Kermisklanten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Kermisklanten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Kermisklanten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

13 Maart 2007 | Australië, Sydney

G'day :D

ik ben een beetje moe nadat ik gister ff 17 uurtjes heb gewerkt maja eindelijk weer ff tijd om me website te updaten..

De eerste dagen melbourne zijn we in een te duur hostel verbleven.. In een 10 dorm room verblijven voor $25 is een beetje afzetterij dacht ik zo... Ik dus 3 dagen op zoek geweest naar een appartement en een baan natuurlijk.. weinig succes en door een slimme actie van ons om te laat bij te boeken moesten we uitchecken uit dit hostel..

Maar zoals wel vaker het verhaal is geweest dit jaar kwamen we weer in een beter hostel terecht nu hadden we een 4 dorm room voor $25 dollar + de belofte dat we er met zijn drieen konden blijven en dat niemand anders er meer in kwam.. Mooi... Ook nog gratis ontbijt dus het was top.... Melbourne is echt een geweldige stad er is altijd wel wat te doen...

In mijn geval een baan zoeken, er is werk zat hier maar veel dingen zij part-time en ze verwachten dat je heeel lang blijft... greenpeace heeft zelfs nog in de picture gestaan maar dat ging uiteindelijk ook niet door... Ook nog een proef gehad bij een of ander koffietentje maar dat was ook drama dus dat hoofdstuk ook afgesloten...

Marleen kreeg een e-mail met daarop een baantje in melbourne... Ze konden dan werken op waterfest(kermis achtig iets) the Grand prix en Avalon(een of andere vliegtuigshow) ... Op het laatste moment had ik ook maar besloten mee te gaan naar het sollicitatie gesprek.. Maja diegene kwam ff lekker niet opdagen...dus dag erna het nog een keer geprobeerd en nu kwam er iemand anders weliswaar een halfuur te laat... hele uitleg gehad enz... maja dan toch de baan gekregen aangezien er niet genoeg mensen kwamen opdagen...

Die avond hebben we besloten lekker uit eten te gaan bij de griek.. 3 gangen menu genomen met zijn allen en een lekker grieks wijntje... Toen belde jan me op dus liep ik ff naar buiten.. Eenmaal binnen staat er tot me verrasing een taart met 19 jaar erop:D Hadden sannie en marleen voor me verjaardag geregeld:D Echt zo lief... Eenmaal buiten aan de praat geraakt met een paar melbournians en met hun wat wezen drinken.. heel gezellig... Toen we terug waren lagen er gewoon ballonnen op me bed dus voelde me toen toch een beetje jarig, Dankjewel san en marleen...:D O jij ook pa voor je kadootje ;) Toen naar bed want ik moest werken op me echte verjaardag puuh

Met de tram naar Waterfest en daar begon me baantje van Hamburgers flippen en al dat soort dingennn..... Helaas werkte marleen op een ander kraampje... Na het werk zijn we gezellig uitgeweest met zijn drieen!! Naja na 3 biertjes en een possie vermoeiheid tikte die biertjes er snel in... Sannie en marleen moesten de kerels van zich af slaan daar haha waar vooral sannie heel goed in is gebleken... :P

Weer naar het werk, Je lacht je kapot soms al die kampers hier..:D het is grappig dat het hele dieet van de kermis familie bestaat uit hamburgers, kipschnitsels en friet... Sla doen ze niet aan.... Ze zijn dus ook allemaal moddervet hier... Toch is het hier heel gezellig en ja ik zit nu ook aan de hamburgers elke dag:P

Helaas vertrok sannie naar sydney waar ze haar oom en tante weer ziet... dus s'ochtends bij de tram gedag gezegd..:( geen vieze opmerkingen van sannie meer, san we zullen je missen hoor:P toen weer een werkdag van 12 uur puuhhh... maja $ tekens in de ogen!!!

De laatste dag zou helemaal een heftige worden 17 uurtjes maar liefst ... van 10 tot 3.30 uur in de ochtend... Deed dit overigens wel vrijwillig ik hoefde het niet te doen maja dollars he???!!!! Er gebeurde wel iets verrots daar!! We hoorde ineens keihard geschreeuw van de kermisattractie tegenover ons... het ging echt door merg en been.. De machione was op de mensen terecht gekomen waarvan 1 zijn armen eronder had en de ander bijna helemaal eronder lag... met 20 man hebben ze de het gevaar op kunnen tillen waarnaar ze de man eronder vandaan kregen.. Hij werd snel in een stabiele zijligging gelegd en toen werd er op de ambulance gewacht.... journalisten waren er al snel bij... maja iedereen toch half in shok maar doorgegaan met werk.. Einde van de avond zo ff 650 dollar cash in handje Waarvan een gedeelte Extra was omdat ik zolang gewerkt had en geholpen had met afbreken, konden ze heel erg waarderen..

Over 2 dagen werken op de Grand prix dat gaat heel mooi worden en daar kijk ik dan ook al heel erg naar uit... Voor de rest mijn plannen zijn om naar nieuw zeeland te gaan en me vlucht naar huis te veranderen naar Thailand, Voor ik weet niet hoelang.. Ik bedoel zolang ik toch onderweg ben kan ik het beste maar zoveel mogelijk bekijken...

Srry oma nog wat langer weg:P Sjon ik hoop dat ik snel aan de slag kan thuis want na dat feestje sta ik denk wel ROOD:P

Groetjes,

Jordy

  • 13 Maart 2007 - 19:12

    Marion:

    Hoezo nog later terug komen??????!!!!!!
    Daar moet dan wel eerst toestemming voor gevraagd worden hoor!

    Goed om te lezen dat jij je zo vermaakt en eigenlijk heb jij groot gelijk dat jij nu overal na toe gaat. Als jij die thaise maar daar laat......
    Vergeet niet, als de mogelijkheid zich voor doet, een foto van de Ferrari te maken, Milan vind dat echt te gek.
    Geniet van alles wat er nog gebeurt en hou ons op de hoogte. Wij vinden het echt erg leuk om te lezen wat jij allemaal doet.

    Hele dikke knuffels en tot over een paar weken.....

    Marion, Silvio, Gina en Milan.
    xxxxxxxxxx

  • 13 Maart 2007 - 21:32

    Jenny:

    heey jordy!
    fijn dat je toch nog een leuke verjaardag heb gehad!
    heb je mijn kaartje nog ontvangen via je email??
    de sleutel hanger die ik van je heb gekregen is al in gebruik, hij zit eindelijk aan de sleutelbos van mijn (en van mijn ma) autootje!!en ik hoop dat ie veel geluk brengt!
    gaaf man dat je op de grand prix kan werken hé, lekker $ verdienen en nog gratis een beetje van de grand prix volgen!
    nog heeeeeel veel plezier daar!
    ik blijf lekker door lezen hoor! ;)
    groetjes kusjes Jenny

  • 14 Maart 2007 - 05:35

    (schoon)Zus:

    Hay zit nu naast je en ben bang dat je binnenkort naast mijn 'broer' ook mijn zwager wordt;)
    Denis, Denis: Het gaat helemaal mis hier hahaha
    Nou flipse morgen en ik ga me voorbereiden op de 100den dagwood-dogs die ik weer mag verkopen:(

    Dikke doei,

  • 14 Maart 2007 - 08:53

    Marije:

    Hey Jordy,

    Hier even een berichtje vanuit het hardwerkende nederland. Zo te horen ben je nog lang niet van plan terug te komen haha. Nieuw Zeeland is geweldig trouwens daar moet je inderdaad echt heen. Wout en ik hebben alweer nieuwe reis geboekt. Dit keer naar Zuid-Afrika. heb ik alweer helemaal zin in! Nog veel plezier! en geniet ervan!

    Kuss

  • 19 Maart 2007 - 23:00

    Jacqueline:

    Heeeeej Jordi,

    Wat gaaf zeg dat je bij de Grand Prix werkt! Hoe bevalt het daar? Mag je daar de bandjes verwisselen????;0)))
    Wordt er daar wel goed voor je gezorgd?? En wat leuk dat je toch een beetje verwend bent op je verjaardag, is al gek genoeg niet thuis te zijn.
    Wat mij betreft heb je gelijk als je zegt nog daar te reizen naar Nieuw Zeeland en Thailand, als je dan toch bezig bent.... en je hebt nu de smaak te pakken. En er achteraf spijt van krijgen is erger.
    Zolang je weet dat het thuis ook goed gaat.....
    Jongen, geniet er maar lekker van. En ik lees met plezier je verhalen.
    Liefs Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: