Walking in a winter-wonderland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu Walking in a winter-wonderland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jordy Krasenberg - WaarBenJij.nu

Walking in a winter-wonderland!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jordy

23 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Christchurch

He hier dan weer berichtje, heeft weer ff geduurd doordat het zo druk was.. maja hier dan ff 2 weken nieuw zeeland pff wordt wat:D

9 mei
Vandaag ff een nuttig dagje gemaakt! Beetje internetten en toen toen met marleen naar de supermartk geweest! The New world! besefte ineens waarom ze het supermarkten noemen!!! In de avond heerlijk gekookt en toen de Lord of the rings gekeken! FF om te kijken of we onderweg het landschap kunnen herkennen van de film + marleen had ze nog niet gezien :|

10 mei
In de ochtend naar het ''Te Papa"" museum geweest die gratis en voor niets was :D Het was een flink museum met maar liefst 6 verdiepingen en aardig wat leuke dingen om te bekijken.. Na 3 uurtjes museum'en weer supermarkten en toen was het alweer tijd voor LOTR the two towers!!! Weer vol genoten van de film natuurlijk! Het is trouwens maar goed dat ik nog met marleen was aangezien me postbank kaart ineens niet meer geldig was :S dussss jordy zat ineens zonder centjes, maar ik had gelukkig een creditcard genaamd marleen:D

11 mei
Vandaag een beetje rond de stad gelopen en me centjes opgehaald die pa naar de postbank (kiwi bank) gestuurd had! helaas was het maar een gedeelte van het gehele bedrag... Na lange tijd rond te hebben gelopen weer terug naar Yha en ja LOTR return of the king gekeken:D Eindelijk had marleen ze ook allemaal gezien:D In de avond kwam marleen met een leuke foto van ons 2'en bij de AFl match in melbourne.. met een lieve text achterop :D het was ons laatste avond samen dus gingen we ff een biertje drinken... Op tijd naar bed gegaan voor de dag erna!!!!

12 mei
zeven uur vertrokken met de ferry naar South Island.. Ik had slecht geslapen de avond ervoor, alweer!!! Door al die snurkende mensen in de kamer!!! Hoe houden mensen het vol:| De reis duurde 3 uur dus ja ik kon ff lekker slapen:) (in de bar wuhaha) Eenmaal in Picton aangekomen, gedag gezegd tegen marleen, dikke knuffel en na drie maanden weer alleen aan het reizen... Op de kiwibus gestapt naar Nelson en met wat mensen kennis gemaakt.. besloten die avond toch maar niet uit te gaan met ze want op de bank lag ik al bijna languit..

13 mei
Vandaag maar besloten nog niet naar Abel tasman NP te gaan.. Was me echt te vroeg ik had had 3 dagen lang slaap in te halen door SNURKENDE MENSEN!!! Gelukkig in me nieuwe hostel geen snurkende mensen dusss heeeeerlijk geslapen.. Die dag beetje door het gehucht gelopen en een wandeling gemaakt naar naar de top van een berg/heuvel... vanaf daar kon je de hele stad zien (uuhhh stad) In de avond filmpje gekeken en met wat mensen afgesproken om naar Abel tasman te gaan! Omdat ik geen wekker had moest 1 van hun me ff wakker maken in de ochtend!!

14 mei
In de ochtend door
Maddy wakker gemaakt voor ons Abel tasman tripje.. Dus toen In de ochtendkou die erg koud was, van je waar is de kachel nou!!!! gewacht op onze bus die 32 dollar zou kosten retour... Eenmaal in de bus op naar het park! toen met de watertaxi naar de plek van bestemming.. Anchorage beach! watertaxi kostte ook fftjes 25 dollar maar we hadden de bus nog niet betaald en dat zouden we ook niet doen, gewoon weer gratis en voor niets! Dus ik met de 2 meisjes Carris(Wales) en Maddy(ENG) het Park gaan verkennen.. volgens het kaartje was het 4 uur hiken naar de beginplek!! Het park was onzettend mooi en we hadden veel lol! ook zat het weer mee!! Dat heb ik nou al me hele NZ trip, goed weer!! Maja na 6 uur wandelen, touristische route, dan eindelijk weer terug bij de beginplek en net op tijd want de laatste bus stond al klaar.. Met zware spierpijn me bedje in gegaan, jaartje niks doen gaat je niet in de kouwe kleren zitten:D

15 mei
in de ochtend vertrokken met maar liefst 2 kiwi-E bussen.. Eerste stop was Westport, een vroege wandeling gemaakt en daarna bij het hostel ingecheckt.. Lekker witlof gemaakt en met een nederlander aan de praat geraakt die daar 3 maanden p jaar werkt, in de tulpenindustrie.. Toen met een paar mensen naar ''The pink palace'' gegaan, een huis van 1 van de chauffeurs..die ook roze was!! daar met een hoooop mensen gezeten en wat gedronken.. Was heel gezellig maar toch wat ingehouden aangezien morgen een gropte dag zou worden

16 mei
Vertokken naar Lake Mahinapua.. Bij Punakaika gestopt ( leuk die maori namen he?) voor een wandeling, goed bezig he al die wandelingen... Onderweg de prachtige kustlijn gezien die ik toch niet onder worden kan brengen... In Greymouth gestopt voor "de grote avond"! Het zou een feestje worden en het Thema van de avond was 'P'...Dus alles wat met een p begint. Dus de 2e hadns shop ingedoken en vieze ouwe kleren aangedaan in de mooie kleuren roze en paars, PIMP dus!!! Toen op naar de plek van bestemming waar we begroet werden door de 83 jarige eigenaar!! Daar ook een Heerlijke maaltijd genoten met 100 man/vrouw!!! en toen omkleden maar en naar de bar.. waar de de drank rijkelijk vloeide en een gat in me gehuegen achterliet, behalve dan dat het een leuke avond was... Een paar van de kostuums zal ik maar niet op de website zetten want dat zouden deze personen niet waarderen hahaha... Het was eignlijk een beetje Carnaval!

17 Mei
Beetje katerig vroeg op!!! en op naar Frans Josef.. In de ochtend als ontbijt Possum taart gegeten hahah... Onderweg wat natuur bekeken en de FJ gletsjer natuurlijk.. In de avond voor mezelf lekker kurama gemaakt NZ aardappel.. Toen op tijd naar bed want het was gletsjer beklimmen de dag erna, maar liefst 8 uurtjes...

18 Mei
S'ochtends outfit gekregen voor de Gletsjer... Eenmaal aangekomen begon het avontuur, Loop je met je spikes onder je schoen over het ijs.. Weinig kan ik erover vertellen, Kijk maar naar de foto's die spreken voor zich... 1 van de beste dingen die ik in NZ heb gedaan!! 8 uur later op de terugweg met een ozzie stelletje gesproken, de vader van deze man kwam toevallig uit Arnhem haha na de 2e wereldoorlog naar OZ gekomen... In de avond totaal geen puf meer, vermoeiende dag geweest dus als een roos in slaap gevallen..

19 mei
Vroeg op naar Lake wanaka, god weet waarom:S Onderweg regelmatig in slaap gevallen.. Ik was zo vermoeid nog van het klimmen...Onderweg nog een gletsjer gezien.. yeuhh.. en toen in EEN HOTEL INGECHECKT... Had ik ineens een tv op de kamer en een eigen badkamer, voor dezelfde prijs als bij een hostel... Dus deze jongen lekker in bad gegaan met een wijntje derbij en een boekkieeeeee... En toppie geslapen...

20 mei
In de ochtend naar Puzzle world gegaan wat een hoop lol was.. Toen begon de lange rit naar Queenstown...!!! En je raad het hoor geld was op!! Omdat de laatste storting nog niet was aangekomen:S Dus ik lenen voor het avondje uit... niet prettig:S maja nog wel een leuke avond gehad..

21 mei
Beetje hang over gaan hardlopen s'ochtends vroeg met georgie, meisje uit me kamer.. Naja hardlopen, leek meer op een shuttle run met alle stops die we maakten hahaha helaas nog steeds geen geld op de rekening pfff stresss.....Later nog met Georgie en hazel in de botanic gardens van Queenstown gelopen en toch nog een redelijk actief dagje gehad...

22 mei
Om 6 uur op voor de Milford Sound.. Nog steeds geen centjes:S Met de bus vertrokken, lange rit met onderweg geweldige plekken voor foto's maar de buschauffeur stopte niet:( Eenmaal daar op onze cruise gestapt en vele watervallen gezien... Toen naar het onderwater obsevatorium gegaan waar ik leuke pics heb gemaakt.. helaas geen zeehonden en dolfijnen aanwezig vandaag :( Toen de lange terugreis naar queenstown en wat 1 van de mooiste natuurplekken van NZ moet zijn vond ik het toch een beetje een tegenvaller... Maja ik ben ook wel erg verwend met mooie dingen op het moment:D Wat geld geleend van Robin(ENG) en het hostel betaald.. Robin reis ik nu ff mee dus dan kan het.. Dus nu kon ik eindelijk de legendarische Fergburger eten, en ja wat een genot, Sannie je had helemaal gelijk ;)
Toen nog ff met ons groepje naar de bar gegaan waar ik van Jamie ff alle biertjes betaald kreeg... Toppie

23 mei
Afscheid genomen van de mensen van de bus en met robin vertrokken naar Christchurch.. De saaiste rit allertijden echt..!!! was gewoon niks te zien:S ohja ineens had ik wat geld op me rekening maar het was maar 250 dollar dus zodrek maar ff me bank bellen wat ze hebben gedaan:S dus ja nu ff internetten he website geupdate enz. Zodrek chinees halen Chow mei chicken special $5 :D Daarna Westpac bellen en ja dan beetje luieren denk ik :D

Ik heb nog een week te gaan en dan weer terug in me vaderland australie, O nee daar woon ik niet:P

ZUSJE veel succes met je examens(geld voor iedereen maar meer voor me zusje:D)Word makkie toch;) Ik bel nog hoor:D

Dikke kus

  • 23 Mei 2007 - 06:58

    Jordy:

    De computer hier wil niet echt vorderen met het plaatsen van de foto's.. Ik zet ze er in wellington wel op...
    Dikke doei

  • 23 Mei 2007 - 20:48

    Jan Jansen:

    Hoi Jordy,

    Zo te lezen gaat het weer goed met je!

    Mooie avonturen.

    Groeten,

    Jan

  • 23 Mei 2007 - 20:48

    Jan Jansen:

    PS Ik kijk weer uit naar je foto's!

  • 24 Mei 2007 - 03:36

    Mastercard+zusje:

    Hay Broeder!

    Klinkt allemaal helemaal toppie joppie(nieuwe!!)
    Ben nu in Panukaika(met die pancakerocks weet je wel) en heb vandaag voor het eerst in de camper gereden:)
    Ja het is dus gewoon helemaal mooi hier met de familie.Ik heb Nies het liedje van Oerend hard even geleerd en daar werd door mijn vader ook erg hard om gelachen;)
    Wij zijn in het Abel Tasman door de watertaxi bij Bark bay afgezet en dat was me ook nog een flinke wandeling(ik had weer een mooi rood hoofd hahhah)
    Nou hopelijk komt het allemaal goed met het geld en tot snel!

    Kusje van Nies;)

    Kus

  • 24 Mei 2007 - 17:43

    Lynn:

    Eey Lieve jordy,,
    Sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen!!

    wat heb je toghh weer een leuk verhaal neergezet!;)
    Woensdag ben ik met je moeder en zusje en mijn mama naar sanadome geweest;)
    je zal zeker niet wete wat dat is:P(soort sauna enzo!;))

    IkMisJouZoErg!
    Dat knuffeltje van jou slaap ik alytijd mee hoor, heb ik teminste nog iets van jou bij me!:D
    Maar je komt bijna al weer bijna thuis heaa:D
    Nou jordy hou je taai daar:)
    En tot snel!

    Hou van zoveel van je!
    X
    Lynn

  • 24 Mei 2007 - 17:53

    Oma:

    Lieve jordy.
    Het verhaal was weer erg leuk!
    Wat ben je togh een geldverslinder:p
    Het schiet nu op dat je weer terug komt.

    Hou van jou
    X
    Oma

  • 31 Mei 2007 - 19:19

    Jules:

    Heey yordi ik ben over een week jarig.Anita is bij ons omdat me moeder jarig is.En we kijken je mooi foto's.
    Ik gamet john en anita op 20 juni naar de halfe finale van ek onder 21.

  • 31 Mei 2007 - 19:23

    Amber:

    hai ik hep je gemist
    ik hoop je gauw weer te zien xxxxxxxxxx
    xsxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    amberxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 15 Juni 2007 - 19:45

    Sia:

    Jordyaaapje!

    hoe is het met je?! je komt al weer bijna terug he! Dan mag je me feliciteren, want ben geslaagd ahah goed he, netzoals je lieve zusje:D! Dus je hoeft geen tissues mee te nemen als je richting de giese stranden komt haha (dat zou trouwens voor jou wel een tegenvallertje worden, na al die mooie stranden daar in australie!)

    Maar goed, geniet ervan zolang het kan!
    khoor het wel wanneer je terug bent "MR. GEHEIMZINNIG" haha;)

    Liefss en een dikke kuss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Jordy

Actief sinds 18 Juni 2006
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 133456

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 14 Februari 2015

Kiele Kiele Koeweit

03 Juli 2010 - 03 September 2010

Back in the USSR

27 Juli 2009 - 28 Augustus 2009

Oost-Europese interrail

28 Maart 2006 - 02 Juli 2006

Mijn eerste reis

02 April 2012 - 30 November -0001

Mi Viaje A Tráves de Las Américas

Landen bezocht: