Belanda in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Belanda in Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Belanda in Bali

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

26 Januari 2007 | Indonesië, Bali

Hej, hier dan een berichtje uit het tropische Bali....

Dag van vertrek, 18 januari!

In de avond gedag gezegd tegen Chrisie en toen met de taxi naar het vliegveld... Aardige chauffeur uit India die met het advies kwam dat 4 kinderen meer dan genoeg is hahaha... Snel door de douane en op naar Bali... Op het vliegveld nog met een Duits meisje lopen praten die ook net van australie kwam! Dan de vlucht van 2 uur die heel snel voorbij was... Eenmaal op het vliegveld van Denpasar mag je lekker 25 usdollar gaan betalen:S en dat mag je nog een keer betalen als je hier weg gaat! Ook fijn om te lezen, hele grote borden met DEATH PENALTY voor als je Drugs meeneemt:S lullig als iemand dan wat in je tas stopt ofniet:P Bagage werd voor me gedragen in ruil voor een tip... waar ik snel achter ga komen dat je overaL bijna verwacht word tip te geven... Ik werd al opgewacht door een man die wel een hoteltje voor me had voor 30 dollar per dag, ik met hem afgesproken voor 5 dagen in dat hotel, aangezien ik dacht dat ik ergens anders wel goedkoper kon krijgen... Eenmaal bij het hotel me leuke kamer ingedoken en geslapen als een os!

19 Januari

In de ochtend besloten Kuta te verkennen. (het toeristische centrum) Hele dag door hetzelfde, het getoeter van de taxi's of ik een taxi wil nemen... de vraag of ik gemasseerd wil worden, of dat ik een scooter wil huren, of t-shirt wil kopen ENZ. Verkeersregels hebben ze ook niet echt... de enige regel is aan links rijden hahah... Toen lekker terug naar het hotel ff me rust pakken na al die gekte... Voor 1 euro heerlijk gegeten haha mooie prijzen toch? Daarna rustig aan gedaan en met het personeel van het hotel wat gedronken, heb weliswaar voor ze betaald want het is te duur voor hun, een van die gasten verdient 50 usdollar per maand:| en dan dagen maken van 16 uur :S Goeie bier trouwens hier, Bintang!! toen met de taxi naar de nachtclub "double Six" Daar een paar aardige ozzies ontmoet uit Perth.. leuke avond gehad..!

20 januari

Rustig dagje gehad........................................................................................................................................................................................................enz.:P

21 januari

Vandaag me tour door Bali! Eerst ben ik naar het Balinese dansen geweest.. heel apart om te zien en soms een beetje vreemd haha maja andere cultuur he;) hoort erbij...Toen naar de zilversmid waar ze me lieten zien hoe het zilver gemaakt werd.. werd nog heel primitief gedaan dus dat was wel apart... Ik een tip gegeven van 20.000 rupee(1.50 euro) en de man was helemaal in shock... Helemaal gelukkig was die... Toen naar 1 van de vele tempels die ik nog zal bezoeken, Na een donatie word je een Sarong omgedaan en kun je de tempel binnengaan.. Vrouwen die in hun periode zitten mogen hier niet in haha dat is heligschennis.. Na de tempel reden we de bergen in waar het een stuk kouder was.. Vanaf hier kon je gigantische rijsvelden zien maar me gids zei dat we beter niet konden stoppen, omdat de mensen hier met drommen op je afkomen om je dingen te verkopen.. ze zijn hier heel erg arm... In de bergen de vulkaan gezien en daar wat gegeten.. Toen door de regen naar Ubud waar ze heel veel kunst maken... met hout enzo.. Ik heb een mooie Sarong voor je gevonden ma;) In de stromende regen teruggereden em rond 4 uur weer terug... Weinig uitgevoerd voor de rest beetje voetbal gekeken en toen finaal ingestort...

22 januari

In de ochtend weer door Kuta centrum gelopen... en daar een rafting trip geboekt voor 21 euro whuahuhuaua ongelooflijk niet? australie kostte dat al gauw 100 euro... Daar ook voor een goedkoper hotel gevraagd en hij vertelde me over de masa Inn.. Eerst nog ff terug naar het hotel en nog ff wat gedronken met de italiaan die daar zat... toen over het strand naar de Masa Inn gelopen wat al meteen een groot hotel bleek te zijn... En ja hoor daar kost het maar 17 dollar per nacht i.p.v 30 ... dus ik alvast gereserveerd voor de dag erna... Eenmaal terug in het hotel raakte ik aan de praat met een oude engelsman.. natuurlijk ging het over voetbal.... Wat blijkt nou hij zit in dezelfde vlucht als ik naar Perth, hij gaat daar familie opzoeken haha.. Denk nog nooit zolang met iemand lopen ouwehoeren en allebei Krab wezen eten 3us dollar haha echt etensprijzen hoef je hier niet op te letten... De avond geeindigd met een biertje bij het hotel en toen naar bed want ik moest de dag erna voor deel 2 van de tour gaan...

23 januari

Beetje suf op weg naar Deel 2 van de tour.. eerst naar de tempel geweest in Batuan... Daarna naar de Royal tempel of klung kung toen hoorde ik dat die koning wel 40 vrouwen had, wat een vent! Toen naar tempel by the lake geweest waar het stikte van de toeristen dit meer ligt midden in de bergen... Overal zie je ook hakenkruizen!! hier betekent dat vrede:S naja wij weer door naar een leuke plek waar ik me lunch kon eten... Hier heb ik ook foto's kunnen maken van de rijstvelden. Toen op naar tempel bij the sea...Dit was veruit het mooist omdat de tempel ook echt in de zee ligt. niet heel ver in de zee maja je kwam er niet zonder nat te worden.. Deze tempel werd ook bewoond door een slang, die volgens de hindu's de tempel bewaakt. Hier Zag ik ook weer hetzelfde duitse meisje die ik op het vliegveld had ontmoet die ook net met een tour bezig was.. Op de weg terug naar de auto zag ik een gigantische python van 5 meter in de bak liggen.. voor 2 usdollar kon je ermee op de foto:| Ik doodsbang die gigantische slang om me nek die elke keer met zijn kop uit me linker hand gleed en rechtreeks op me gezicht afkwam, op de foto's kun je ook goed zien dat me lach niet helemaal oprecht is omdat de angst me in de ogen staat haha... Daarna heb ik de chauffeur me laten afzetten bij me nieuwe hotel en hem een flinke tip gegeven en 2 t'shirts haha... het nieuwe hotel is 10x beter ze hebben hier zelfs 2 zwembaden en een tv met 50 kanalen enz... in de avond uit eten waar ik 2 ozzies ontmoette. moeder en dochter.. Met de dochter die hier al 7 keer was geweest en ook getrouwd is in bali, ff langs een paar plekken geweest.. Zoals de Bali Bombing site oftewel ground zero.. Heel indrukwekkend om al die namen te zien van de mensen die daar gedood zijn.. 88 australiers als hoogtepunt, ook 4 nederlanders... waar het gebeurd was hebben ze niks nieuws meer gebouwd net als de ground zero in new york.. Soms zie je een berichtje van de ouders die hun kinderen zijn verloren, zoals 1 familie waarvan allebei de dochters de dood vonden...:S Daarna naar de ozzie pub geweest waar een gedicht hangt over de bali bombing. Echt een geweldig gedicht ik zal hem nog op de website zetten...! bewijst wel iets van ozzie mentaliteit.. Toen haar op de taxi gezet en lekker gaan pitten...

24 januari

Vandaag het Raften:D vroeg in de ochtend opgehaald en na 2 uur rijden bij de plek van bestemming... allemaal leuke mensen in de groep zoals een ozzie, een net getrouwd duits stelletje en 2 japanse meisjes.. Dus ik met de ozzie en de gids in het bootje de rivier af.. veel de japanse meisjes gepest haha en veel lol... na het raften de lunch gehad. de weg terug een paar keer bijna in slapa gevallen, best vermoeiend dat raften... vooral in de luie staat waar ik me in bevindt...:D In de avond met karina dat duitse meisje wat wezen eten en drinken... Toen naar me hotel waar ik overvallen werd door een misselijk gevoel:( Ja hoor jordytjuh word ziek in bali!! Balen balen balen!!!! hele nacht wakker gelegen:S

25 januari

S'ochtends naar de apotheek gegaan en medicijnen gekregen.. niet echt in staat om te eten of ook maar te bewegen hele dag op bed gelegen, ben alleen naar buiten geweest om een salade te halen, ik krijg verder gewoon niks door me keel..... en zelfs die salade valt me zwaar.... niet echt prettig om nu ziek te worden ik had nog allemaal plannen die ik nu gewoon niet kan doen:S maja op tijd naar bed gegaan en geslapen als een roos...

Nou dat weer ff een update, beste familie ik moet julie zeggen dat ik ga emigreren naar Bali, deze plek is gewoon geweldig:D ik wil hier eigenlijk niet meer weg maja in australie valt ook nog een hoop te verkennen... vaak komen op de stranden hier veel mensen van het eiland java, zei hebben vaak nog geen blanke gezien en ze willen ook allemaal op de foto met me hahaha ook ben ik al een paar keer geintervieuwd...lijk wel een beroemdheid ofsow:S je word er wel gek van je krijgt geen seconde rust... Ik voel me nu iets beter als gister door de medicijnen maar ik doe het nog ff rustig aan zodat ik sneller beter word... Ik eet ook geen aziatisch eten meer tijdens mijn verblijf hier:S dat was het dan weer de foto's zet ik erop als ik terug ben in australie aangezien de computers hier ook niet echt snel zijn!

Groetjes vanuit Bali

  • 26 Januari 2007 - 09:31

    Robin:

    Jordi, mooi verhaal weer!
    lijkt me ook wel wat dat bali!
    maar wat ik me afvraag he.. je kan voor 1 euro perfect eten, maar waarom betaal je dan 30 dollar per dag voor een bedje?! Lijkt mij dat dat een stuk goedkoper kan, of zie ik dat nu verkeerd?
    Geniet van je trip.
    Grt.

  • 26 Januari 2007 - 12:44

    Wildekamp:

    Ey Rastafari = positief, relax (lui) en optimistisch persoon!) oftewel Ey Jordy,

    Wát een verhaal. Ik hou het nog steeds bij, maar je moet er wel écht even voor gaan zitten. Maarja dan heb je ook meteen een half vakantiegevoel en dat is nooit verkeerd. Het is een zeer goede zet geweest om naar Bali te gaan, zeker als je zegt: ik wil niet meer terug naar NL. Volgens mij is het leven daar één groot paradijs en het wordt een harde zaak om terug te keren in NL. Even terug naar de realiteit.

    Ondertussen is het in NL beetje winter aan het worden. De foto's van je vorige bericht waren zeer mooi!

    Enjoy,

    Gr. Wildekamp

  • 27 Januari 2007 - 17:45

    Jan Jansen:

    Beterschap Jodokus!

    Jan

  • 28 Januari 2007 - 03:09

    Jordy:

    he robin lees ff goed ik zit al in een ander hotel;) voor de helft van de prijs:P is al lang geregeld mate:D
    groetjes

  • 29 Januari 2007 - 23:42

    Chris:

    Hi Maatje ... ziekies .. je moet ook niet alles eten he ;-) af en toe wat overslaan mag best, geldt ook voor de dames he... whahahaha ... volgens mij vermaak je je nog wel! Geniet ervan! Spreek je laters

    groet Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: