Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Athene - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Athene

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

17 Augustus 2009 | Griekenland, Athene

Eindelijk weer even de tijd om op mijn dooie gemak een reisverhaal te typen. Ik zit nu naast iemand met het syndroom van Down wat zeer vermakelijk is, aangezien die zich vermaakt met een computerspelletje. Athene en Albanie doe ik maar te gelijk.. Lees vooral Albanie, want hoe bizar is dat land!

09-08-09 + 10-08-09
In de trein nog half zat in gesprek geraakt met Slobodan. Een veteraan uit de oorlog aan de kant van het Servische leger. Later werden we vergerzeld door iemand van de Servische beveiliging die mij allemaal vragen ging stellen. Wat ik in Servie deed? Wat mijn nationaliteit was? enz.. In mijn zatte bui bleek ik echter zo gezellig dat hij bleef zitten waarna we ook nog door een sloveen vergezeld werden. Zij moesten echter al snel uitstappen in verhouding tot mijn reis en de rest van de tijd genoot ik van het Servische en later ook macedonische landschap. De stad Skopje zach er echter wel uit als een bouwput, dus die durf ik niet aan te raden alleen al vanwege het aanzicht. De Macedonische douane is echter wel de aardigste die ik ooit heb ontmoet, ik kon zelfs even gezellig een gesprek aanknopen. De laatste twee uur kon ik nog even gezellig met een Australische genaamd Gemma kletsen. Zij ging ook naar Athene dus had ik voor de komende tijd weer gezelschap. Volgens NS en inlichtingen die ik van tevoren had ingewonnen hoefde ik niet te reserveren voor de trein van Thessaloniki naar Athene. Toen we echter op het platform waren bleek de trein ineens een slaaptrein te zijn. Doordat we deze trein misten moesten we drie uur op de volgende wachten wat niet fijn is in de situatie waarin wij ons bevonden. We meosten maar liefst 16 eurie bijbetalen voor de trein dus wij waren onaangenaam verrast toen bleek dat de trein voor onze neus ineens wel een gewone trein was. Dit deed mijn slaaptekort niet tegoed en Gemma en ik waren goed kapot na deze rit du Terrible! Op het station wens je natuurlijk verwelkomt te worden door hartelijke Grieken, die je behulpzaam de weg wijzen. Al snel bleek dit weer niet zo te zijn, alleen een gebaar die kant op was voor hun genoeg.. Gemmma gedag gezegd die naar Ios vetrok en zelf een route gekozen die meteen goed was, waardoor ik snel bij me hostel was. Dit maakte echter geen verschil want daarbovenop kon ik pas om 1 uur inchecken terwijl het pas 07:00 was. Na wat Gyros gegeten te hebben in de achterstandswijk waar het hostel in stond en nog met een ozzie te hebben geouwehoert ben ik maar lekker vroeg gaan tukken.

11-08-09
Vroeg opgestaan om de Acropolis te bezoeken, wel een must als je geschiedenis studeert dacht ik zo.. Gelukkig kwamen nu de eerste meevallers, de entree bleek gratis voor studenten binnen de EU! Overal bleek dit zo te zijn, hooray for the budget traveller. De rest van de dag alle belangrijke archeologische plekken bezocht evenals museas die helaas niet zo leuk waren ingericht als de terror haza in Budapest.. Alle gekheid op stokje wilde dat ik in de metro van Athene Arjan Witkamp tegen kom met een vriend genaamd Daan. Raar om in Athene iemand uit de Arnhemse tegen te komen! Gezellig bijgekletst en wederom gehad over hoe aardig en behulpzaam de Grieken wel niet zijn, waarna we later op de avond besloten te gaan stappen. Na een hoopje Gyros en aardig wat waterpijp in combinatie met grote hoeveelheden alcohol hielden we het voor gezien. Zij zouden de dag erna richting Ios vetrekken en ik had nog even. Mijn straat staat vol met dealers en Afrikaanse hoeren. Dit werd vervelend toen drie van die 'dames' aan me begonnen trekken en me mijn hostel niet inlieten.. Iemand van het hostel schreeuwde 'Fuck off' en weg waren ze.. met diezelfde man gezellig over van alles en nog wat gepraat waarna ik in alle vroegte mijn bed opzocht.

12-08-09
Zeer laat wakker en de dag een beetje gevuld door een boekje te lezen bij op een rots bij de Acropolis.. Mijn dagen hier breng ik door met Subway en Gyros, zeer voedzaam..In de avond nog met wat Canadese en Nederlandse meiden gekletst en vervolgens weer KO me bedje in.

13-08-09
Met de Canadese dames van gister genaamd Dayna en Angela op zoek gegaan naar een zwembad. De hotels lieten ons echter niet zwemmen en we besloten maar op zoek te gaan naar het strand. Mijn bus zou die dag om 18:30 vetrekken richting Tirana dus lang zou ik niet hebben. HElaas hadden we weinig succes en we besloten bij een pier te gaan relaxen waar we na een korte duik al meteen de beveiliging op ons dak kregen, omdat dit niet zou mogen.. Na een korte tijd genoten te hebben van de zon moest ik dan echt opweg richting het onbekende land dat Albanie heet. Bij de bus sprak niemand Engels en ik voelde me een beetje verdwaald tussen al die Albaniers. De busrit was op het begin zeer mooi, de Griekse binnenlanden waren zeker het bekijken waard. Gelukkig vond ik een Albanese meid die wel een beetje Engels sprak en tijdens 'stops' kon ik dan even kletsen. Bij de Albanese grens ging het sneller dan verwacht en ik hoefde niet de 10 eurie te betalen die de Lonely Planet aangaf. Wederom happy days financieel, maar qua busgemak??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 133454

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: