Bali 2 perth & then 2 adelaide - Reisverslag uit Perth, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Bali 2 perth & then 2 adelaide - Reisverslag uit Perth, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Bali 2 perth & then 2 adelaide

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

21 Februari 2007 | Australië, Perth

Hello everybody,

Ik dacht laat ik me website maar weer is ff updaten... Ik zit op dit moment in Adelaide.. We (ik en 2 nederlandse meisjes) hebben mooie plannen voor de komende week.... we hebben een auto gehuurd en we gaan daarmee naar ''kangaroo island'' en we gaan ''the great ocean road'' af... Daarna zijn bij mij de centjes op en moet ik weer gaan werken... Hier dan even wat er de afgelopen weken zoal is gebeurd...

Zoals je weet had ik me vlucht gemist in Bali dus had ik een paar daagjes meer... De amerikaanse meisjes zouden vertrekken maja 1 van hun was haar paspoort kwijtgeraakt.... Dus hun ook ietsje langer in Bali!!!:D gelukkig had ze hem teruggevonden in een internetcafe... Ze vertrokken een dag voordat ik vertrok wat weer geen fijn afscheid was omdat het 2 geweldige mensen waren...:( Wel beloofd dat ik ze weer ga opzoeken in ''The states''
Deze keer had ik me vlucht wel gehaald.. je word helemaal gek van die douane van bali naar australie... in bali checken ze wel 4x je tassen en in australie doen ze het met 2x nog is dunnetjes over....Ik had alleen een mooi houten beeldje aan te geven bij de douane dus kon vrij snel door...

Eenmaal in perth een hostel proberen te zoeken vanaf het vliegveld, hostel na hostel zat vol:S niet echt handig... Na 10x bellen eindelijk succes... De gozer die me ophaalde kwam een halfuur te laat en was echt een mafkees... zo'n type die extreem blij is en zichzelf heel grappig vind... Kon ik niet echt waarderen aangezien ik al zolang niet geslapen had.......!!!!!! Maja ik werd in ieder geval opgehaald en naar de hostel gereden... Daar de kamer bekeken die me iets te vol was!!!! dus gevraagd of ze me in een 4 dorms kamer konden doen... helaas moest ik nog wachten tot deze kamer vrij kwam dus ben ik het stadcentrum ingegaan... Al het openbaar vervoer in het stadscentrum is gratis, echt briljant!!!:D Voor een stad met 1.5 miljoen mensen heeft het een heeeel heeel klein stadcentrum.... Denk dat Arnhem wel 3x zo'n groot stadscentrum heeft... Eenmaal terug in de hostel heeerlijk geslapen... en in de avond nog wat met wat japanse vrouwtjes lopen praten en toen weer naar bed!!!

Rottnest island..!!!!

Vandaag ging ik met een japanse genaamd ''ay''(aight) naar rottnest island, rottnest was eerst door de nederlanders ontdekt en zij noemden dit eiland Ratnest, omdat zei dachten dat de Dieren genaamd Quakka's(kruising tussen wallabee en een rat ofzoiets) dat het een groot uitgevallen rat was!!! Anyway...
Dus ik met ay een fiets gehuurd en het eiland rond gaan fietsen... Soms maakte we een stop ergens en belanden we op witte stranden met helderblauw water en prachtig koraal!! Ook de quakka's kwamen ons soms bekijken op een vrijwel leeg strand... Het fietsen was ik gelukkig nog niet verleerd, dus mijn tempo zat er goed in... Helaas ging het Ay wat moeilijker af, dus bij bulten der maar omhoog geholpen haha... Ook hier voor het eerst me giftige slang gezien... Crickey!!! hij stak midden op de weg over dus ik stapte van me fiets af en rende ernaartoe...(steve irwin praktijken)Ik probeerde een foto te maken maar de slang was aardig snel!Ik stond maar een meter van het dier vandaan en toch lukte het niet een goede foto te maken:(....!! Onderweg ook nog wezen snorkelen... Dit koraal was kleurrijker dan dat van Cairns...onder me had ik dan een gigantische vis met allemaal bruine vlekken... Verder rond het eiland zouden er ook dolfijnen en walvissen zwemmen maar die hebben we helaas niet gezien:( Overal rond het eiland was het water prachtig, ik kan helaas op deze computer geen foto's erbij zetten anders had je een idee gehad...:P Naja Voor de rest alleen maar rondgefietst en een hoop mooie dingen gezien... Eind van de dag met de pond terug naar Fremantle en van daaruit naar Perth... Om lekker rustig aan te doen na zo'n zware dag!!!

Perth
In het algemeen is er in Perth niet zoveel te doen....Er omheen zijn er wel hele mooie stranden, je raad het al Witte stranden met natuurlijke helderblauwe zee..!:P Hier nog met een groepje nederlanders een paar keer uitgeweest wat heel gezellig was natuurlijk... Meeste van me dagen hier met Mai doorgebracht me japanse vriendinnetje... Vaak gewoon tv gekeken en beetje met allerlei verschillende nationaliteiten lopen praten.... noem de gekste maar op van zimbabwe en somalie tot japan en zwitserland... Alles is vertegenwoordigd... Zondag had ik me trein geboekt naar Adelaide.. De befaamde Indian Pacific volgens mij het langste spoor van de wereld... Ongeveer 2800 km zoiets... ik vond het wel meevallen hoe lang:P

Indian pacific!!
Afscheid genomen van Mai op het treinstation... en weer alleen op weg.. 2 dagen in de trein, wat een feest!:P naja maar met een japanse lopen praten( ja ze zitten hier echt OVERAL) wat soms wel lastig was, omdat haar engels niet echt top was... gelukkig pik ik laatstetijd ook aardig wat japans op :P Konitchewa!!:D Later kwam er een ozzie naast me zitten die ergens in zo'n dorp was opgepikt... Een goudzoeker.. hoe gaaf echt, ze bestaan nog!! zijn handen helemaal geel van het roken... maar mooie kerel, tot 4 uur in nacht mee lopen ouwehoeren!! aangezien slapen in de trein toch vrij ONMOGELIJK is... In de ochtend na 2 uurtjes slaap besloten in de liunge ruimte te gaan liggen en daar wat te slapen, wat eigenlijk niet is toegestaan, majaaaaa regels zijn er om te breken... heerlijk geslapen daarna:D Onderweg een keer gestopt een de woestijn... Het is echt 2000km zonder bomen...Daar was een dorpje genaamd cook.. er woonden daar 4 mensen ofsow:S gezellig!! meeste huizen waren allemaal verlaten... onderweg zouden we nog meer van deze dorpen zien die helemaal verlaten waren...Ghosttowns!!! Ook had je in de woestijn nog een mafkees genaamd Jimmy die daar zijn eigen kasteeltje had gebouwd van allemaal rommel... Hij woonde daar met 10 honden... Nogmaal gezellig! In de avond met een 3 nederlanders gezeten en het heel gezellig gehad...

Eenmaal in Adelaide aangekomen daar naar een hostel gegaan met de nederlanders...

Op dit moment ga ik met 2 van hun verder reizen tot aan melbourne... Ik ben ook bijna jarig dus moet ik wel een vast adres hebben voor lieve kaartjes van jullie allemaal(HINT):P MAja als ik er ben is het waarschijnlijk al 1 maart!!!! Dus word lastig.... Voor de rest Max gefeliciteerd enneeeee ja dat was het wel.......

Groetjes

  • 22 Februari 2007 - 21:10

    Marion:

    Hallo tijger,

    Ik kreeg van de week onze kerstkaart terug dus jouw verjaardag met kaarten zullen wij niet meer redden. Maar er zijn toch ook nog e-cards? Zorg dus maar voor een computer in de buurt en geef jouw email adres maar aan de liefhebbers door...
    Wil het wel proberen, een kaart te sturen.

    Verder gaat alles goed, Wat jammer dat jouw geld op is en dat jij moet werken. Het luxepaard wordt weer een werkpaard. Wat wordt het nu, Kebab of kiwi's?
    Zal maandag aan jou denken als ik weer moet werken.

    Dikke knuffel van Gina en Milan. Zij missen hun grote neef heel erg!
    Stuur jouw binnenkort een mail met foto's.
    Dikke knuffel en kusjes,

    Marion

  • 23 Februari 2007 - 18:13

    Lynn:

    Heey jordy,,
    alles goed met jou:D
    met mij wel..
    ik ben nu bij je moeder:P
    en d8 laat ik weer is wat schrijven;)(L)

    Ik vond je knuffel heel lief;)(L)
    Ik slaap er nu vaak mee :P
    hahah:D(L)
    Maar ik mis je wel hoor.
    waneer kom je weer terug:):P

    Lovey0uU!

    dikke kus.
    je nichtje lynn.

  • 24 Februari 2007 - 16:42

    S.Mayy,,:

    Hooi Br0ederr,,
    mooi mooi allemaal maar ik kan t me natuurlijk nu wel iets beter voorstelle!!.. ik ben net terug uit oostenrijk! lekker geskieed en een heerlijk sonnetj ghad.. de sneeuw was een beetj slegt maar t ging allemaal nog wel!! wil snel met jou op wintersport want ik board je er natuurlijk gewoon uit nu !!:P nou,, nu de 1e x in me leve dak me B-DaY alleen moet viere!! stommertt.. nou honeyy poneyy ik ga er weer vandoor lekker frietjes met frikadelle en krokette eten!gemeen heA;)! hvjouwww..

  • 01 Maart 2007 - 16:52

    Omaatje Lona:

    hoi jordy
    gaat alles weer een beetje,is de blaasonsteking over?
    Hier is alles goed.
    Ik ben gister met mamma naar sanadome geweest,het was heel lekker ontspannend!

    Heb je nog gebeld maar kreeg geen gehoor.
    Van de week bel ik je nog wel!;)
    Dikke kus+knuffel

    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 133461

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: