Belgrado - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Belgrado - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Belgrado

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

10 Augustus 2009 | Servië, Belgrado

07-09-2009
Met twee Franse meiden die in dezelfde coupon zaten, in de stromende regen op zoek gegaan naar hostel captain. Dit was geen gemakkelijke opgave aangezien we doodvermoeid waren en alles in het cyrillisch is geschreven. Het had voor mij part net zo goed chinees kunnen. De mensen waren echter zeer behulpzaam en spraken geweldig engels dus vonden we het hostel en konden we inchecken. Ik besloot om toch maar even wat slaap in te halen en deed dat met groot succes. Rond 15:00 werd ik wakker en vetrok ik met de Franse meiden om wat te gaan eten. Dat deden natuurlijk lekker in het park, want de zon was inmiddels gaan schijnen. Een paar potjes tafelvoetbal gespeeld, zonder succes helaas en toen besloten het befaamde nachtleven van Belgrado te verkennen. De straat met de meeste barretjes zat om de hoek dus het begon lekker. De mensen zien er allemaal goed uit en het draait hier ook allemaal om de leus 'see en to be seen'. Na een drankje vertrokken we richting de rivier waar de beste nachtsclubs in de zomer zijn. De clubs zijn op boten gebouwd wat een lekkere vibe geeft op de dansvloer.. na een paar uurtjes hielden we het voor gezien en zetten we de slaaptrend voort.

08-08-09
Even flink uitgeslapen, wat zeker nodig was. De Fransoosjes gingen alweer door naar een andere locatie dus was ik weer alleen. Deze dag kwam ik erachter dat ik niet naar thessaloniki kan of even bij pa op bezoek in Lesbos. De accomodatie in Thessaloniki is veels te duur en de pont naar LEsbos duurt maar liefst 13 uur. JAmmer, want het echte Griekenland is natuurlijk Lesbos. Dus in 1x door naar Athene wat maar liefst 25 uurtjes treinen inhoudt. Belgrado was echter nog onverkend qua sightseeing dus besloot ik naar het kasteel te gaan. Het was wel een aardig kasteel, maar meer nog was het gewoon heel gezellig. Serviers zijn echte levensgenieters, de terrasjes zitten overvol en de mensen zien er gelukkig uit. Ook de kerken waren goed bezet. Via de rivier ben ik richting het centrum gelopen. De grote kerk st. Ivan was het doel. De grote orthodoxe kerk was helaas nog in renovatie status van binnen, maar dat schijnt het al 15 jaar te zijn. Nog een lange tijd doorgetrokken met mensen in het hostel en rond 7 uur moest ik toch echt vetrekken nog aardig onder invloed van de alcohol.

  • 11 Augustus 2009 - 14:31

    Sannie!!:

    Hey broeder, jij bent weer op tour? Wat relaxed zeg...en ik maar weer werken:( Je verhalen zijn weer top! Al een hoop gezien en meegemaakt in een korte tijd. Nou geniet ervan en dat treinreisje van 25 uur is toch een peuleschil in ozzie was het 42 uur what's new? Als je weer terug bent snel weer aan de borrel maar eerst ga ik lekker een paar weekjes naar NY!! Spreek je snel en geniet van je trip!

    Liefs san

  • 15 Augustus 2009 - 07:49

    Jan Jansen:

    Hoi Jordy!

    Hoe bevalt Athene?

    Heb je de treinreis overleefd?

  • 15 Augustus 2009 - 13:14

    Zev:

    Jo Jordy! Het is goed om te lezen dat je je aan het vermaken bent. Je weet je vette avonturen wel goed in een onschuldig jasje te zetten man ;). Ik ben benieuwd naar je foto's, het internet is zeker te langzaam daar om er wat te kunnen uploaden? Maakt niet uit, ik zie wel wanneer je terug bent.

    Zelf ben ik ook weer voor lange tijd niet thuis geweest (vandaar mijn wat late reactie) wat natuurlijk een goed teken is :). We hebben weer heel wat om over bij te ouwehoeren, maar eerst heb je nog wat meer oostblok om te verkennen. Ik ben benieuwd naar de volgende bladzijdes van je dagboek :) Spreek je later gast!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 133474

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: