Relaxen, en bye bye:( - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Relaxen, en bye bye:( - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Relaxen, en bye bye:(

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

14 Januari 2007 | Australië, Darwin

Hier dan weer ff een update.

8 januari

Na al dat rijden besloten we om even rustig aan doen. Met zijn drieen een beetje Darwin's centrum verkend. Darwin is echt een leuke stad met een goede sfeer. Dat betekent een laidback sfeertje dat ons wel bevalt. Vandaag me reis bevestigt die nu vaststaat op de 18 januari. Ik blijf daar dan tot de 31 januari, waarna ik naar Perth aanvlieg. Dat scheelde wat centjes en een hoop overstap drama.. Ik ook 2 uur op de computer gezeten om de foto's op de website te zetten. Loopt ie midden in het proces vast PFFFF!! Naja toch nog iets van 80 foto's erop.. Als je de rest wil zien moet je maar aan ma of esmee vragen die hebben de rest van de foto's op CD. In de avond gingen we lekker uit eten. Een keer een echt restaurant in plaats van een afgelegen motel.. Daarna wou ma ff een strandje vinden.. Na veel geintjes eindelijk een strand gevonden. Daar lekker gelopen en esmee besloot lekker schelpjes te gaan zoeken als vanouds... Ma en ik voelde de hele tijd dat we gestoken werden.. dus toen we terug naar de auto liepen zag ik al 3 muggen op me zitten... Toen lekker naar het hotel en daar een filmpje gekeken.

9 januari

Op naar Litchfield National Park.. Dit moet 1 van de mooiste parken zijn van Nothern territory... De eerste stop in het park waren de Florence Falls...Eerst een km lopen in die hitte... En dan de watervallen en het meertje.. echt prachtig om te zien en na die hitte een gewenste verkoeling... We waren hier bijna niet weg te slaan en er was verder ook nog is niemand te bekennen, behalve de eeuwig lastige vliegen en de vissen in het water. Gelukkig was dit ook krokodillen vrije zone, wel fijn om te weten:P. Helaas moesten we dit paradijs verlaten om maar weer naar een andere geweldige plek te gaan. Buley rockholes, de naam klinkt niet echt veelbelovend maar het was wederom geweldig... Vooral omdat de zon volop scheen en het bloedheet was.. Dit waren grote gaten gevuld met water wat van boven naar beneden liep.. Hier ook lang genoten van het heerlijke schone en koele water en toen maar weer verder gegaan om de andere watervallen te bezoeken.... De laatste van deze waren de Wangi Falls... Dit leek op een populaire zwemplek voor de locals aangezien je er zelf een snackbar had... Toen we ons drankje bestelde stond er op een bord dat de Wangi Falls gesloten waren!!!! De reden stond er ook onder.. In de afgelopen 10 jaar waren er 11 mensen verdronken!! Waarvan er 8 in 2 jaar waren verdronken....:| Das best een hoop he? maja wij toch wel even wezen kijken hoe het eruit zag, daar wat fotootjes gemaakt en toen de weg terug.... Onderweg nog wel ff gestopt bij de Termite Mounds.. Dat zijn gigantische termieten hopen en diegend waar wij bij stonden was al 50 jaar oud en 2 keer zo groot als ik.. toch knap he van die kleine beestjes..? Toen doodmoe naar het hotel waar ma en ik hard moesten proberen niet in slaap te vallen... Esmee daarentegen lag natuurlijk al lekker te slapen haha:D Eenmaal aangekomen ff rustig aan gedaan en later uit eten geweest bij Uno een italiaans restaurant waar we heerlijk gegeten hebben...

10 januari

Weer is lekker wezen luieren bij het zwembad.... Later besloten dat we wat gingen shoppen, bij een surfshop aardig wat spullen ingeslagen, o.a 2 zwembroeken die ik voor me verjaardag krijg van ma:D dankjewel moedertje(L) Zelf ook een wet shirt gekocht voor het surfen, dat ik wil gaan doen in Perth, en misschien ook Bali...Esmee ook een wet shirt gekocht en een portomennee... Toen het stadje ingeweest en alle shops afgezocht voor leuke spullen.. Toen eenmaal terug bij het hotel wilden ma en ik gaan zwemmen, esmee niet die blijf ff in bed liggen... Eenmaal bij het zwembad barst ineens de moesson los...!! Ik stapte de regen in en was binnen 2 sec kleddernat, ik ondanks de regen lekker het zwembad ingedoken. Nog geen minuut later komt esmee enthousiast aanrennen en springt er ook in.. Ze hoorde de regen en vond dat zo leuk dat ze ervoor uit bed kwam, goeie tog? Ma daarentegen ging weer naar binnen die hoopte net een beetje zon te pakken... Lekker bij subway gegeten en toen ff naar Shenannigans en ff een drankje gepakt. Ik ben nog naar de bioscoop geweest, Night at the museum.. Echt zo'n feel good movie...

11 januari

Vandaag zouden we naar de Crododile farm gaan, volgens de lonely planet houden ze hier 8000 krokodillen!!! We wilden ook een didjeridu hut bezoeken die er veelbelovend uit zag.. Eerst dus naar die didjeridu hut gereden. Daar een beetje rondgekeken, maar het was niet veel anders als alle andere aboriginal art winkeltjes, behalve dan dat ze hier een slang, krokodil, papegaai en een grote blauwtong hagedis hielden... Wij dus snel doorgereden en ma leek een boekje te hebben meegenomen waar in staat hoe je didjeridu moet spelen. Naja meegenomen, gestolen eigenlijk want je moest ervoor betalen... Ma dacht dat ie gratis was hahaha :D Toen de Crocodile farm op, waar we alle grote tot kleine krokodilletjes zagen.... Met onze favoriete krokodil ''Burt'' dit beest van 5.1 meter heeft ook in de film Crocodile Dundee gespeelt.. Hij was al 70 jaar... Toen ook het krokodillen voeren gezien, wat ik ook al een keer in de dierentuin van Steve Irwin had gezien... Na dit alles gezien te hebben zijn we weer lekker naar het zwembad gegaan en hebben lekker gechilled... Toen uit eten geweest bij de vietnamees, Na 3 kwartier wachten!!! kreeg ik dan eindelijk me eten.. maar ma's en esmee's eten liet op zich wachten wat niet echt uitkwam aangezien ma en esmee naar de ''pursuit of happyness'' wilden gaan.. uiteindelijk kregen ze 10 min later hun eten.. Service???? australie heeft een hoop te leren wat betreft Horeca... Ma en esmee wel op tijd bij de bios en ik naar het hotel waar ik ook een filmpje heb gekeken...

12 januari

Vandaag ben ik op pad gegaan met ma voor souvenirs, ook ben ik naar de kapper geweest, eindelijk ook is een goeie kapster... Later ook nog met esmee naar het centrum gegaan en toen een didjeridu gekocht...:D gaaf he, en dan niet zo'n fabrieks didjeridu maar een echte, door aboriginal gemaakt... Kreeg zelfs een hele beschrijving van de vrouw die hem gemaakt had... De rest van de dag nog bij het zwembad besteed en toen uit eten geweest bij Shenannigans.. Esmee en ik besloten daar te blijven aangezien het ons laatste avondje was:( Daar een paar biertjes gedronken en toen naar het hotel, omdat we gingen nachtzwemmen, met natuurlijk ons nieuwe wet-shirt aan... eigenlijk mocht je al niet meer zwemmen na 11 uur maja je kent ons,eigenwijs he?:P Na veel lol ons bedje indgedoken...

13 januari

De laatste dag van ma en esmee, Snik Snik... We hebben deze heel passend doorgebracht, de hele dag bij het zwembad gelegen... ghegheghe... Wij alledrie kleurden rood op een gegeven moment.. redelijk verbrand...gaargebakken kan je het ook noemen.. Nog even de vluchten gecheckt voor ma en mee, ze klopten allemaal..!:D We wilden KentuckyFriedChicken eten maar die scheen afgebrand te zijn:( dus moesten we het doen met mcDonalds... Lekker in ons hotelkamertje gezeten en het rustug aangedaan...

-3 uur s'ochtens!!!
De wekker ging af! Ma was natuurlijk al wakker.. de laatste spulletjes gepakt en toen weer gedag zeggen voor nog een halfjaar:S We hebben echt een geweldige 3 weken samen gehad en ik was echt blij dat ze er waren... Dan besef ik ook wel heel goed hoe belangrijk ze voor me zijn. Nu ga ik weer verder met deel 2 van me reis... Die al goed begint met bali!!:D

Ik zit nu in een backpackers... Nog geen vriendelijke mensen daar gezien allemaal chagerijnige lui:S maja ik blijf maar tot donderdag dus komt goed... Me vlucht naar nederland heb ik trouwens ook gewijzigd...naar de 29e juni! Na Bali heb ik nog 5 maanden, time passes by when you're having fun.... Maja er is nog een hoop te zien in die tijd en ik kijk daar erg naar uit... Ik ben denk ik niet telefonisch te bereiken op Bali dus hou daar rekening mee.....

Ik ga weer verder met rustig aan doen en dat soort dingen... See ya!!:D

  • 14 Januari 2007 - 08:33

    Lieke:

    heej jordy!
    wel echt super gaaf dat je familie langskwam! en ik ben heel benieuwd naar wat je verder nog gaat doen. Kus Lieke

  • 14 Januari 2007 - 09:45

    Annelijn:

    Hee Jordy!Weer gave verhalen!Fijn dat je weer Ff je family gezien hebt=) Heel veel plezier in Bali en ik kijk uit naar dat verhaal! Lieffs Kuss Annelijn

  • 14 Januari 2007 - 20:58

    Jenny!!:

    heey Jordy!
    daar ben ik weer!!
    ik ga zeker even aan je moeder vragen of ik die foto's mag zien!!
    hmm ben je pas jarig geweest dan...??? Nog Gefeliciteerd dan!!
    lekker dat je daar ook subway- kentucky en de mac heb altijd lekker
    heel veel plezier in Bali en ik hoop snel weer een spannend verhaal te lezen over Bali!!
    Groetjes Kusjes Jenny

  • 14 Januari 2007 - 21:34

    Jan Jansen:

    Hoi Jordy,

    Leuk om te lezen dat jullie het goed naar je zin hebben gehad!

    Fijne tijd op Bali mate!

    CU

    Jan

  • 14 Januari 2007 - 21:46

    PS:

    Leuke foto's van jullie en mooie foto's van de natuur

  • 25 Januari 2007 - 20:49

    Iris:

    jordy!! wat een culinaire hoogstandjes weer allemaal ;) mac donalds, subway, kfc hahaa naja zo hoort et ook :D
    maarja klinkt weer goed allemaal je verhaaltjes!! hier gebeurt natuurlijk helemaal niks.. zit je nu eigenlijk al in bali?? ben benieuwd hoe dat is.. en wel genoeg foto's blijven maken natuurlijk!!
    dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 133499

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: