Adelaide tot melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Adelaide tot melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Adelaide tot melbourne

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

28 Februari 2007 | Australië, Sydney

Hello, daar zijn we weeer....:D
Ik zit op dit moment in melbourne.... Ennn het geld is op hahah, me foto's heb ik op me vorige bericht staan... naja hier ff me story

Indian Pacific
-dag 1
O wat een lol 2 dagen in de trein, door de bloedhete woestijn... Eerst aan de praat geraakt met een japanse .. naja aan de praat haar engels was heel belabberd dus dat was wel een probleempje... ik japans praten( yeah right)!! maja dat maar opgegeven en rustig gewacht tot er iemand naast kwam zitten die vanuit kalgoorie in de trein zou gaan...Kreeg ik een goudzoeker naast me...:| In nederland hoor je dat niet zo vaak he?:P aardige kerel, de hele avond mee lopen praten tot 4 uur in de ochtend, want ja in de trein slapen lukt toch niet...vooral niet omdat er een of andere mafkees in tuinbroek (vraag me niet waarom??) keihard liep te ronken.....

-dag 2
Eigenlijk begon vandaag de verveling echt toe te slaan.... In een of ander stadje gestopt genaamd Cook... het was een spookstad waar echt nog maar 4 mensen woonden... Vast gezellig in de kroeg daar... Naja onderweg nog een paar van die spookstadjes gezien en een hoop donder en bliksem...Daar met een paar nederlanders(marleen, sandra en kees) aan de praat geraakt en met een paar wijntjes op lekker lopen ouwehoeren....

Adelaide
-Dag 3
Van het japanse meisje had ik een hostel gekregen... SHINGO, dus ik dat hostel gebeld en met zijn allen besloten naar shingo te gaan!!!! Eerst ff naar me favoriete fastfood keten gegaan, Subwayyy eat fresh! En daarna gaan slapen want ja 2 dagen en 4 uur slaap is ook niet alles... Eenmaal wakker kom ik beneden en zie ik dat marleen, kees en sandra allemaal soorten kaas hebben gehaald... Hollands feestje dus.... Paar wijntjes en toen nog ff naar de locale kroeg waar we aardig lang zijn blijven steken... we hadden buiten onze eigen muziek opgezet en zo hebben we de hele avond gezellig gezeten....

-dag 4
Weinig zinnigs te vermelden beetje rustig aan gedaan... behalve dan dat we een auto hebben gehuurd en de plannen hebben gemaakt voor de reis naar melbourne...

-dag 5
In de ochtend de auto opgehaald en vertrokken naar het strand... Overal beetje rondgereden waarnaar we ineens voor een hollands winkeltje staan:| Nederlandse vlag alles... kaasmeisjes... Oftewel Feest, ESMEEEEE raad is wat ik gegeten heb...... Frikandellen:P Met.... CURRYSAUS ..... en ook nog zakje drop gekocht.... Dus wij terug gegaan en die avond weer is een hollands avondje gehad...Overigens kees was er al vandoor dus we zijn met zijn drieen....

Kangaroo Island
-Dag 6
Op weg naar kangaroo island met onze nieuwe wagennnn... Met de pond overgestoken naar dit eiland en onderweg al een zeehond zien zwemmmen... Eenmaal op het eiland daar rondgereden en gekeken en dat alles... en een keertje pech met het slechte weer:S Toen naar die ''Remarkble rocks'' die heel remarkble waren... naja uuh okai... Toen naar De zeehonden baai... Boven aan de klif het uitzicht over (je raad het al) honderden zeehonden... op weg ook nog een Echidna gezien.. een soort van egel maar dan toch wat anders...:D Ook nog gezocht naar de Platypus alleen die hebben we niet meer gezien helaas.... Ergens een leuke boerderij/hostel gevonden en daar overnacht....

-dag 7
Eerst naar een plek geweest waar de koala's in het wild leven:D Ook leuk, daar een paar leuke koala's gezien waarvan er eentjuh een beetje in de war was en van een naaldenboom ging eten... Eigenlijk eten ze alleen eucalyptus haha Ook nog een grote Goanna gezien en allemaal zeeleeuwen + een walvissenskelet... het is maar goed dat ik al die foto's heb anders was ik het al kwijt geweest :D Helaas de enige penguin die we hebben gezien was een dode:S maaar we hebben nog wel dolfijnen langs zien komen.... Ik kan wel dingen vertellen en dingen op foto's laten zien maar veel dingen hier kun niet uitleggen dat moet je met je eigen ogen zien... Met de pond toen terug naar adelaide en daar weer in SHINGO overnacht...

-dag 8
In de ochtend zie ik Mr.Shingo op de bank liggen nog bijkomend van zijn kater.... Helaas moest die opstaan voor het uitchecken en Oepsie hij liet een poepsie.... Hier hebben we nog heeeel lang om gelachen vandaar dat ik het ff vermeld.... Toen op weg naar de Grampians... Dit is een natuurgebied met allemaal bergen en pracht en praal(natuurlijk) Een leuk hostel gevonden en daar die avond iets teveel gedronken...(H)

-dag 9
Op met pijn in de kop weer op naar het volgende punt...Wij een afdaling gedaan naar een waterval die ons nog veel pijn zal bezorgen... aangezien er ook nog een terugweg is.... Veel puffen en veel zweet... eindelijk de top bereikt.... Toen de grampians uitgereden naar Portland waar keessie ook uithing...Een leuk moteltje gevonden voor ons drieen met alles derop en deraan...In de avond naar het ziekenhuis gegaan omdat ik dacht er iets niet goed zat... En ja hoor Blaasonsteking:S:( Naja antibiotica gekregen en daarna zijn we heerlijk pizza gaan halen, waarna we wat filmpjes hebben gekeken....

The Great ocean road
-dag 10
Op tijd vertrokken om de 12 apostelen te zien!!!! Onderweg heel veel van deze rotsformaties gezien.... Maja ik ben zo verwend dat het af en toe allemaal niet helemaal doordringt:D Wij dus heel lang deze dingen bekeken en toen naar ons hostel in apollo bay... Daar lekker met zijn allen gezeten en toen redelijk op tijd naar bed...

-dag 11 (oftewel vandaag)
Hele dag gereden naar onze eindbestemming melbourne.... Daar in een gigantische stad beland waar het heel lang duurt om je weg te vinden... Na 2 uur eindelijk een hostel gevonden en wat is het duur hier...goedkoper dan 24 dollar p dag vind je niet... Maja het is wel een briljante stad en ik denk dat ik hier een leuke tijd zal hebben..

Nou dat was hem weer ff
Morgen op zoek naar en baan en een heel hoop andere dingen...
het is gezellig met marleen en sandra enige nadeel onderweg was dat jantje smit ineens opmoest......Wel leuk dat we keihard herman van veen en blof enzo opzetten lekker hollands zo.... ook wel is leuk voor de verandering... Naja vergeet me verjaardag niet mensen:P ennne ja,

Dat was hem dan alweer... dag vriendjes en vriendinnetjes, tot de volgende keer maar weer!

  • 01 Maart 2007 - 12:31

    Jan Smit:

    mijn lieve jordy, waar ik zoveel van hou, het is hier zo eeenzaam zooonder jouw.. ik zeg: sta op! want wij zijn vrienden voor het leven!! enne, hoe kan ik eigelijk van je dromen? ik weet het al!! dat kan pas als de morgen is gekomen..

    kusje Cupido

  • 01 Maart 2007 - 14:02

    Jenny:

    Heey jordy!
    daar ben ik weer, alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven maar ik heb het druk gehad(carnaval enzo)hihih
    ik weet niet of het lukt om je een kaartje te sturen met je verjaardag maar dan doe ik het wel via je email!!
    ik vind het egt super stoer wat je daar allemaal doet en meemaakt, en je foto's zijn ook weer heel mooi
    ik blijf op de hoogte hoor!
    spreek je snel wel!
    doeggies
    kusjes Jenny

  • 02 Maart 2007 - 05:32

    Mien En Mevr. Shingo:

    Hay broeder lief,

    Nou wat een grap he de afgelopen dagen! Ben blij dat je ook zo van Jan Smit hebt genoten, want stiekem had je toch ook zelf een paar nummers van deze held;)
    Ook kan je nu alle nr's van Marco meezingen waar je volgens mij ook erg vrolijk van werd:)
    Nou de alcoholvrije dagen zitten er bijna op dus met je verjaardag kun je weer lekker meedoen met onze zuip-competities!
    Nou hoop niet al teveel Mr. Shingo's meer tegen te komen want het is wel grappig maar om nou te zeggen fris, Nee!
    Nou werk zoeken gaat bij jou ook heel lekker en doe Mr. Zang de groeten:)

    Tot soa!!!!

    Kus

  • 09 Maart 2007 - 08:03

    Andrea:

    Gefeliciteerd!!
    Hoop dat je het naar je zin hebt!
    kus!

  • 09 Maart 2007 - 18:20

    Jacqueline:

    Heeeej Jordy!!! Ik zie dat het bij jou al zaterdag is, nou dan was je gisteren al jarig!! Maar ik wil je alsnog een heel gelukkig en spannend nieuw levensjaar toewensen!! Je vermaakt je nog prima zo te lezen en dat is mooi man! Ga zo door en blijf genieten!!

    Liefs Jacq.

  • 09 Maart 2007 - 21:12

    Sia:

    Gefeliciteeerd! (ook nog met je zusjee;))
    Dikkeee kusss

  • 10 Maart 2007 - 10:05

    Simone = Familie:

    Hallo Jordy

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag
    De Post is onderweg
    Dit is voor het eerst dat je samen met je zusje jarig bent want ik hoorde dat mama, oma, esmee en john voor je gezongen hadden donderdag. Heb je het zelf nog wel gevierd met wat andere vrienden.
    gebak zul je daar wel niet kunnen krijgen. wij hebbben in ieder geval weer zo,n lekkere chipolata gehad.
    Je maakt een hoop mee want je hebt elke dag wel wat te melden. Wat je zelf al zegt soms moet je foto,s terug zien om te weten wat je allemaal wel niet meemaakt. Hier is het zoals gewoonlijk weer druk,maar door jou verhalen krijg je af en toe wel een vakantie gevoel. Ik hoorde dat je nu als mario de piza bakker aan het werk bent bij de formule 1. Volgens mij ging je volgende week ook kijken als je een kaartje kon krijgen maar ja je zit nu dicht bij het vuur. Je hebt in ieder geval genoeg verhalen te vertellen als je later oud bent.
    Renzo is een tijdje geblesseerd geweest, maar het gaat weer wat beter. Hij is nog steeds in de race bij de graafschap maar ja of hij het gaat halen is nog de vraag.We kwamen ook nog een oude bekende daar tegen misschien herrinner jij hem ook nog wel. Geert die toen bij VDZ zat zo,n flinke jongen. Hij raakte toen geblesseerd aan zijn knie, en toevallig is het een vriend van stephan.
    Renzo vind het nog wel leuk'dus we zullen zien.
    Lynn wordt nu al echt een meid, laats belde ze op en zei mam ik ga nog even chillen met wat vrienden dus ik ben wat later. Nou als je dat hoort
    dat weet je het wel.
    En natuurlijk geeft ze af en toe weerwoord net als esmee. Je went er wel aan maar soms moeten we wel eens ingrijpen want dan gaat het een beetje ver.
    Op school gaat het wel maar ze is volgens de leraren een beetje te veel bezig met haar sociale kontakten en klets ze te veel zonder aandacht te besteden aan de les.Dus daar moeten we haar in remmen. Drama is lynn wel goed in dus misschien krijgen we wel een actrice in de familie(ha ha) Renzo nu het laatste jaar examen en dan in mei al vrij. Gauw aan het werk zetten anders word het de hele dag luieren. hij gaat nu steeds vaker uit en hij krijgt de smaak te pakken. Hij gaat vaker uit in Doetinchem dan in Arnhem, maar dat komt omdat een vriend van hem in Doesburg woont en gaan ze van daar uit met de fiets naar Cest la vie in Doetinchem. Als ze dan s, nachts weer terug fietsen zijn ze gelijk weer nuchter( 20 km)
    Volgens mij ben je weer op de hoogte van alle familiezaken Nog veel plezier en tot de volgende keer.

    Liefs harry en simone
    + kids


  • 10 Maart 2007 - 10:07

    Simone:

    Ik hoor nu voor het eerst dat ik onderaan reaktie moest plaatsen dus volgens mij krijg je nu voor het eerst van mij bericht sorry maar ik heb al wel wat eerder geschreven maar dat zul je wel nooit hebben ontvangen ( slim he)

  • 10 Maart 2007 - 16:34

    Tijs:

    hee kerel,

    gefeliciteerd!! zo te lezen heb je t allemaal hartstikke tof daar, mooi man!

    Veel plezier nog!
    gr. Tijs

  • 12 Maart 2007 - 00:19

    Sannie!!:

    Hey little brother!

    Hoe is het met onze hamburger flipper? Ben je het al zat of is het nog vol tehouden? Hier in Sydney is het weer als vanouds...Prima dus! En erg gezellig met de fam. natuurlijk. Spreek je later. kus san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: