Family adventure....! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Family adventure....! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Family adventure....!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

08 Januari 2007 | Australië, Sydney

Hier dan een berichtje vanuit het zeer warme australie....! Zoals sommige misschien al hebben meegekregen waren de plannen een beetje gewijzigd, omdat sjon niet meer mee kon... Het werk kwam helaas niet uit met de vakantie naar australie dus is sjon zo gul geweest esmee deze vakantie te gunnen!!! Ook Bali weer gewijzigd ik heb hier bij een reisbureau toch een deal vanuit darwin weten te sluiten... Dus ik vlieg volgende week vrijdag de 19e naar bali! Hier dan het verhaal!

De 27e me eerste dag van vrijheid! Niet meer werken voor een lange tijd...! Ik heb dit ook goed gevierd met me maatje vadim.. Heel erg goed gevierd.. Zoals wel vaker kwam vadim weer is in de problemen... dus gingen we vroegtijdig naar huis! Dit bleek wel een goeie beslissing te zijn! Omdat de eigenaar er niet was konden we gaan nachtzwemmen! dus wij met een pak Guen(Goedkope wijn 4 liter) bij het zwembad gaan zitten en allemaal rare kapriolen uitgehaald.. Vadim wist het heel wat dingen te mollen. niet echt slim:S ik besloot wat eerder naar bed te gaan omdat ik me moeder en zuster van het vliegtuig op zou halen! Vadim is in zijn eentjuh nog een uur doorgegaan hahaha...

De 28e kwamen ze aan me moeder en me zusje... ik had de taxi naar het vliegveld genomen en had nog een beetje last van de drank de avond ervoor. Ondanks dat voelde ik me nog redelijk fit...Half 10 kwamen ze aan de rooie haren sprongen er meteen uit..! Ik er snel naar toe en ze beiden een dikke knuffel gegeven.. Het was wel even raar me ze hier in Australie te zien na een halfjaar! Eerst zoeken naar het hoteltje van ma en mee. Fig tree heette het! Daar Alle spulletjes vanuit het thuisfront gekregen.. Altijd fijn Vooral nederlandse snoepjes en PEPERNOTEN!!! geweldig..Ma en esmee moesten nog bijkomen van hun jetlag en hun drukke dag in hong kong!! Ikzelf moest ook nog bijkomen van de avond ervoor dus dat kwam goed uit:P In de avond kwamen ze me met de taxi ophalen... Toen zijn we lekker uit eten geweest bij de mexicaan.. waar ik een veels te grote combo genomen had! Burrito, taco nacho's noem het maar op... Esmee was hier een beetje boos, omdat ze hier niet mag drinken!! 18+ haha en dat gelde ook voor het uitgaansleven en scooters dus esmee kwam al snel tot de conclusie dat ze hier niet kon leven met al die regeltjes! ''Hoe leef je hier als je geen 18 bent dan word je toch gek!'' Daarna ff lekker het stadje verkend en ff wat gedronken bij de pj o'brien! Esmee wilde daar naar binnen gaan om ff naar de wc te gaan, maar toen vroegen ze alweer naar de leeftijd!!! Idioot toch? gelukkig zei de andere uitsmijter dat ie niet zo raar moest doen en toen kon ze toch uiteindelijk naar de WC!

29 december!
In de ochtend de auto opgehaald! Een mooie zilverkleurige holden auto! We zijn toen naar port douglas gereden en hebben daar ff het strandje bekeken en toen ff wat wezen drinken in het centrum.. Ik ben hier overigens al geweest..! Toen naar het regenwoud geweest dat zijn naam ook eer aan deed! Het regende behoorlijk hard.. Dit weerhield ons er niet van om te gaan zwemmen.. Wij lekker het ijskoude water ingedoken en ff genoten van deze mooie plek.. Onze auot had al meteen weer gezeik er brande een lampje dat aangaf dat er iets mis was met de motor...dus wij weer terug naar cairns en daar bij Hertz ons beklaag gedaan.. We kregen een nieuwe auto.. Een donkerrood wagentje die goed paste bij Ma... In de avond kwamen ma esmee bij mij het het appartement wat eten! Ik had wat gekookt voor ons!(lief he) En toen hebben we gezellig een filmpje gekeken..Daarna ben ik nog ff wat met Vadim gaan drinken aangezien het zijn laatste avond was.. Hij vliegt naar nieuw zeeland..

30 december
Vroeg in de ochtend zijn esmee en ma de dierentuin in gegaan om emsee's grootste wens te vervullen!! Op de foto gaan met een Koala!! Met een big smile kwamen ma en esmee me ophalen.. Toen zijn we naar Kuranda geweest.. dat ligt hoog in de bergen!! (hoog voor australische begrippen!) Daar het mooie toeristische centrum ingereden waar we een Aboriginal een demonstratie zagen geven over hoe een boomerang te gooien! Een beetje de winkeltjes bekeken en toen naar de trein gaan kijken. Later liepen we een paar trappen op en af en zagen we ineens dat er een bootrip was over de rivier.. Dit zagen wij wel zitten dus wij de boot op en de rivier op gegaan.. Onderweg zagen we een kleine krokodil en allerlei vogels en een hoop schildpadden.. Maar het geweldigste was DE CASSOWARI!! Deze vogels zijn echt geweldig en heel zeldzaam.. Zie ze maar als de struisvogel van de australische jungle.. Ze staan op het punt van uitsterven dus het is een wonder dat we er 1 zagen.. De tourgids zelf was ook helemaal onder de indruk het was 10 jaar geleden dat hij er 1 had gezien! En dat wij nou net op deze boot stappen!! wat een geluk! Toen zijn we naar de barron Falls gereden een gigantische waterval die nu toch niet zo gigantisch was omdat het regenseizoen nog niet in volle gang is! Die avond zijn we lekker gaan BBQ bij de lagune! Echte Ozzies ofniet? Later lekker op tijd naar bed en voorbereid op de grote dag erna!

De grote dag erna (31 december)
De dag dat we gingen duiken!! Spannend? Wij tijdens het inchecken al problemen!! Het reisbureau had me teveel borg laten betalen en dan moest ik hun nog is extra betalen en dan later het geld gaan ophalen bij het reisburea!! uuhhhh dacht het niet he!! Dus met veel bombari hebben ze dan toch besloten dat hun dat zouden regelen..en bedankt! Toen de grote boot de Reefquest op! Daar alle uitleg en dat soort dingen gehad.. blablabla... En toen klaar maken voor de duik!! Wij hadden een duikinstructeur uit Fiji wel een lachen vent.. dus wij helemaal bepakt met de duikspullen het water in. We zaten in een groepje van 4.. Ik, ma en esmee en een ozzie genaamd Bruce die niet veel te vertellen had.. dus wij rustig het oefenen met onder water ademen enzo en alle trucs voor bijvoorbeeld als er water onder je duikbril komt.. Ma Zag het uiteindelijk toch niet zo zitten.. Het ging haar allemaal iets te snel dus besloot ze niet mee te gaan.... Het was wel pijnelijk om zo diep onderwater te gaan soms had je het gevoel dat je oren eruit zouden knallen...Onderwater de clownvis Nemo gezien en een of andere rare dikke spons in me handen gehad...het water was ontzettend helder je kon echt alles zien..toen weer bovenwater gegaan en alles spullen weer af gedaan... boven op het dek lekker in het zonnetje gaan zitten.. Toen kwam die maffe japanner en die ging languit op het dek liggen met kwijl uit zijn bek en alles. Volgens mij had ie niet door dat iedereen hem daar uitlachte.. Ma ging duiken de 2e keer en ik en meetje weer lekker duiken.. De 2e keer duurde het ff voor esmee beneden was omdat haar oren ontzettend pijn deden. maar toen ze boven kwam kanpte haar oren en ging ze als een speer naar beneden waar de rest including me zat te wachten.. Esmee had de onderwater camera dus ik was blij dat ze toch maar naar beneden kwam!! Het reef weer een beetje rondgezwommen dat duidelijk aangetast was door toerisme.. maar het ging me meer om de ervaring van duiken.. en ik kan je zeggen dat ik het echt geweldig vond... Ma was ook dolenthousiast over het snorkelen.. ze zei dat ze alle kleuren van de regenboog had gezien aan vissen.. dus iedereen blij met deze geweldige trip... Eenmaal terug nog ff gaan slapen.. Duiken is wel vermoeiend!!! Daarna lekker het stadje in om nieuwjaar te vieren.. Wat gegeten bij fasta pasta dat zijn naam meer dan eer aan dan het stond er echt binnen 5 minuten! toen lekker bij de lagune gezeten waar het bomvol was.. Stiekem een coronaatje gedronken, want eigenlijk mag je daar niet drinken.. We kakten helemaal in dus besloten we ff wat koffie te gaan drinken bij La pizza. Nog steeds aardig vermoeid naar de plek gegaan waar ze het vuurwerk zouden afsteken. het duurde nog geen 10 min en toen was het al afgelopen.. wat een domper en het leek echt nergens op vergeleken bij ons in nederland!! Het is hier ook niet toegestaan om zelf vuurwerk af te steken!! Beetje jammer! Naja wij konden geen 10 sec meer op onze benen staan dus zijn we maar naar bed gegaan. Ik ben echt als een roos in slaap gevallen de afgelopen maanden nachtdiensten werken hebben hun tol wel geeist!

1 januari
De dag van vertrek!! Eindelijk weg uit Cairns! Ik had het hier zo gehad! Na 3 maanden voelde ik echt de dagelijkse sleur waar ik nou juist van weg wil!! Terry de hand geschud en bedankt voor mijn verblijf daar! Cairns eindelijk achter me gelaten! Toen vertrokken naar Undara! Na een paar uur rijden daar aangekomen en meteen een kamertje geboekt, naja een kamertje een cabine! maja je hoort ons niet klagen we konden er wel om lachen.. Overal om ons heen zaten kangaroos dus we zaten echt in het wild..Ma ging nog ff een tukje doen en esmee en ik hebben onder het genot van een biertje (paar biertjes) lekker lopen poolen.. Toen daar wat gaan eten wat ook wel comisch was want tijdens het eten kwam er een kleine kangaroo aanhoppen.. Archie genaamd.. de eigenares had deze geadopteerd omdat de moeder was doodgereden. Esmee weer verliefd op de baby kangaroo, off course!

2 januari
In de ochtend gingen we voor de tour door de lavatunnels.. De gids leek op een Buldogg..en was ontzettend gefascineerd door LAVA, interessant, interessant... De tunnels zelf waren heel mooi alleen de uitleg van die vent was slaapverwekkend! het ging zelfs zo ver dat ie vleermuizen ging tellen! 1 bat, 2 bats, 3 bats, 4 bats, 5 bats.. enz. Een kind dat daar was liep gewoon weg, wij lachen.. De rockwallabies waren wel leuk die hebben we ook nog onderweg gezien.. Esmee weer verliefd..!! Het stikte hier van de kangaroos er waren alleen in dat park 3 verschillende soorten kangaroos... Na de tour de spullen gepakt en vertrokken.. Onderweg nog in Croydon gestopt een dorp met 220 inwoners in the middle of nowhere...Daar even een biertje gedronken en toen wat muffins gehaald als lunch en door naar normanton.. dat hopelijk iets groter was dan croydon. Het was ook iets groter en daarbij zeg ik ook echt IETS! Maja we hadden wel een leuk moteltje gevonden met zwembad.. Met ma nog naar de bakker geweest waar we werden aangekeken alsof we aliens waren! In de avond lekker naar een hotel/restaurant/bar geweest en daar wat gegeten en gedronken.. Het meisje achter de bar was een belgische die aan het backpacken was dus we konden daar gewoon nederlands praten... Ma kreeg ineens affances van een of andere ozzie.. echt zo'n boer met een baard en die was katjelam... dus dat was wel grappig.. daarna werd het eng want toen kwam er een vieze dronken aboriginal die helemaal aan het trillen was naar esmee toe en dacht dat ie esmee kon versieren hahaa ik zei dat esmee geen engels sprak DUS toen vroeg die of ik het kon vertalen toen ik ,nee zei was die in de war.. gelukkig kwam onze belgische meid te hulp en begon tegen hem te praten.. Aboriginals zijn een groot probleem in Oz de meeste zijn alcoholist of gokverslaafd dus het zijn gevaarlijke lui... de goeie abo's wonen meer in de bush!

3 januari
Op tijd vertrokken vanuit Normanton. We hadden gepland naar Lawn hill te gaan wat een national park is. Onderweg bij Bruce willis roadhouse ff geinformeerd of het mogelijk was dara te komen.. ja hoor zeiden ze kan best! Dus wij door tot aan gregory downs hotel.. daar ff gezeten en het nog een keer gevraagd of het mogelijk was... ja hoor zeiden ze..!! Onderweg hadden we een hoop dieren gezien, emu's, kangaroos, de grote wedgetail arend, wallabies en een grote hagedis die Ma niet zag en em toen doodreed. Moge hij rusten in vrede! Maar het dier dat er uitsprong onderweg waren toch echt de koeien... Die zaten echt overal!! Dood of levend.. regelmatig moesten we stilstaan omdat de koeien gewoon midden op de weg bleven staan wat voor comische situaties zorgde... toen de weg naar Lawn hill wat off road bleek te zijn!!! maja het was mogelijk zei iedereen dus wij er doorheen.. na een ellendige rit van 50 km stuiten we op een plas op de weg waar we niet doorheen konden!!! Wat waren wij pist zeg!! voor jan doedelzak die hele ellendige weg gereden.. dus Ma met al haar woede 2x zo snel teruggereden naar die roadhouse... waar we besloten nu maar door te rijden omdat we onze hele dag toch al kwijt waren.... Met de snelheid van een F1 wagen door de outback gereden naar clonburry.. gemiddeld toch echt 160km p uur op de teller! haha Wij wel heel gelukkig een mooi motel gevonden en daar onze intrek genomen... toen nog wat gegeten en gedronken en lekker ons bedje ingedoken.

4 januari
In de ochtend naar het ontbijt wat ze al aan het opruimen waren!! dus wij dachten al van dikke lul dit gaan we niet betalen.. dus snel het moteltje uit gesneakt met de zakken helemaal gevuld cornflakes en jams. Later werd ik nog gebeld maar ik zei dat ze het verkeerde nummer hadden ghegheghe...Toen vertrokken en ff bij Mt.isa gestopt waar we wat hebben geshopt... Toen de lange rit naar tennant creek.. in het midden van de outback... Deze stad stikte van de aboriginals... dus wij hadden een mooi motel met hekken uitgezocht haha... Daar lekker afgekoeld van de rit in het zwembad en toen vroeg naar bed...

5 januari
Van Tennant Creek naar de Devils marbles gereden... Grote rooie stenen..wat fotootjes gemaakt en toen weer met micheal schumacher naast me naar Katherine gereden...Het was een lange rit en ma had wat rust genomen dus heb ik ook nog ff een uurtje gereden.. (ik mag eigenlijk geen huurauto's rijden moet je 21 voor zijn) In Katherine wat een mooi stadje bleek te zijn een mooi motel gevonden en daar lekker gegeten en gezwommen.. we besloten het nog een keer rustig aan te doen dus weer, vroeg naar bed...

6 januari
Naar de katherine gorge geweest en daar een bushwalk gehad van 4 km door een hitte van 45 graden!! Alsof dat al niet genoeg obstakel was kregen we ook nog is gezelschap van honderden vliegen:( We werden er helemaal dol van die beesten die constant op je gezicht willen kruipen! Eindelijk weer terug bij het visitors centrum ff wat gegeten en gerust voor een boottrip door katherine.. Daar eerst ff met een oude bush aboriginal wezen praten die zijn hele familie aan me voorstelde en het leuk vond om met mij en esmee op de foto te gaan..Daarn de boottrip de vliegen lieten ons nog steeds niet met rust!! Echt wat een rotbeesten... toen lekker een boottochtje gehad en wat mooie dingen gezien maar we wilden eigenlijk wel terug want we werden echt gek van die vliegen... Bij het zwembad lekker gelegen met een biertje in de hand.. That's life...In de avond besloten ff uit te gaan.. daar in een pub een paar andere nederlanders ontmoet die noodgedwongen daar vastzaten omdat de poltie vond dat ze auto moesten laten maken....

7 januari
Op weg naar kakadu wat zo'n mooi park moet zijn! nou niet dus gewoon flut echt waar.. alles was gesloten...en als je wat wilde doen moest je met een tour.. dus wij zijn er snel door heen gegaan en toen de ''Arnhem highway'' op:D jaja je hoort het goed... Naast kakadu ligt Arnhem land.. vernoemd naar het schip ''de arnhem'' dat als eerste in dit gebied kwam..en het schip dat is weer vernoemd naar ons stadje.. leuk tog? Toen op weg naar darwin.. We kijken hier heel erg naar uit omdat we alleen maar door gehuchten zijn gereden waar niet veel te doen was... Allemaal mooie vogels gezien onderweg en een echte ozzie kikker... felgroen.. leuk beestje echt waar? .. maja dus toen eindelijk in darwin waar we een mooi hotel hebben gevonden met een gigantisch zwembad... hier lekker gezwommen en genoten... toen besloten lekker naar de film te gaan.. Casino Royale..Wat een film zeg echt goed... esmee heeft overigens betaald... Kerstcadeau zei ze:D daarna heerlijk ons bedje ingedoken!!

Zo dat was me weer ff een verhaaal.. ik kon het een lange tijd niet updaten omdat er in de outback gewoon niks is!!! We zitten nu lekker in darwin te genieten. Het is echt een leuke stad.. Iedereen bedankt voor de kerstkaarten ookal zijn ze niet aangekomen:S het postkantoor was 5 dagen dicht pffffff ik balen... maja toch bedankt.. Ik had ook een pakketje gehad maja kon ik dus ook niet ophalen dus die word teruggestuurd:S bedankt voor de spulletjes die iedereen heeft meegegeven. en Lynn dikke kus voor je lieve briefjes... o cindy jou kaartje heb ik nog wel gehad bedankt voor de vlaggetjes ik heb em al op me backpack:D De foto's zet ik er een andere keer deze week ff op dus maak je niet ongerust die komen zo snel mogelijk...

Er zal zeker nog snel een bericht volgen dus keep on looking....

Doegggggg

• 08 Januari 2007 - 10:11

Cindy:

JAAAAAAAAAAAA! Gaaf hoor Jordy. Is erg fijn om alles te blijven lezen! Blijf doorgenieten van elke dag en laat weer op tijd iets van je horen he!

Dikke kus Cindy

• 08 Januari 2007 - 11:05

Cindy:

(jahee,.. Jordy kun je die andere 2 ff verwijderen :-(..)

• 09 Januari 2007 - 07:40

Jan Jansen:

Hoi Jodokus!

Leuk om je reisverslag te lezen!

Ik begrijp dat jullie het goed naar je zin hebben gehad en nog hebben!

Leuk om te lezen dat je binnenkort naar Bali gaat.

Groeten,

Elena en Jan

• 09 Januari 2007 - 07:41

PS:

We kijken uit naar je foto's.

Heb je nog genoeg fotoruimte op de website?

• 11 Januari 2007 - 19:24

Oma Lona:

hee jordy,esmee en anita
    het was een heel leuk verhaal leuk om al je avonturen weer eens gelezen te hebben Nog hele fijne laatste dagen voor dat jullie terugkomen (esmee en anita) en jordy veel plezier op bali

• 14 Januari 2007 - 20:45

Jenny:

heey jordy!
    ik was een beetje te laat met lezen duss kan ik de groetjes niet meer doen aan anita en esmee want die zitten nu alweer in het vliegtuig terug naar Nederland!
    ik hoorde dat je het leuk vond dat ik weleens een berichtje stuurde, duss dan ga ik daar gewoon weer mee door hihihih!
    leuk om weer nieuwe foto's te zien!
    nog veel plezier daar!
    ik ga nu snel je volgende verslag even lezen!!
    groetjes Kusjes Jenny