafel lag werd gedaan. heel professioneel dus (CSI-Sydney). daarna mee naar het politiebureau en met iemand van de hostel die die gasten ook zou kunnen herkennen naar een nachtclub gereden(met hoge snelheid wat een machtige wagen) politie trouwens superaardig en de politievrouwen zijn hier echt bloedmooi haha. naja die lui niet gevonden helaas. toen eindelijk rust en wat geslapen.

9 juli
dag erna gewoon niks gedaan boekje gelezen en filmpje gekeken.me ogen verschrikkelijk opgezwollen heel vervelend zie geen steek haha

10+ 11 juli
vandaag dan de reis naar een zonniger gebied '' Surfers Paradise'' klinkt goed he;) Afscheid genomen genomen van de mensen van het hostel en de mensen waar ik het meest mee omging. in een hele ruime bus gestapt van greyhound. echt alle ruimte ideaal. na 16 uur dan eindelijk in surfers paradise ik was al meteen vrolijk bij het zien van witte stranden, zonneschijn de zee en mooie vrouwen haha. meteen al een hostel gevonden genaamd ''backpackers IN Paradise'' en het is ook echt super, zwembadje erbij, banken, ruime kamers, barretje ja een mooie plaats dus. meteen al contact gelegd met 1 of andere amerikaan en een ier en een nieuw zeelander. alle landen zijn hier vertegenwoordigd. eerst ff lekker de stad verkend een de stranden bezocht. Daarna met de die gasten bij de rivier gaan zitten ff gezellig wat gedronken. nog heel even uitgeweest maja nadat ik alleen nog met de koreanen stond is de taalbarriere tog iets teveel. mensen winden zich trouwens verschrikklijk op hier over wat er in sydney gebeurd is. iedereen veracht het en wou dat ze erbij waren om die gasten te pakken haha. vooral de ozzies en de andere ieren vinden het heel erg.

12 juli
Lekker naar strandje geweest ff wat spulletjes gekocht en terug naar de hostel. in de kamer stond een nieuw meisje na 2 regels engels wat het al duidelijk een NEDERLANDER eindelijk ff wat nederlands praten haha. ook nog met een aardige duitser gesproken jaja ZE BESTAAN. ik maka nu veelvuldig gebruik van zijn gitaar denk er zelf ook over na om er 1 te halen. Cindy heeft vandaag voor me gekookt btw toppie toch:D naja na een spelletje poker lekker vroeg gaan slapen.

13 juli
Vandaag weer ff naar het ziekenhuis geweest met cindy (in de auto)om de hechtingen eruit te laten halen en toch ff me neus te laten nakeijken. na lang te hebben gewacht voor AREA 2 (klinkt eng he) eindelijk aan de beurt. Al vrij snel naar de X-ray gestuurd en ja hoor me neus op 2 plekken gebroken. en de doktor in sydney maar volhouden van niet. 160 euro moeten betalen voor ik wegging ook zoiets:S naja moet ik maar met verzekering regelen wat vrij lastig is door het tijdsverschil. eenmaal terug voor mij en cindy lekker gekookt (al zeg ik het zelf) en met een grote groep uitgeweest. waar ik tot de ontdekking kwam 1 biertje je raad et nooit maar liefst 7 dollar echt te gek voor woorden geef dan maar is een rondje haha.

  • 14 Juli 2006 - 16:44

    Jan Jansen:

    Hallo Jordy!

    Behoorlijk balen van je zaterdag in Sydney!

    Gelukkig heb je er goed doorheen 'geslagen'! Petje af.

    Het lijkt me dat je een mooie reis hebt gemaakt per bus. En dan natuurlijk de plek waar je nu zit: lijkt me erg tof!

    Blij om te horen dat je een aardige Duister bent tegengekomen ... ze zijn erg echt!

    Groeten van Elena en Jan!


  • 14 Juli 2006 - 19:09

    Jerremy, Esther En Elize:

    He Jordy,

    Jeetje joh, het heeft tot nu toe nog niet echt meegezeten he!
    maar erg leuk om je "dagboek" zo een beetje te lezen en te zien waar je uithangt!
    geniet van de (dure) biertjes en een onwijs leuke tijd toegewenst van ons!!

    liefs van Jer, Esther en Elize

  • 14 Juli 2006 - 21:59

    Anita:

    Ha kerel, wat schrijf je toch met humor!! Toppie want echt leuk is het vast niet geweest. Ben trots op je!!!

    Me XXXX

  • 15 Juli 2006 - 14:47

    Oma:

    Hoi Jordy,

    Nu ook een verhaaltje van je oma. Mama zei net dat je naar Brisbane bent. Heb nog steeds niets gezien van jou. Morgen ga ik even naar mama en dan kijk ik even op de computer.
    Hoop dat jij er nu een beetje beter uitziet. Jij op twee plaatsen een gebroken neus, ik een overbelaste knie. Ik dacht bij mijzelf, hij iets, ik ook.
    Je zult wel veel zien. Je eerste weken mogen er zijn.

    Groetjes,

    oma Lona

  • 15 Juli 2006 - 14:52

    Marion:

    Hallo neefje,

    Moeten wij al een stichting in het leven roepen of red jij het nog wel? De stichting: "Red Jordy met bier Australie door" kan zo opgezet worden hoor. Misschien is het een idee om in een entertainmentteam in Turkije te gaan werken. Leuk, de dames vermaken en het bier is er aanzienlijk goedkoper.

    Hopelijk gaat de rest van jouw jaar beter want volgens mij heb jij nu wel genoeg meegemaakt. Misschien helpt het om te gaan zwemmen met de dolfijnen. Zou zeer therapeutisch werken....

    Doe de groeten aan jouw Nederlandse vriendin en blijf een keer ergens hangen anders ga jij wel snel door Aussie heen.

    Hou je taai en denk een keer aan ons!

    Groetjes en knuffels,

    Silvio, Gina, Milan en Marion

  • 16 Juli 2006 - 20:51

    Sia:

    Heee Aap:D!
    Zoals gewoonlijk ontdek ik alles pas veeel later ..net zoals je site.. mja je kent me he!..:$

    Maar goed khad al het een en ander gehoord.. Damn wat een pech he! Hopelijk gaat het nu wat beter met je! Ik heb je trouwens ook nog ff een smsje gestuurd maar heb geen idee of zoiets aankomt dusja merken we vanzelf wel ;)!

    Jordy, doe het rustig aan :D en geniet er maar lekker vann!

    Ciaoo
    Liefss


  • 17 Juli 2006 - 19:22

    Kiki:

    Jordos! een goed begin is het halve werk zeggen ze he.. nou in dit geval niet! ik hoop dat de rest van je mooie reis een stuk beter zal verlopen, zoals ik lees zit je nu ergens op een mooi plekje, dus dat komt goed! maar alle sterkte verder voor jou!

    dikke kus

  • 18 Juli 2006 - 08:59

    Jacqueline:

    Ha die Jordy,
    Wat heerlijk jouw verhaaltjes te lezen!!
    Ook al heb je al wat tegenslagen moeten verwerken,(die overigens direct gevolgd worden door weer een positieve belevenis van je), jouw optimistische houding hierin wekt een vertrouwelijke indruk bij de lezer (althans bij mij) dat deze meneer zich best redt daaro.
    Je bent nog geen maand weg en hebt al tig dingen meegemaakt die je nog lang zullen heugen, juist door het bijhouden van dit dagboek. Ik hoop voor je dat je de rest van het jaar ook kunt volbrengen om ons van jouw belevenissen op de hoogte te blijven houden. K zou anders niet weten naar welke site ik dan moet gnif gnif ;0). Je zult er inmiddels ook wel achter zijn dat een biertje XXXX genoemd wordt?? heb ik me laten vertellen. daar hebben ze speciale 'stubby holders' voor, schijnt... (ook laten vertellen)Misschien leuk als souverniertje?? (hint, hint!!);0)
    Jongen, blijf ervan genieten, je leeft maar ene keer, en............ ik hou je in de gaten!!
    Groetjes Jacqueline
    (je 'oudere' vriendin) xx

  • 18 Juli 2006 - 14:27

    Suus:

    Ha die Jordy,

    Wat een pech allemaal je eerste tijd daro!
    Gelukkig ook heel wat leuke dingen meegemaakt met vrienden, bier en gein.......geniet er maar lekker van!!!!

    en natuurlijk heel veel plezier, ervaring en reizen.........

    groetjenssssssssssssssuussssssssss

  • 18 Juli 2006 - 14:27

    Suus:

    Ha die Jordy,

    Wat een pech allemaal je eerste tijd daro!
    Gelukkig ook heel wat leuke dingen meegemaakt met vrienden, bier en gein.......geniet er maar lekker van!!!!

    en natuurlijk heel veel plezier, ervaring en reizen.........

    groetjenssssssssssssssuussssssssss

  • 21 Juli 2006 - 13:53

    Gino:

    Haha Jordy fokkop man dus nu heb je net zo'n neus als ik laatst had?

    Suc6 Ouuwe

  • 25 Juli 2006 - 11:21

    SIAR:

    Vanuit een zonnig Kreta: Hoe krijg je het voor elkaar! hahaha..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: